مواد غذایی که شما را طولانی تر سیر نگه میدارند
در این مقاله شما را با 8 ماده غذایی که شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارند آشنا خواهیم کرد، تا ضمن تامین نیازهای بدنتان احساس گرسنگی کمتری داشته باشید

8 ماده غذایی که شما را طولانی تر سیر نگه میدارند

چه شما بخواهید وزن کم کنید و یا حتی روزه بگیرید، شناخت مواد غذایی پرخاصیت که در حجم کم، مدت طولانی شما را سیر نگه میدارند و نیازهای ضروری بدن شما را تامین میکنند اهمیت زیادی دارد. در این مقاله، ما 8 ماده غذایی را به شما معرفی میکنیم که با خوردن آنها دیرتر گرسنه خواهید شد.

 

1) تخم مرغ

یک دلیل افراد برای مصرف تخم مرغ داشتن احساس سیری بیشتر است. محققین در مطالعه اخیر دریافتند، افراد دارای اضافه وزنی که برای صبحانه خود تخم مرغ می خوردند در طول روز کمتر گرسنه می شدند. مشخص شد در بدن شرکت کنندگان این پژوهش سطوح پایین تری از گرلین( هورمون اشتها که تحریک کننده مغز برای خوردن است ) و سطوح بالاتری از PPY، هورمونی که کمک می کند تا معده احساس سیری کند) وجود دارد. تخم مرغ یک ترکیب کامل از پروتئین و چربی است به طوری که افراد پس از مصرف آن رضایت بیشتری نسبت به سایر مواد غذایی صبحانه احساس می کنند.

نگران کلسترول هستید؟ میزان کلسترول بالا در زرده  تخم مرغ  مقصر اصلی افزایش کلسترول خون به حساب می آید. اگر شما نگران چربی هستید سعی کنید سفیده تخم مرغ را به تنهایی مصرف کنید که حاوی پروتئین  است و می تواند به خوبی رفع گرسنگی کند.

 

2) آووکادو

مغز سبز و ژله ای یک آوکادو نه تنها خوشمزه است بلکه  به دلیل داشتن فیبر و چربی غیراشباع برای سلامت قلب مفید است. به عبارت دیگر، آووکادو ممکن است ماده غذایی مناسبی برای سیر نگه داشتن شما باشد. مواد غذایی سرشار از فیبر و غنی از چربی پس از  هضم، اجازه می دهد تا شما احساس گرسنگی کمتری کرده و به طور کلی کمتر کالری مصرف کنید. همچنین تحقیقات نشان می دهد که اسید اولئیک آوکادو، چربی غیر اشباع است که به مغز شما پیام می دهد معده پر است. فقط به یاد داشته باشید که، این میوه مغذی سرشار از کالری است و  نصف آن حدود 140 کالری دارد.

 

3) حبوبات

یک وعده لوبیا، عدس، نخود و یا حتی بادام زمینی احساس پر بودن و سیری به فرد می دهد که به دلیل وجود پروتئین بدون چربی، کربوهیدرات های پیچیده و چربی های خوب است. به گفته یک متخصص تغذیه، تحقیقات نشان داده است که این سه ماده می تواند قند خون را ثابت نگه دارد و معنای قند خون ثابت داشتن احساس سیری است.

 

4)فلفل قرمز

این ادویه قوی به عنوان یک مهار کننده اشتها شناخته می شود. محققان دریافتند افرادی که نصف قاشق چای خوری فلفل قرمز به غذای خود اضافه می کنند 60 کالری کمتر در وعده غذایی بعدی خود مصرف می کنند. در نتیجه پاشیدن نصف قاشق چای خوری فلفل قرمز روی غذا بیش از برخی از مواد غذایی می تواند باعث سوزاندن کالری اضافی شود.

 

5)آب

دلایل بسیاری برای نوشیدن آب کافی وجود دارد.  آب برای نگه داشتن تناسب اندام و عملکرد مناسب مفاصل، بافت ها و دستگاه گوارش حیاتی است. همچنین می تواند از گرسنگی جلوگیری کند  یک متخصص تغذیه در یک مطالعه نشان داد که شرکت کنندگانی که دو فنجان آب قبل از غذا نوشیدند 75-90 کالری کمتر نسبت به افرادی که هیچ آبی ننوشیدند مصرف کردند .

 

6)ماست

مصرف 20گرم ماست غنی از کلسیم و کم شکر به طور منظم برابر یک قطعه گوشت بدون چربی پروتئین دارد. پروتئین در غذاها یکی از عوامل اصلی در احساس سیری است.  غذاهای غنی از پروتئین همچنین حاوی برخی از چربی  ها در مقادیر مختلف هستند که به نگه داشتن  احساس سیری برای مدت طولانی کمک می کنند.

 

7) سوپ

خوردن سوپ ، اشتها را  کمتر می کند.  با توجه به تحقیقات اخیر در این مطالعه، زنانی که یک وعده کم کالری سوپ مرغ به عنوان یک میان وعده در صبح خوردند در وعده ناهار 100 کالری کمتر نسبت به بقیه مصرف کردند . شما می توانید محتوای آب سوپ را بیشتر کنید، احساس سیری به دلیل سبزیجات پر از فیبر و درجه حرارت سوپ است.  متخصصین تغذیه می گویند که نوشیدن مایعات گرم اشتها را مهارمی کند.  مطمئن شوید که سوپ مبتنی بر آب گوشت است  نه خامه! سوپ های حاوی خامه می تواند چرب و بسیار پر کالری باشد.

 

8) بادام

چربی های همه آجیل ها برای قلب مفید اند، اما بادام حاوی فیبر بیشتری است که  در هر وعده، می تواند شما را طولانی تر سیر  نگه دارد. خوردن حدود 15 بادام بین ناهار و شام می تواند کمک کند 400 کالری کم تر انرژی به شما برسد و به شما کمک کند تا تنقلات چرب و شیرین مصرف نکنید . یک مطالعه نشان داد که بدن ما ممکن است از چربی بادام استفاده کند و به همان میزان کالری های دریافتی کمتری هنگام خوردن غذا جذب کند. اما نباید بیش از حد مصرف شود زیراخوردن بیش از حد بادام اشتهای شما را را برای وعده غذایی بعدی کور می کند و کالری قابل توجهی به مصرف روزانه تان می افزاید. 


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: shfajoo.com