خواص سرکه سیب + یکی از ضررهای سرکه سیب که نمی دانستید
خواص سرکه سیب برای سلامت جسم بسیار زیاد است اما سرکه سیب یک خاصیت منفی دارد که ممکن است تاکنون نشنیده باشید.

یکی از ضررهای سرکه سیب که تاکنون نشنیده اید

اگر به دنبال یک داروی خانگی معجزه گر می گردید، می توانید سرکه سیب را انتخاب کنید. متخصصین معتقدند سرکه سیب مزیت های زیادی دارد و به اهداف مختلفی از رفع تهوع گرفته تا درمان جوش و سکسکه و همچنین برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد. اما با وجود تمام مزایایی که سرکه سیب دارد، مراقب عارضه جانبی آن هم باشید.

محققان ثابت کرده اند که سرکه سیب می تواند مینای دندان را از بین ببرد. بررسی های زیادی در مورد تاثیر غذاهای اسیدی از جمله نوشیدنی های بدون گاز و آبمیوه ها، بر روی دندان ها شده است. دانشمندان معتقدند اسید استیک acetic acid موجود در سرکه هم می تواند به مینای دندان ها آسیب بزند.

تحقیقی در سال 2012 انجام شد که در این تحقیق دندان های عقل در سرکه های مختلف قرار گرفتند که سطح pH آنها از 2.7 تا 3.9 متفاوت بود. پس از 4 ساعت سرکه ها 1 تا 20 درصد از مواد معدنی روی دندان ها را از بین بردند.


خواص سرکه سیب + یکی از ضررهای سرکه سیب که نمی دانستید

البته در این آزمایش بزاق دهان وجود نداشت که بزاق می تواند خاصیت اسیدی غذاها را خنثی کند. با وجود این یافته ها آیا باید سرکه سیب را برای همیشه کنار بگذارید؟

نه، به هیچ عنوان. برای پیشگیری از آسیب های ناشی از سرکه سیب می توانید آن را در آب حل کنید و سپس با استفاده از نی محلول آب و سرکه سیب را بنوشید.

جیمی جانسن Jaimi Jansen مربی و رئیس مرکز آمادگی Santa Cruz در کالیفرنیا پیشنهاد می کند در یک لیوان سرکه سیب و آب را به نسبت 1 بر 10 با هم حل کرده و پس از نوشیدن نیز دهان خود را با آب بشویید تا اطمینان حاصل کنید که خاصیت اسیدی آن برطرف شده است.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : لاغری با سرکه سیب تنها در یک هفته + فواید سرکه سیب

اگر می خواهید بیشتر بدانید : مصرف سرکه سیب برای چه کسانی ممنوع است؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آیا سرکه سیب واقعاً لاغر می کند؟



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ