کله پاچه
زبان غنی از ویتامین B۱۲ است که طرفداران بیشتری هم دارد.
به توصیه یک متخصص تغذیه، بهتر است هر چند وقت یک بار کله پاچه بخورید زیرا غذایی با انرژی و برخوردار از پروتئین بالا و منبعی مناسب برای تأمین ویتامین B۱۲ مورد نیاز بدن است.

مرتضی صفوی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: اضافه کردن برخی از غذا‌ها همچون کله پاچه در وعده‌های غذایی موجب بازسازی بافت‌های فرسوده بدن می‌شود. یکی از این غذا‌ها کله‌پاچه است و یکی از بهترین قسمت‌های کله پاچه نیز زبان گاو و گوسفند.

به گفته این متخصص تغذیه، زبان غنی از ویتامین B۱۲ است که طرفداران بیشتری هم دارد. با این حال، کله پاچه غنی از کلسترول و چربی است که اگرچه انرژی لازم برای بدن را تامین کرده و بسیاری از ویتامین‌ها و پروتئین‌ها را به بدن می‌رساند اما نباید در خوردن کله پاچه زیاده‌روی شود زیرا موجب پدیدار شدن انواع بیماری‌ها در انسان می‌شود.

وی افزود: به دلیل آنکه کله پاچه غنی از کلسترول است باید کمتر مصرف شود و در صورت استفاده بیش از حد مسبب رسوب گذاری در رگ‌های خونی می‌شود و فرد را دچار گرفتگی قلب و سکته مغزی می‌کند. کله پاچه باید در وعده صبحانه خورده شود و در وعده‌های ناهار و شام باید از آن صرفنظر کرد چرا که موجب پدید آمدن ناراحتی‌های معده و همچنین بی خوابی می‌شود.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : sara.jamejamonline.ir


مطالب پیشنهادی:
سویا بخوریم یا نه؟
سحری بخوریم یا نه؟
با غذا آب سرد بخوریم یا نه؟
میوه ها را با پوست بخوریم یا نه؟
ماءالشعیر بخوریم یا نه؟