با طب سنتی لاغر شوید
متخصص پس از تشخیص مزاج شخص و میزان تری موجود در بدن که باعث چاقی افراد از نظر طب سنتی می‌شود؛ برنامه خاصی را برای لاغر شدن بیمار تجویز می‌کند.

لاغری با طب سنتی

یک متخصص طب سنتی گفت: طب سنتی از دیرباز برای درمان چاقی نسخه‌های متنوع و کاربردی داشته است که اگر به دقت به آن عمل شود؛ نتیجه خوبی خواهد داشت. مهدی برهانی گفت: چاقی از بیماری‌های است که بیشتر افراد به آن دچار هستند و برای رفع آن فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند؛ اما گاهی ممکن است با استفاده از روش‌های غلط، نه‌تنها به روش مطلوب نرسند بلکه باعث بروز مشکلات دیگری در سلامت خود نیز بشوند. حال‌آنکه طب سنتی بر این باور است که با کمترین اختلال در سیستم بدنی می‌تواند باعث ایجاد بیشترین نتیجه در درمان و سلامت افراد شود.

وی در ادامه افزود: همچنین از ویژگی‌های طب سنتی ارزان بودن آن است و هرچند که بیمه‌ها حمایت به خصوصی برای داروهای طب سنتی اعمال نمی‌کنند اما میزان هزینه پرداختی بیمار برای خرید داروهای طب سنتی و شیمیایی یکسان است.

برهانی در خصوص عملکرد طب سنتی برای لاغری در افراد گفت: متخصص پس از تشخیص مزاج شخص و میزان تری موجود در بدن که باعث چاقی افراد از نظر طب سنتی می‌شود؛ برنامه خاصی را برای آن بیمار تجویز می‌کند مانند برنج که به دلیل طبع سرد و تَر باعث چاقی شده یا خوردن میوه و مایعات که از نظر طب سنتی‌ تَر هستند که به این افراد توصیه می‌شود کمتر استفاده کنند.

وی درباره تأثیر گروه خونی بر روی نحوه درمان بیمار گفت: از نظر طب سنتی همچین موضوعی تأیید نشده و این‌که هر نوع گروه خونی یک دسته غذای خاصی را باید مصرف کنند هنوز از نظر علمی مورد بررسی بوده و به نتیجه نرسیده است. این متخصص طب سنتی در خصوص داروهای چربی سوز گفت: این قرص‌ها تأثیرات شدیدی بر روی کبد خواهند گذاشت و مصرف این داروها بدون تجویز پزشک متخصص از نظر طب سنتی آکادمیک صحیح نیست.

این متخصص درباره پیشگیری از چاقی گفت: پر خوری یکی از مهم‌ترین علل در این خصوص است که باعث چاقی می‌شود و همچنین توصیه می‌شود زمانی که هنوز به سیری کامل نرسیده‌اید از خوردن غذا دست بکشید و لازمه هضم کامل غذا جویدن سی بار مواد غذایی است و نیز از خوردن مایعات در هنگام غذا یا بعد آن خودداری کنند.

وی با بیان این‌که در طب سنتی می‌توان همه افراد را معالجه کرد گفت: بیماران دیابتی و افرادی که مشکلات گوارشی دارند می‌توانند با استفاده از روش طب سنتی به دلیل اینکه برنامه درمان در این روش متناسب با شرایط بیمار است به درمان چاقی خود بپردازند. وی در ادامه افزود: بیماران در صورت اعتماد به متخصص طب‌سنتی نتیجه خوبی کسب خواهند کرد؛ اما متأسفانه هنوز مردم بر این باور هستند که طب سنتی نمی‌تواند تأثیر زیادی بر روی بهبود بیماری آن‌ها بگذارد.

 

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : farsnews.com