برای زیبا بودن در جلسه خواستگاری این مواد غذایی را بخورید!!
برای مهمترین شب عمرتان که در آن شریک زندگی آینده خود را انتخاب خواهید کرد به جز لباس، گل و شیرینی باید رژیم غذایی خاصی را از چند روز قبل رعایت کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

چگونه در خواستگاری از استرس, ناراحتی دستگاه گوارش, خشکی و بوی بد دهان جلوگیری کنید؟

کارشناسان به زنان و مردانی که قصد دارند در مراسم خواستگاری شرکت کنند توصیه می کنند قبل از شروع مراسم مواد غذایی خاصی را مصرف کنند تا با مشکلاتی چون:

  1. -استرس
  2. -ناراحتی دستگاه گوارش
  3. -گرسنگی
  4. -خشکی و بوی بد دهان
  5. -کاهش اعتماد به نفس

مواجه نشوند.

مواد غذایی توصیه شده برای قبل ازجلسه خواستگاری به ترنیب اهمیت:

  1. آجیل:

دانه های آجیل می توانند باعث آرامش اعصاب در افراد شده و از میزان استرس و اضطراب آنها بکاهند، همچنین آجیل منبع خوبی از منیزیم است که می تواند باعث تولید انرژی و توان مضاعف در افراد و در عین حال آرام سازی سیستم عصبی  شود.

 

  1. سبزی و میوه های تازه

خوراکی دوم مصرف سبزی و میوه های تازه چون هویج، سیب و کرفس است که می تواند استرس و اضطراب را در افراد از بین ببرد، خوردن این میوه ها همچنین باعث افزایش بزاق دهان و جلوگیری از گسترش  باکتری های مولد بوی بد دهان می شود.

کرفس به دلیل دارا بودن آب میان بافتی می تواند از بروز خشکی و کم آبی بدن جلوگیری کند که معمولاً در موقعیت های استرس زا در افراد ایجاد می شود و می تواند بر اعتماد به نفس آنها اثر منفی بگذارد.

برای بدست آوردن ظاهر زیبا در جلسه خواستگاری بویژه خانم ها می توانند از یک اسموتی معجزه آسا استفاده کنند و آن ترکیب آووکادو+ آناناس+ آب نارگیل+ اسفناج است که باعث پوستی شفاف و درخشنده در خانم ها می شود.

 

شکلات تلخ

شکلات تلخ ماده خوراکی سحر آمیز برای فعال کردن سلول های مغزی، آرام سازی اعصاب و ایجاد خوش اخلاقی در افراد است، این ماده غذایی باعث ترشح اندروفین ماده موثر در بهبود خلق و خو در افراد می شود.

 

مواد غذایی روغنی حاوی اسید های چرب امگا 3

و درنهایت خوردن مواد غذایی روغنی حاوی اسید های چرب امگا 3 چون ماهی می تواند به آرام سازی اعصاب کمک فراوانی کند. اما خوراکی هایی که بسیار چرب هستند و یا حبوبات می توانند باعث مشکلات گوارشی در افراد مخصوصاً آقایان شوند و باید از خوردن آنها چند روز قبل از مراسم خودداری کرد.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:yjc.ir