کاهش وزن در فصول سرد سال با این خوراکی ها
اصولا با شروع فصول سرد تمایل همه ما به خوردن خوراکی بیشتر می شود و این مضوع کاهش وزن و کنترل وزن را برای ما مشکل می کند. در این مقاله به شما خوراکی هایی را معرفی می کنید که می توانند یاریگر شما باشند.

خوراکی هایی که باعث لاغری در فصول سرد سال می شوند

مطمئنا غذاهای فصول سرد سال تنها خوراکی‌هایی مثل پاستا با پنیر فراوان، شکلات گرم و شیرینی‌های داغ و تازه نیستند. در حقیقت خوراکی های بسیار خوشمزه‌ای هم وجود دارد که مصرف‌شان شما را دچار عذاب وجدان و اضافه وزن نخواهد کرد. در ادامه این مطلب با 6 تا از بهترین آن‌ها آشنا خواهید شد که با اضافه کردن آن‌ها به رژیم غذایی‌تان می‌توانید با لذت و آرامش خیال بیشتری این فصول سرد را پشت سر بگذارید.


انار

به سختی می‌توانید در یک پاییز و زمستان سرد میوه‌ای به این اندازه خوشمزه پیدا کنید البته به جز انار! تقریبا اوایل پاییز و تا اواخر زمستان است که سر و کله این دانه‌های خوش‌رنگ، شیرین و جواهر مانند پیدا می‌شود. این میوه خوش طعم به قدری کم‌کالری است که می‌توانید دانه‌های قرمز‌رنگ آن را به جای آب‌نبات ترش یا شیرین بخورید. انار پر از فیبر است و باعث می‌شود معده شما پر و قند خون‌تان تثبیت شود. مصرف نصف فنجان انار می‌تواند به طور میانگین ۱۵ درصد از فیبر مورد نیاز بدن‌تان در طول روز را تامین کند.


نعناع

ممکن است در این فصل سال نعناع زیادی در باغچه یا گلدان‌های منزل‌تان رشد نکند اما باز هم می‌توانید برگ‌های سبز نعناع را در سبزی فروشی‌ها یا خواربار فروشی‌های نزدیک به منزل‌تان پیدا کنید. طعم خنک و سرد نعناع درست مناسب این فصل سرد خواهد بود. نعناع ضد نفخ و لاغر کننده هم هست. در نتیجه یک آزمایش علمی مشخص شد افرادی که برای درمان آبریزش بینی و فین‌فین‌ کردن دائمی‌شان، در طول پنج روز و هر ۲ ساعت یکبار مقداری نعناع‌فلفلی بو کشیدند در طول یک هفته ۱۸۰۰ کالری کمتر از سایرین مصرف کردند.


گریپ‌فروت

می‌توانید چند تکه گریپ‌فروت را در وعده صبحانه خود بگنجانید و خودتان شاهد فواید بسیار این میوه معجزه‌گر باشید. گریپ‌فروت یکی از بهترین گزینه‌ها ممکن برای فصل زمستان است. با انجام یک تحقیق ۱۲ هفته‌ای چند نوجوان دچار اضافه وزن، روزانه قبل از هر وعده غذایی‌شان نصف یک گریپ‌فروت مصرف کردند و مشخص شد به طور میانگین ۷ درصد از وزن بدن‌شان کاهش پیدا کرده است. به غیر از اینکه گریپ‌فروت مملو از آب هست یک منبع غنی برای ویتامین C هم بشمار می‌آید. محققین بر این باورند مصرف ویتامین C موجب افزایش سوخت چربی‌های اضافه در طول انجام تمرینات ورزشی می‌شود.


جودوسر

صبحانه سرد یا خنکی که برای فصل بهار و تابستان گزینه عالی به حساب می‌آمد ممکن است برای یک روز سرد و برفی ایده چندان مناسبی نباشد پس بهتر است به جای آن از یک کاسه گرم و داغ جودوسر استفاده کنید. یک فنجان جودوسر پخته حاوی ۴.۵ گرم فیبر است و می‌تواند شما را برای مدت زمان طولانی‌تری سیر نگه دارد. زمانی که چند داوطلب در یک آزمایش برای صبحانه تنها از جودوسر استفاده کردند، در وعده ناهار خود ۵۰ درصد کمتر نسبت به افرادی که صبحانه کورن‌فلکس خورده بودند مصرف کردند.


جو

مانند جودوسر، خوردن جو هم می‌تواند دلچسب، گرم کننده و سرشار از غلات کامل و فیبر باشد. جو دارای فیبر حل‌پذیری به نام بتا‌گلوکان است که باعث تنظیم میزان انسولین و قند خون بدن‌تان می‌شود. می‌توانید جو را با شیر بپزید و به شکل فرنی مصرف کنید و یا جو گرم را با حبوبات و سبزیجات مخلوط کنید تا یک سالاد خوش‌طعم و مناسب با فصل سرما داشته باشید.


فلفل هندی

یک قاشق پر از این فلفل را به گوشت، لوبیا و یا غذایی که می‌خورید اضافه کنید تا سوخت و ساز بدن‌تان (متابولیسم) را بالا ببرید. فلفل‌هندی حاوی کپسای‌سین یک ماده شیمیایی است که باعث افزایش سوخت و ساز (متابولیسم) بدن‌تان می‌شود. چگونه؟ کپسای‌سین موجب تحریک چربی‌های قهوه‌ای بدن خواهد شد و ظرفیت و میزان سوختن کالری مصرفی بدن را افزایش می‌دهد و به این شکل لاغر خواهید شد.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:فرتاک نیوز