راز سلامتی هیلاری کلینتون
راز سلامتی هیلاری کلینتون در استفاده از فلفل است. غذاهای تند برای سلامتی مفید هستند، از جمله خطر مرگ ناشی از شرایطی همچون بیماری قلبی، سرطان، و بیماری تنفسی را کاهش می‌دهند.

رژیم غذایی هیلاری کلینتون

طبق گزارشها، هیلاری کلینتون عاشق فلفل هالاپینیو است. هالاپینیو یک فلفل تند با اندازه‌ متوسط است. یک میوه رسیده هالاپینیو بین ۲ تا ۳ و نیم اینچ طول دارد و وقتی هنوز سبز است برداشت می‌شود، ولی گاهی می‌گذارند قرمز شود. بوته این فلفل که از مکزیک نشأت می‌گیرد، بین ۲ تا ۴ فوت ارتفاع دارد. آب هالاپینیو دوایی برای آلرژیهای فصلی و دیگر مشکلات تنفسی است.

 

 اما چه چیز باعث شده فلفل هالاپینیو اینقدر در سلامتی نقش داشته باشد؟

هیلاری کلینتون ، عضو حزب دموکرات، که امیدوار است بتواند رهبری حزبش را در دست گیرد و در حالی که مبارزات انتخاباتی را پشت سر می‌گذارد، سلامت خود رادر اولویت قرار داده و طبق گزارش اخیر نیویورک تایمز همواره به دنبال جایی برای انجام یوگاست، پیاده روی می‌کند و از خوردن غذاهای ناسالم پرهیز می‌نماید.همچنین تایمز نکتۀ عالی دیگری از رژیم کلینتون را فاش کرد: او عاشق فلفل قرمز خام است.

مدت‌هاست که خواص انواع فلفل برای سلامت به اثبات رسیده است، فلفل‌ها سرشار از ویتامین‌های A و C هستند، محتوای پتاسیم و فیبر آنها بالاست و کالری کمی دارند.کارشناس تغذیه و تناسب اندام جی. جی. ویرجین ، نویسندۀ کتاب های رژیم ویرجین و رژیم بدون شکر، گفت: به طو خاص اگر در مورد هالاپینیو صحبت کنیم، تند بودن این فلفل باعث افزایش سوخت و ساز بدن هیلاری می‌شود و کمک می‌کند او دیگر ولع خوردن شیرینی جات نداشته باشد. بعلاوه گرمای این فلفل تند ترشح اندورفین را تحریک می‌کند که به هیلاری کمک می‌نماید تا استرس فضای کمپین را تعدیل کند.

پژوهش‌ها نشان داده‌اند که غذاهای تند برای سلامتی مفید هستند، از جمله خطر مرگ ناشی از شرایطی همچون بیماری قلبی، سرطان، و بیماری تنفسی را کاهش می‌دهند.

طبق مقالۀ تایمز، کلینتون مانند همسرش بیل (که بیشتر گیاهخوار است) یا دخترش چلسی (که رژیم بدون گلوتن دارد، این رژیم مستلزم پرهیز طولانی‌مدت از مصرف همه غلات حاوی گلوتن شامل گندم، یولاف، چاودار و جو می‌باشد. ) از رژیم غذایی خاصی پیروی نمی‌کند. در عوض، دستیارانش عنوان می‌کنند که او از یک قاعدۀ کلی پیروی می‌کند که: اگر غذایی به نظرتان بد است، احتمالاً برایتان خوب نیست.هر چند در ظاهر به نظر می‌رسد این قاعده فلسفه‌ای خوب است که می توان از آن پیروی کرد، ولی ویرجین می‌گوید: هیلاری مسلماً نسبت به این رویکرد کلی نسبت به تغذیه نگران است.

واضح است که شکر به جاهایی سرک می‌کشد که حتی فکرش را هم نمی‌کنیم که سالم نباشد؛ از جمله همان کیک مافینی که صبح می‌خوریم، یا کافه لاته بدون خامه و چای سبز (که برخی از آنها حتی از نوشابه نیز بیشتر شکر دارند!). خوشبختانه یکی از یاران کمپین او مراقب این قندهای موذی است تا در مبارزات انتخابی سلامت او را حفظ کند.


تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ