لاغری با خاکشیر و دیگر خواص خاکشیر
مصرف شربت خاکشیر به همراه عسل و آب ولرم به صورت ناشتا فواید سلامت زیادی برای سلامت پوست و دستگاه گوارش دارد

خواص خاکشیر برای سلامت و لاغری

خاکشیر گیاهی است که به صورت خودرو در باغ‌ها و صحرا‌ها می‌روید.خاکشیر برگ‌هایی با بریدگی زیاد و گل‌های زرد روشن از تیره شب بو دارد. در این مطلب برخی از خواص این گیاه را بیان می‌کنیم. مصرف شربت و جوشانده خاکشیر مزایای سلامتی زیادی برای بدن دارد که در ادامه می خوانید:


خواص خاکشیر، کاهش وزن

خاکشیر نقش موثری در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و لاغری دارد.برای کاهش وزن با خاکشیر، باید یک قاشق غذاخوری خاکشیر را بشویید و در یک لیوان آب ولرم حل سپس به این محلول مقداری شکر یا نبات اضافه کنید و هر روز ناشتا، آن را بنوشید.


خواص خاکشیر در افزایش وزن

مصرف ناشتای خاکشیر با شیر معده را تقویت و اشتها را زیاد می‌کند.


بخور خاکشیر برای درمان سرخک و آبله مرغان

مصرف شربت خاکشیر در کودکانی که دچار سرخک و آبله مرغان هستند باعث کاهش حرارت درونی می‌شود. برای این منظور شربت خاکشیر باید روزانه ۳ تا ۴ لیوان مصرف شود. برای رفع خارش و سوزش پوست کودک می‌توانید خاکشیر را بر روی زغال بریزید و با دود آن، بدن کودک را بخور دهید.

بیشتر بدانید : همه چیز درباره آبله مرغان، بیماری فصل بهار

خواص خاکشیر در درمان جوش صورت

مخلوط ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر با عرق شاه‌تره و عرق کاسنی به درمان جوش‌های صورت کمک شایانی می‌کند. برای این منظور باید یک استکان از هر یک از عرقیجات شاه‌تره و کاسنی را با هم مخلوط و آن را با ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر ترکیب کنید. این درمان را باید به مدت سه هفته ادامه دهید. این نوشیدنی برای درمان گرفتگی صدا هم استفاده می‌شود.

بیشتر بدانید : 10 فرمان برای غلبه بر جوش صورت

دفع سنگ کلیه با خاکشیر
خاکشیر

برای دفع سنگ کلیه باید ۳ قاشق غذا خوری ترنجبین را در یک لیوان آب به مدت ۵ ساعت خیس، سپس آن را صاف و با ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط کنید.


رفع بوی بد دهان با خاکشیر

برای رفع بوی بد دهان باید ترنجبین را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون آب خیس سپس آن را صاف، با یک تا ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط و هر روز عصر یک لیوان از شربت ترنجبین و خاکشیر را میل کنید.


طرز تهیه جوشانده خاکشیر

برای تهیه جوشانده خاکشیر نخست دانه‌های خاکشیر را ۱۵ دقیقه درون آب خیس کرده، سپس آب اضافی آن را خالی کنید و چندین مرتبه آن را به خوبی بشویید. خاکشیر را به مدت ۱۰ دقیقه با آب بجوشانید و پس از سرد شدن میل کنید.


موارد منع مصرف خاکشیر

افرادی که دچار ورم و زخم معده هستند باید مصرف خاکشیر را محدود کنند. اشخاصی که طبع سرد دارند و از بیماری‌های ناشی از طبع سرد از جمله روماتیسم و آرتروز رنج می‌برند، باید در استفاده از شربت خاکشیر احتیاط و آن را با عسل و عرق نعناع مصرف کنند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : خواص خاکشیر، بابونه ، لیمو عمانی ، زنجبیل...

اگر می خواهید بیشتر بدانید : نحوه شستن خاکشیر با این روش صحیح است

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان گیاهی کولیت روده با خاکشیر, شوید و بارهنگ

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جوشانده این گیاه مضر است 


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: yjc.ir

Save