با این توصیه افراد لاغر مثل آب خوردن چاق می شوند
یکی از مشکلات بسیاری از افراد آن است که چه کنند تا لاغر شوند، اما مشکل بزرگ تر زمانی است که فردی بخواهد چاق شود ولی در این امر ناموفق است.

مشکل عدم اضافه کردن وزن در افراد لاغر

حقیقت امر آن است که برای کم کردن وزن، یکی از راه ها کم کردن میزان انرژی دریافتی از راه غذا می باشد. اما در مورد افزایش وزن تنها به بالابردن انرژی دریافتی از مواد غذایی نمی توان اکتفا کرد. چون علاوه بر این مساله باید به یک مشکل بزرگ دیگر به نام بالا بودن میزان سوخت و ساز بدن نیز توجه کرد. همین بالابودن سوخت و ساز است که باعث می شود تا انرژی کمتری در بدن این افراد تبدیل به وزن مازاد شود.

 

راه حل مشکل از دیدگاه علمی

اگرچه از دیدگاه علمی راه حل پیشنهادی آن است که میزان سوخت و ساز فرد در طی یک فرآیند طولانی مدت تنظیم شود، اما این یک راه حل ساده و سریع برای بالا رفتن وزن افراد لاغر نمی باشد.

 

موثرترین و سریعترین راه حل از دیدگاه رژیم شناسان

بر اساس تجربیات متخصصان تغذیه و رژیم درمان های آلمانی، در صورتی که فرد لاغر در طی صرف غذا آب یا هر نوع نوشیدنی دیگر استفاده نکند و مصرف نوشیدنی ها را به بعد از اتمام غذاخوردن خود موکول نماید، می تواند در بالابردن وزن خود موفق تر باشد. علت این امر آن است که نوشیدن آب در طی زمان صرف غذا با پرکردن معده باعث کاهش اشتها برای خوردن غذا می شود و همین امر در طولانی مدت می تواند میزان سوخت و ساز (متابولیسم) بدن را دچار اختلال نماید. 

ضرر نوشیدن آب همراه غذا
ضرر نوشیدن آب همراه غذا

پس به همین راحتی می توانید به افرادی که آرزوی چاق شدن دارند، توصیه کنید که همراه غذا آب و مایعات ننوشند. 


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ