کنترل وزن و کاهش خطرات جانبی چاقی با مرکبات
بنا بر یافته های به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، مرکبات نه تنها می توانند به کنترل وزن ما کمک کنند بلکه خطرات جانبی چاقی را هم کاهش می دهند.

تاثیر مرکبات بر چاقی

با نزدیک شدن به فصل پاییز کم کم نوبت به حضور مرکبات در سبد میوه می رسد، میوه هایی خوش طعم و خوش عطر که گرچه چندان متنوع نیستند اما طرفداران خاص خودشان را دارند. برای بسیاری از افراد، مرکبات منبعی غنی از ویتامین است که مصرف آن را ضروری می ­دانند، اما دیگر فواید مرکبات چیست؟ از این میوه ها برای چه اموری می توان استفاده کرد؟

اغلب ما به مرکبات به چشم منابعی نگاه می کنیم که به دلیل داشتن ویتامین و آنتی اکسیدان به حفظ سلامت جسمانی ما کمک می کند. اگرچه این ویژگی برای این دسته از خوراکی ها مزیت قابل توجهی است، اما دانشمندان به تازگی موفق شده اند جنبه ای دیگر از این میوه های شگفت انگیز را کشف کنند. بنا بر یافته های به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، مرکبات نه تنها می توانند به کنترل وزن ما کمک کنند بلکه خطرات جانبی چاقی را هم کاهش می دهند.

چاقی معضلی است که با خود، مشکلات مختلفی از جمله دیابت و بیماری های قلبی را به همراه می آورد، عوارضی که با مصرف پرتقال، لیمو، لیمو ترش و نارنگی تا حدود 80 درصد کاهش می یابند. این اثرگذاری به میزانی است که دانشمندان قصد دارند در آینده ای نزدیک با استفاده از ترکیبات موجود در مرکبات به تولید دارویی برای کاهش احتمال بروز بیماری های قلبی دست بزنند.

کشف چنین خاصیتی از آن حیث اهمیت دارد که در حال حاضر چاقی به پدیده رایج دنیای ما بدل شده است، پدیده ای که زمینه ساز بروز انواع مشکلات و بیماری ها گشته است. طبیعی است، در چنین شرایطی استفاده از خوراکی که عوارض این پدیده را کاهش بدهد نقش بسزایی در زندگی سالم تر شهروندان و حتی افزایش طول عمر آنها دارد.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:life.shafaqna.com