چند توصیه کوتاه برای افزایش وزن به روش صحیح
کسانی که واقعا در اثر خوردن وزنی به آن‌ها اضافه نمی‌شود، همیشه به دنبال روش‌هایی برای افزایش وزن خود هستند. ما در اینجا چند توصیه برای افزایش وزن صحیح به این دوستان داریم

توصیه هایی برای چاق شدن

شاید شما هم این جمله را بسیار شنیده‌اید که "فلانی هرچقدر می‌خورد چاق نمی‌شود!" این مورد از نظر کسانی که خیلی زود دچار افزایش وزن می‌شوند بسیار جالب و غیر قابل باور است. ولی جالب است که بدانید، این افراد معمولا به دنبال روش‌هایی برای افزایش وزن خود هستند

این افراد باید توجه کنند که برای افزایش وزن آن هم به صورت اصولی و صحیح رعایت چند نکته از اهمیت زیادی برخوردار است که در این مطلب به تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

 

فاصله بین غذا خوردن نباید بیش‌تر از 4 ساعت باشد

بدن همیشه به دریافت انرژی نیاز دارد و زمانی که یک وعده کمتر مصرف شود یعنی مقدار انرژی کمتری به آن رسیده است و فعالیت عادی بدن را مختل می‌کند. در این موارد ذخیره انرژی کم شده و در نتیجه به کاهش حجم عضلات منجر می‌شود.

اگر می‌خواهید کمی عضله اضافه کنید فاصله وعده‌های غذایی نباید بیشتر از 3 تا5 ساعت باشد. زمان استفاده از وعده‌های غذایی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زیاد خوردن و پراکنده‌خواری تاثیر زیادی برای شما نخواهد داشت. همیشه در زمان مشخص وعده‌های غذایی خود را مصرف کنید.

 

از مواد غذایی متنوع استفاده کنید

همیشه سعی کنید حداقل سه گروه غذایی را در برنامه‌ی خود داشته باشید. مصرف یک موز به تنهایی و یا یک مشت آجیل در طول روز برای شما مناسب نیست. بهترین روش این است که چند قطعه نان را به کره بادام زمینی آغشته کنید و چند حلقه موز روی آن قرار دهید و با یک لیوان شیر میل کنید. به این ترتیب شما از سه گروه مواد غذایی با هم استفاده کرده‌اید. این تنوع باعث می‌شود که مواد مغذی بیشتری را به بدن خود برسانید.

 

از غذاهای مایع بیشتر استفاده کنید

این نوع غذاها برخلاف غذاهای دیگر حجم زیادی را در معده اشغال نمی‌کنند و شما می‌توانید بدون اینکه احساس سیر بودن و یا پرشدن داشته باشید مقدار زیادی مواد مغذی را به بدن خود برسانید و از این طریق به‌صورت سالم وزن اضافه کنید.

از بهترین غذاهای مایع می‌توان به آب‌میوه‌های طبیعی، شیرهای کم چرب و اسموتی‌ها اشاره کرد. اسموتی‌هایی که با مواد مغذی مانند جوانه کندم، آب‌هویج، عسل و ... درست شده باشد.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: zibamoon.com