چرا چربی شکم من آب نمی شود؟
معمولا تصور می شود با انجام چند حرکت ورزشی یا گرفتن رژیم های سخت می توان چربی شکم را آب کرد، اما آب کردن چربی شکم اصولی دارد که باید به آنها توجه کرد.

شاید علت از بین نرفتن چربی شکم تان این کمبودها و اشتباهات باشد!

به گفته متخصصان از بین بردن چربی شکمی نیاز به نظم و انضباط رژیم غذایی برای سوزاندن چربی و تمرینات قدرتی برای تمام بدن دارد نه فقط عضلات شکم.

چرا چربی شکم من آب نمی شود؟

تاثیر کمبود منیزیم بر چربی شکم

بدن ما به منیزیم برای فعالیت قلب، اعصاب و ماھیچه ھا نیاز دارد. این عنصر در فعال سازی بیش از ۳۰۰ آنزیم که فرایندھای بدن رو کنترل می‌کنند، دخالت دارد. منیزیم در کاھش وزن و فرم بدن ھم نقش دارد. دریافت کافی منیزیم به کنترل مقدار قند و انسولین در خون کمک می‌کند. قند و انسولین، از مواردی ھستند که با چاقی در ارتباطند. پس اگر مقدار آنها به درستی کنترل شود، کمک بزرگی به جلوگیری از افزایش وزن می‌کند.

منابع غذایی منیزیم:

- سبزیجات برگ سبزدار
- حبوبات و مغزھا

توجه داشته باشید که حتماً قبل از استفاده از مکمل منیزیم با پزشک مشورت کنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کمبود منیزیم، علت، علائم ودرمان


تاثیر نوشیدنی ھای *کربناته Carbonated drink بر چربی شکم

این نوع نوشیدنی ھا مملو از انرژی ھستند و بدون شک بر روی سایز دور کمر تأثیر می‌گذارند. کافیست که روزانه دو لیوان نوشابه بخورید تا سرعت افزایش چربی ناحیه شکم، ۵ برابر شود. وجود مقدار زیادی شکر در این نوشابه ھا باعث می‌شود که ھوس خوردن غذای بیشتر در فرد افزایش پیدا کند. این در حالیست که ممکن است که اصلاً فرد گرسنه نباشد و نیازی به خوردن غذای اضافه‌تر نداشته باشد.

* فرایندی که گاز را در نوشیدنی حل می کند، به عنوان کربناته شناخته می شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چرا نوشابه انرژی زا خوب نیست؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تاثیر نوشابه انرژی زا !


تاثیر کم خوابی بر چربی شکم

اگر احساس کمبود خواب می‌کنید و اگر یک خستگی ھمیشگی ھمراه شماست، باید نگران افزایش چربی ناحیه شکم نیز باشید زیرا تحقیقات نشان می دھند که کسانی که خواب شبانه آنها پنج ساعت است، تا ۳۲ درصد بیشتر از افرادی که مدت زمان طولانی‌تری را به خواب شبانه اختصاص می دھند، دچار چاقی و اضافه وزن می‌شوند. کمبود خواب باعث می‌شود که تعادل ھورمون ھای سیری و گرسنگی بر ھم بخورد و ترشح ھورمون گرسنگی بیشتر شده و در نتیجه تمایل به پرخوری و مخصوصاً خوردن غذاھای چرب افزایش یابد. ۷ تا ۹ ساعت خواب شبانه داشته باشید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : علائم کم خوابی که نشان می دهد شما به اندازه کافی نمی خوابید!


تاثیر خوردن چربی ھای نادرست بر چربی شکم

مطالعات نشان می دھند که مصرف مقدار زیادی چربی اشباع (یعنی چربی که در گوشت قرمز و لبنیات وجود دارد)، تجمع و ذخیره چربی را در بدن افزایش می دھد. اما چربی ھای غیر اشباع که حاوی اسیدھای چرب امگا ۳ ھستند، مثل چربی موجود در مغزھا، تخم آفتابگردان، ماھی سالمون، روغن زیتون و آووکادو، در ناحیه شکم تجمع پیدا نمی‌کنند و در کل بدن تقسیم می‌شوند. توجه داشته باشید که ھر نوع چربی، چه سالم و چه ناسالم، چه اشباع و چه غیر اشباع، وزن را افزایش می دھد اما چربی ھای اشباع و ترانس در ناحیه شکم، تجمع پیدا می‌کنند و چاقی شکمی ایجاد می‌کنند که خطرناک‌ترین نوع چاقی محسوب می‌شود.


تاثیر کمبود پروتئین کافی بر چربی شکم

غذاهای غنی از پروتئین وزن شما را کنترل کرده و هورمون گرلین ghrelin را که مرتبط با احساس سیری است، فعال نگه می‌دارد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 9 علتی که بدن شما فکر می کند گرسنه است


تاثیر غفلت از تمرینات قدرتی بر چربی شکم

بزرگ‌ترین تصور غلط این است که انجام تمرینات قلبی (تمریناتی که ضربان قلب را بالا می برد) مهمتر از تمرینات قدرتی است. این در حالی است که تمرینات قدرتی سوخت و ساز بدن را با اضافه کردن عضله افزایش می‌دهد. هر چه بدن شما بیشتر عضلانی باشد، بیشتر کالری می‌سوزانید و بنابراین تمرینات قدرتی به اندازه تمرینات قلبی در اولویت انجام باشد.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamaneh.com