اگر می خواهید شکمی صاف داشته باشید، این غداها را قبل از خواب بخورید
کاهش چربی شکم و داشتن اندامی متناسب دغدغه بسیاری از ماست که تنها از طریق ورزش حاصل نمی شود، بلکه تغدیه سالم نیز نقش مهمی ایفا می کند. در این مقاله غذاهایی معرفی می شوند که خوردن آنها در شب به کاهش چربی شکم کمک می کنند.

8 خوراکی برای کاهش حجم چربی شکم

برای رسیدن به اهداف کاهش وزن و تناسب اندام باید ترکیبی از غذاهای سالم، دیورتیک (ادرار آور) و چربی سوز را وارد رژیم غذایی تان کنید. به جز جنبه فیزیکی، کاهش چربی شکم یک دلیل بسیار مهم دیگر هم دارد و آن بالا بردن کیفیت سلامتی است. این در حالی است که افزایش چربی شکمی باعث افزایش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی و *سندرم متابولیک را بالا می برد.

*سندرم متابولیک Metabolic syndrome: به مجموعه‌ای از شرایط گفته می‌شود که عبارت هستند از: فشار خون بالا، سطوح افزایش یافتهٔ انسولین در خون، چربی انباشتهٔ اضافی در اطراف شکم و سطوح افزایش یافتهٔ چربی خون، بنابه گفتهٔ محققان سندروم متابولیک گروهی از عوامل خطر شامل چربی دور کمر، چاقی شکمی، فشارخون بالا، دیابت، تری گلیسیرید بالا و HDL (چربی خوب) پایین است که با هم رخ می‌دهند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته و دیابت را افزایش می‌دهند.

با این اوصاف بهترین گام ها برای کاهش حجم چربی شکمی، مصرف برخی مواد غذایی خاص در هنگام شب است.


1. کاهش چربی شکم: خوردن سبزیجات تیره رنگ در شب

اگر می خواهید شکمی صاف داشته باشید، این غداها را قبل از خواب بخورید

سریع ترین راه برای کاهش چربی شکمی، خوردن سبزیجات تیره رنگ است. برای این کار بهتر است سبزیجاتی را انتخاب کنید که باعث سوء هاضمه نمی شوند و به کیفیت خواب شما لطمه نمی زنند. بهترین سبزیجات تیره رنگ برای کاهش چربی شکمی عبارتند از کاهو، اسفناج و مارچوبه. بهترین راه برای استفاده از این سبزیجات، بخارپز کردن آنها است.


2. کاهش چربی شکم: خوردن روغن زیتون 

این نوع روغن بهترین گزینه غذایی برای کاهش چربی شکمی است. اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون مانند اسید اولئیک Oleic acid می توانند به کاهش چربی های مقاوم در بدن کمک کنند بخصوص در مناطق شکمی.

* اسید اولئیک Oleic acid : این اسید چرب با یک پیوند غیراشباع در بسیاری از جانوران و روغن‌های گیاهی یافت می‌شود و اولئیک از نام زیتون مشتق شده است.

3.کاهش چربی شکم: نوشیدن چای نعناع قبل از خواب

نوشیدن این نوع چای قبل از رفتن به خواب را از خود دریغ نکنید. نعناع علاوه بر این که آرامبخش عضلانی است، به عنوان یک ضد التهاب قوی نیز عمل می کنند و افزایش دهنده سلامت کبد است.


4. کاهش چربی شکم: نوشیدن چای سبز

چای سبز در ترکیب با ورزش می تواند به شما در از دست دادن وزن کمک کند. محققان می گویند موادی در چای سبز شناخته شده است که سبب تحریک بدن برای سوزاندن کالری و افزایش از دست دادن چربی شکم می شود.


5. کاهش چربی شکم: خوردن مارچوبه

مارچوبه سفید بهترین سبزی برای کاهش سایز شکم است. مارچوبه سرشار از ویتامین هایی مانند ویتامین سی C، ویتامین ب کمپلکسB complex، ویتامین های آ A و ای E، پتاسیم و روی است. تمام این ریزمغذی ها منجر به کاهش چربی های مقاوم بدن می شوند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 15 منبع عالی برای تامین پتاسیم

اگر می خواهید بیشتر بدانید : نکاتی راجع به ویتامین آ

اگر می خواهید بیشتر بدانید : منابع غذایی ویتامین E

اگر می خواهید بیشتر بدانید : علایم کمبود پتاسیم در بدن

اگر می خواهید بیشتر بدانید : «روی» و تاثيرات آن در بدن


6. کاهش چربی شکم: خوردن گوجه فرنگی

یک گزینه سرشار از آنتی اکسیدان است که به مبارزه با التهاب بدن می رود. لپتین leptin یک نوع پروتئین موجود در گوجه فرنگی است که می تواند متابولیسم را تنظیم کرده و به کاهش چربی شکمی کمک کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آنتی اکسیدان چیست؟ و منابع آنتی اکسیدان و مکمل های ضدپیری کدامند؟


7. کاهش چربی شکم: خوردن سیب

سیب همه ویژگی‌ های لازم برای حفظ سلامت و کاهش وزن را دارد. هرعدد سیب حاوی پنج گرم فیبر و به ‌طور خاص پکتین* Pectin است. با خوردن هر عدد از آن حجم معده پر شده و مانع از پرخوری می‌ شود. قند طبیعی سیب نیز با کنترل قند خون مانع از پرخوری به دلیل افت قند خون در طول روز می‌ شود. با خوردن روزانه یک عدد سیب نباید نگران اضافه وزن باشید. همه این ویژگی ‌ها، سیب را به خوراکی منحصر به فرد برای سوختن چربی تبدیل کرده است.

* پکتین Pectin: که بعنوان عامل پیوند بین سلولهای گیاهی عمل میکند یک پلیمر اشتقاقی قندی- اسیدی است که از ساختارهای ژلاتینی گیاهی موجود در میوه‌جات و سبزیجات به دست می‌آید. حداکثر پکتین موجود در میوه‌های نارس یافت می‌شود که پس از فرارسیدن مرحله رسیدن میزان وحتی کیفیت پکتین استحصال شده کاهش می‌یابند.

8. کاهش چربی شکم: خوردن ماهی

برای کاهش وزن باید با دریا دوست باشید. منظور فقط شنا کردن نیست، بلکه مصرف ماهی یکی از راهکارهای آب کردن چربی ناحیه شکم و کمر است. به این دلیل که ماهی متابولیسم را سرعت داده و اشتهایتان را کنترل کرده و کاهش می ‌دهد. پروتئین موجود در ماهی خاصیت سیرکنندگی دارد. ماهی، به‌ ویژه انواع چرب آن مانند تن و سالمون سرشار از اسیدچرب امگا۳ هستند. فراموش نکنید، ماهی زمانی این تاثیر مثبت را دارد که به صورت بخارپز تهیه شده و بدون اضافه کردن سس و فقط با اضافه کردن آبلیمو و ادویه مصرف شود.



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: avayesalamat.com