لاغری با سرکه سیب تنها در یک هفته + فواید سرکه سیب
 لاغری با سرکه سیب یک روش موثر است، سرکه سیب در کنار خواص زیادی که دارد مضراتی نیز برای بدن دارد که به تمام این موارد اشاره می کنیم.

 لاغری با سرکه سیب در یک هفته

در حدود 70 سال پیش برای اولین بار کشف شد سرکه سیب تاثیر بسیاری در لاغری دارد. سرکه سیب می تواند با کاهش وزن بدن، شاخص توده بدنی و اندازه دور کمر در تناسب اندام نقش ایفا کند. افراد چاق بسیاری با نوشیدن روزانه دو قاشق سوپ خوری از سرکه سیب، توانسته اتد بعد از 12 هفته تا 2 کیلو گرم وزن کم کنند.

یکی از دلایل انتخاب سرکه سیب برای لاغری، تاثیر آن بر میزان اشتها و چربی سوزی است. از سرکه سیب به عنوان تقویت کننده دستگاه گوارش و روده ها نیز یاد می شود. در ادامه با روش های لاغری با سرکه سیبهمراه شوید.


لاغری با سرکه سیب :قبل از غذا سرکه سیب بخورید

مصرف ۱ تا ۲ قاشق چای خوری سرکه قبل از هر وعده غذایی: برخی از مصرف کنندگان ترجیح می دهند این میزان سرکه را در یک لیوان آب حل کرده و و یا با چای سرد بنوشند. این نیز راهکار خوبی است. حتی اگر عطر و طعم سرکه بیش از حد اذیت تان می کند می توانید ۱ تا ۲ قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کرده و بعد مصرف کنید.

سرکه سیب طعم ناخوشایندی دارد و به همین دلیل آن را باید قبل از غذا مصرف کرد زیرا بر روی میزان اشتها تاثیر می گذارد. در این رژیم باید قبل از وعده های غذایی نهار و شام، مقدار ۲ قاشق سوپ خوری سرکه سیب مصرف شود. می توان آن را با آب مخلوط و میل کنید.

مصرف سرکه سیب طبق دستور گفته شده در کاهش اشتها تاثیر زیادی دارد. سرکه سیب در کاهش اندازه دور کمر و چربی خون موثر بوده و همین امر باعث کاهش وزن بدن نیز می شود. مصرف مداوم سرکه سیب در طی روز در کاهش وزن موثر است به طوری که طی تحقیقاتی افرادی که طی ۳۰ ماه روزانه ۲ قاشق سوپ خوری سرکه سیب مصرف کرده بودند در حدود ۳ کیلو کاهش وزن داشتند.

توجه داشته باشید اگر در روز به همان میزان که کالری می سوزانید همان قدر هم کالری مصرف کنید هرگز نمی توانید وزن تان را کم کنید در حالی که با خوردن سرکه اشتهای شما کم شده و کمتر غذا می خورید. در نتیجه میزان کالری کمتری دریافت می کنید. به این ترتیب وزن تان هم افزایش پیدا نکرده و به مرور با کمتر غذا خوردن و کاهش کالری دریافتی، چربی های اضافی بدن تان آب می شوند. با مصرف سرکه سیب می توانید تا حد زیادی از اشتهای کاذب خود پیشگیری نمایید. در صورتی که این کاهش اشتها را با ورزش و غذای سالم همراه کنید می توانید خیلی زود به نتیجه دلخواهتان برسید.

بیشتر بدانید : کاهش وزن با چند ورزش موثر

بیشتر بدانید : برای کاهش وزن 5 کیلویی چقدر باید پیاده روی کنیم


لاغری با سرکه سیب : سرکه سیب را با آب لیمو حل کنید

لاغری با سرکه سیب تنها در یک هفته + فواید سرکه سیب

3 قاشق سرکه سیب را با 1 قاشق غذاخوری آب لیمو حل کنید. این ترکیب را هر روز صبح قبل از صبحانه به مدت 35 روز مصرف کنید. در حقیقت این نسخه برای کاهش 4 کیلو وزن بدن در مدت 35 روز است.

این نسخه بسیار عجیب عمل می کند . مخصوصا اگر با رژیم باشد .

بهتر است سرکه سیب با یک لیوان بزرگ آب رقیق شود؛ بهتر است یک یا دو قاشق سوپخوری سرکه سیب به یک لیوان آب اضافه شود.

در طول استفاده از این نسخه و حتی روش های دیگر لاغری حتما شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید و حداقل یک ساعت در روز ورزش نمایید.

این نسخه توانایی آب کردن چربی های اضافی بدن با سرکه سیب را دارد چون حاوی اسید و آنتی اکسیدان است به علاوه این نسخه متابولیسم بدن را بالا می برد و به کاهش وزن کمک می کند.


فواید سرکه سیب

بعضی از خواص سیب بعد از تبدیل شدن آن به سرکه از بین می روند اما پتاسیم، بتاکاروتن و کلسیم از موادی هستند که طی تخمیر سیب به سرکه در آن باقی می مانند.

یکی از فواید دارویی سرکه سیب ضد قارچ و ضد میکروب بودن آن است که در افزایش قدرت ایمنی بدن نقش زیادی دارد. سرکه سیب دارای آنزیم ها، ویتامین ها، پروبیوتیک ها و مواد معدنی است. سرکه سیب آنتی اکسیدان قوی است و در پیشگیری از بیماری های مزمن و بیماری هایی که سیستم دفاعی بدن را تحت تاثیر قرار می دهند کاربرد دارد.

به دلیل وجود اسید استیک در سرکه سیب باعث افزایش جذب مواد معدنی موجود در غذا به بدن می شود. اسید استیک علاوه بر تاثیر روی جذب مواد غذایی باعث افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش اشتها نیز می شود.


مضرات سرکه سیب

علاوه بر مزایای گفته شده سرکه سیب دارای مضراتی برای بدن نیز هست که عبارتند از :

  • مصرف طولانی مدت و بیش از حد سرکه سیب بر روی حس چشایی تاثیر می گذارد

  • ضعف عمومی بدن را در پی دارد

  • باعث کاهش آستانه تحمل بدن در برابر سرما می شود

  • مصرف سرکه سیب ممکن است بر روی قدرت بینایی تاثیر بگذارد

  • به وجود آمدن جوش های پوستی، ریزش مو و تغییر رنگ پوست از تاثیرات مخرب سرکه سیب بر روی پوست می باشد

  • سرکه سیب ممکن است سبب خستگی شود و بی حالی و افسردگی را نیز در پی داشته باشد

  • در مدت طولانی باعث آسیب دیدن معده و مری می شود و ممکن است زخم معده و زخم مری و سایر ناراحتی های گوارشی را در پی دارد

  • استفاده طولانی مدت از سرکه سیب باعث آسیب دیدن مینای دندان می شود

  • برای بافت های گلو و دهان خطرناک بوده و باعث آسیب دیدن آنها می شود


اگر می خواهید بیشتر بدانید : مصرف سرکه سیب برای چه کسانی ممنوع است؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : معجزه یک قاشق سرکه سیب

بیشتر بدانید : خواص سرکه سیب + یکی از ضررهای سرکه سیب که نمی دانستید

بیشتر بدانید : سرکه سیب واقعا لاغر می کند؟


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : yjc.ir