چای سفید و خواص آن را بشناسید
چای سفید را می شناسید و با خواص آ آشنا هستید؟ چای سفید نیز مانند چای سبز خواص زیادی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

چای سفید و خواص آن

وقتی که به چای‌های مناسب برای لاغری یا کاهش وزن فکر می‌کنیم، چای سبز اولین چیزی است که به ذهن‌مان می‌رسد. با این‌حال، چای سفید می‌تواند به اندازه چای سبز برای چربی‌سوزی مفید و موثر باشد. هر دوی این چای‌ها دارای سطح مشابهی از کافئین و کاتچین‌هایی مانند EGCG است که با چربی‌سوزی مرتبط است.

چای سفید سرشار از آنتی‌اکسیدان‌

چای سفید، مقدار زیادی از پلی‌فنول‌هایی به نام کاتچین را درون خودش جای داده است. پلی‌فنول‌ها، مولکول‌های گیاهی‌است که در بدن به‌عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و از سلول‌های بدن درمقابل رادیکال‌های آزاد محافظت به عمل می‌آورد. خوشبختانه، چای سفید به‌عنوان یکی ازبهترین چای‌ها در مقابله با رادیکال‌های آزاد شناخته می‌شود.

 مطالعات متعددی نشان داده‌اند که چای سفید دارای خواص آنتی‌اکسیدانی مشابهی با چای سبز است.


چای سفید و کاهش خطرابتلا به بیماری‌های قلبی

بیماری‌های قلبی ازعلت‌های اصلی مرگ‌ومیر در بسیاری از کشورهاست که با التهاب مزمن نیز ارتباط جدی‌ دارد. البته عوامل مختلفی مانند رژیم غذایی، ورزش و الگوهای سبک زندگی مانند سیگار کشیدن در این زمینه دخیل است. با این‌حال، پلی‌فنول‌های موجود در چای سفید می‌تواند از شیوه‌ها و راه‌های مختلفی به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک کند.

یکی ازاین شیوه‌ها، کاهش التهاب عروق خونی و تقویت سیستم ایمنی بدن است. مطالعات دیگری هم نشان می‌دهد که پلی‌فنول‌های موجود در چای سفید می‌تواند از اکسیده شدن کلسترول بد خون یا LDL جلوگیری کند. طبق یافته‌های محققان، نوشیدن سه فنجان چای سفید در روز با کاهش ۲۱ درصدی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی همراه است.


چای سفید وکاهش وزن

چای سفید و خواص آن را بشناسید

بعضی از بررسی‌ها نشان می‌دهد که چای سفید می‌تواند به تقویت ۴ تا ۵ درصدی متابولیسم کمک کند که این میزان برابر است با سوزاندن ۷۰ تا ۱۰۰ کالری بیشتر در طول روز. شاید از آن‌جایی که چای سفید هنوز محبوبیت و شهرت زیادی پیدا نکرده، به اندازه دیگر چای‌ها در زمینه لاغری مطرح نشده است.


چای سفید و محافظت از دندان‌ها

چای سفید، از بهترین منابع غذایی برای دریافت فلوراید، کاتچین‌ها و تانین‌هاست. این ترکیبات در کنار هم می‌تواند با باکتری‌ها و قندها مقابله کند و در تقویت دندان‌ها موثر باشد. فلوراید نیز می‌تواند به پیشگیری از پوسیدگی‌های دندان کمک کند و مقاومت دندان‌ها را در مقابل عناصر مضر افزایش بدهد.


چای سفید و ترکیبات ضدسرطانی

سرطان، از مهم‌ترین علت‌های مرگ در بسیاری از کشورهای جهان است. با این‌ حال، مطالعات آزمایشگاهی مختلف نشان می‌دهد که چای سفید می‌تواند آثار ضدسرطانی مفیدی داشته باشد.

البته باید توجه داشت که این مطالعات هنوز در سطح آزمایشگاهی هستند و تاثیر چای سفید در مقادیر زیاد را مورد بررسی قرار داده‌اند. بنابراین، محققان هنوز به مطالعات بیشتر نیاز دارند تا بتوانند تاثیر نوشیدن چای سفید بر سرطان را دقیق‌تر اعلام کنند.



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : salamatism.com