بعد از زیاده روی در مصرف شکر
شکر زیاد مصرف کرده اید؟ متخصصین تغذیه به شما خواهند گفت با زیاده روی در مصرف شکری که خورده اید، چگونه مقابله کنید.

 مضرات زیاده روی در مصرف شکر

به نظر ما باید همیشه متعادل رفتار کنیم. ولی گاهی اوقات به خصوص در تعطیلات، به جای خوردن غذاهای سالم شروع به خوردن شیرینی جات مختلف می کنیم. مشکل خوردن یک مشت آب نبات این است که ممکن است ضربه بزرگی به بدن تان بزند و صحبت ما فقط در مورد کالری اضافه ای که به بدن می رسانید، نیست. اگر عاشق شیرینی جات هستید، احتمالا بعد از خوردن یک وعده شیرینی، حسابی احساس بدی را در معده تجربه کرده اید.

به گفته دکتر بریرلی هورتون Brierley Horton مشاور تغذیه، زمانی که مشغول خوردن شیرینی جات می شوید، بدن تان شکر را به کلوگز تجزیه می کند که در خون منتشر می شود. در پاسخ آن بدن تان انسولین آزاد می کند تا سطح قند خون تان را پایین آورده و به سلول ها در پاکسازی آن کمک کند. در نهایت شکری که خورده اید و مورد استفاده بدن قرار نمی گیرد، به عنوان چربی ذخیره می شود.

مصرف بیش از حد شکر می تواند سطح قند خون را به صورت جهشی بالا ببرد و باعث شود احساس گرسنگی و ولع بیشتر برای شیرینی جات پیدا کنید. بنابراین کلید کار پایان دادن به این چرخه است. اگر امروز آبنبات بیشتری مصرف کرده اید، به شما می گوییم برای جبران آن باید چه کاری انجام دهید.


1. بعد از زیاده روی در مصرف شکر مقداری فیبر و پرتئین بخورید

بعد از زیاده روی در مصرف شکر مقداری فیبر و پرتئین بخورید

با مصرف مقداری پروتئین و فیبر دیر هضم، قند خون تان را به ثبات برسانید. اگر این کار را انجام ندهید قند خون تان سقوط کرده و باعث می شود دوباره احساس گرسنگی به شما دست داده و دوباره به سمت مصرف شیرینی کشیده شوید. بهترین گزینه برای میان وعده، سیب و کره بادام زمینی، تخم مرغ آب پز و پسته یا هوموس و سبزیجات است.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : میوه های فیبر دار بخورید!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : منابع غیر گوشتی پروتئین را می شناسید؟

2. بعد از زیاده روی در مصرف شکر به کلاس یوگا بروید

بعد از زیاده روی در مصرف شکر به کلاس یوگا بروید

هشتاد درصد افراد می گویند که زمانی که استرس دارند شیرینی بیشتری می خورند. مطالعه ای که اخیرا در دانشگاه کالیفرنیا انجام شد، نشان داد، زنی که تحت استرس قرار گرفته اگر نوشیدنی شیرین بنوشد پاسخ بدن به این استرس شدید خواهد بود.بنابراین، اگر استرس خود را رام کنید، در واقع میل تان به خوردن شیرینی را رام کردید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : روش های خانگی برای کنترل استرس

3. بعد از زیاده روی در مصرف شکر یک وعده غذای سالم برای وعده بعدی آماده کنید

بعد از زیاده روی در مصرف شکر یک وعده غذای سالم برای وعده بعدی آماده کنید

شیرینی خوردن باعث می شود که اشتهایتان به خوردن خوراکی هایی که برایتان خوب نیست، باز شود. بهتر است برای وعده بعدی یک وعده غذای سالم آماده کنید تا زمانی که وسوسه شدید، یک غذای آماده و سالم برای خوردن، داشته باشید.

4. بعد از زیاده روی در مصرف شکر مقداری خوراکی پروبیوتیک بخورید

بعد از زیاده روی در مصرف شکر مقداری خوراکی پروبیوتیک بخورید

مطالعه ای که اخیرا در دانشگاه ایالتی اورگان انجام شد، نشان داده که باکتری های بد روده شما از قند تغذیه می کنند که ممکن است روی عملکرد شناختی شما تاثیر گذار باشد. دفعه بعدی که در مصرف شکر زیاده روی کردید، سعی کنید مقداری کامبوچا ( kombucha، حاصل تخمیر چای (سبز یا سیاه) می‌باشد) بنوشید، یا ماست یونانی یا کلم ترش سرد شده، بخورید تا باکتری های خوب را به بدن تان برسانید.

این مقاله در سایت CookingLight.com منتشر شده است.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : فواید پروبیوتیک ها برای بدن

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تکنیک های فرار از مصرف قند و شکر

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چگونه تمایلم به خوراکی های شیرین را کنترل کنم؟


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ