مصرف این مواد غذایی ظاهر صورت را خسته نشان می دهد!
برخی روزها باوجود استراحت کافی صورت خسته‌ای داریم. علت این خستگی به غذایی که مصرف می‌کنیم، بستگی دارد.

مواد غذایی که ظاهر شما را خسته نشان می دهد:

 

نمک:

میزان نمکی که بدن به آن نیاز دارد محدود است و بیشتر از میزان توصیه شده می‌تواند برای بدن مضر باشد. مصرف غذای شور ظاهر صورت را خسته نشان می دهد.

 

غذاهای سرخ‌شده:

به نقل از نیوزویک، غذاهای سرخ شده اگرچه خوشمزه است اما برای پوست بسیار مضر است.روغن‌ها و چربی‌های این مواد غذایی می‌تواند باعث انسداد رگ ها شود و به پوست ظاهر خشک و کدر بدهد.علاوه بر این که به پوست ضرر می‌رساند، باعث افزایش وزن نیز می‌شود.

 

شیرین‌کننده مصنوعی:

اسپارتم که نوعی شیرین‌کننده مصنوعی است، باعث ایجاد درد مفصل و نفخ می‌شود.علاوه بر آن میل به مصرف شیرینی‌ها را افزایش می‌دهد که برای پوست مضر است.

 

کربوهیدرات:

افراط در مصرف کربوهیدرات باعث آسیب‌رسانی به سلول‌های پوست و کلاژن می‌شود.پوست ظاهر کدر،رنگ‌پریده و خسته پیدا می‌کند.مصرف زیاد کربوهیدرات باعث می‌شود عملکرد پروتئین‌های رها کننده انرژی متوقف شود.لازم نیست مصرف کربوهیدرات را کاملاً از برنامه غذایی حذف کنید، بلکه مواد غذایی با میزان پایین‌تر کربوهیدرات مانند سالاد و سبزی را انتخاب کنید.

 

گوشت قرمز:

همانند بقیه مواد غذایی، گوشت قرمز را نیز باید به‌طور متعادل مصرف کرد. نتایج تحقیقات نشان می دهد مصرف زیاد گوشت قرمز باعث ایجاد چین‌وچروک می‌شود.کارنی تین که به وفور در گوشت قرمز موجود است، باعث سفت شدن دیواره‌های رگ ها می‌شود. مصرف گوشت قرمز بیشتر از هفته‌ای دو بار توصیه نمی‌شود.

 

شکلات:

مصرف شکلات باعث افزایش قند خون و سپس افت ناگهانی آن می‌شود که روی پوست تاثیرگذار است و علاوه بر خستگی ظاهر، پف زیر چشم نیز بیشتر به چشم می‌آید.

 

غذاهای تند و پرادویه:

این نوع غذا برای سوخت‌وساز بدن عالی است اما نه برای پوست.ادویه‌ باعث ایجاد ناراحتی پوست می‌شود و رگ‌های خونی را گشاد می‌کند.مصرف غذاهای تند و پرادویه به صورت ظاهر ی خسته و پف‌کرده می دهد.

 

گوشت‌های فرآوری شده:

این نوع مواد غذایی سرشار از مواد نگه‌دارنده و نمک است که علاوه بر این که باعث ملتهب شدن صورت می‌شود، ظاهر کدر و خسته نیز ایجادمی کند .

 

دونات:

این خوراکی خوشمزه، شیرین و سرشار از کربوهیدرات و چربی است.در خوردن آن محتاط باشید زیرا علاوه بر اینکه روی پوست تاثیر منفی می گذارد، باعث افزایش وزن می‌شود.




گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:salamatnews.com