برای جوان ماندن چه چیزهایی بخوریم؟
برخی خوراکی ها را باید برای جوان ماندن پوست، مغز و... بخورید تا ظاهرتان کوچکتر از عدد شناسنامه تان به نظر برسد.

یک رژیم غذایی عالی برای جوان ماندن

 چروک‌هایی که در آینه می‌بینید شما را ترسانده‌اند؟
وحشت نکنید. هنوز همه‌چیز تمام نشده. اگر همین امروز یخچال و قفسه‌های خوراکی خانه‌تان را پاکسازی کنید، می‌توانید سرعت پیداشدن چین و چروک، خم‌شدن کمر، کندشدن مغز و حتی کم‌شدن کارآیی سیستم ایمنی بدن‌تان را کاهش دهید. راهی طولانی‌ را در پیش دارید و نباید انتظار یک‌شبه درست‌شدن همه‌چیز را داشته باشید. اما اگر مقابله با پیری، فکر هر روزتان باشد، می‌توانید با تغییردادن سبک زندگی‌تان، سال‌ها جوان بمانید.


1. برای جوان ماندن نخود فرنگی بخورید

یک رژیم غذایی عالی برای جوان ماندن، حتما بخوانید

همین دانه‌های کوچک سبز رنگی که در فریزر خانه‌تان انبار کرده‌اید، اکسیر جوانی هستند. محققان می‌گویند برای طولانی‌شدن عمرتان و جوان‌ماندن، می‌توانید سراغ نخود فرنگی بروید. به گفته آن‌ها، مصرف حبوبات شما را جوان نگه می‌دارد و از میان آن‌ها، نخود فرنگی سبز رنگ، تاثیر بیشتری بر جوان‌ماندن شما و طولانی‌شدن عمرتان می‌گذارد. این دانه، از حمله رادیکال‌های آزاد freeradicals به بدن‌تان جلوگیری می‌کند و با فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی که دارد، دوران جوانی‌تان را طولانی‌تر می‌کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رادیکال های آزاد چیست، چگونه با رادیکال های آزاد مقابله کنیم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ادویه هایی که آنتی اکسیدان های طبیعی هستند

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 6 مـنـبـع آنـتـی اکـسـیـدان هـا

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 5 علائم کمبود فیبر که به شما اخطار می دهند!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چگونه فیبر بیشتری مصرف کنیم؟


2. برای جوان ماندن گردو بخورید

قدیمی‌ها -پیش از آنکه محققان تاکید کنند- به توانایی گردو بر جوان نگه‌داشتن سلول‌های مغز، باور داشتند. محققان هم مانند آن‌ها به معجزه این مغز، ایمان دارند و می‌گویند اگر هرهفته، سه‌بار گردو میل کنید، عمرتان دو تا سه سال طولانی‌تر می‌شود. از نظر آن‌ها کسانی که مدام گردو میل می‌کنند، کمتر به بیماری‌های قلبی دچار می‌شوند و سرطان هم سراغی از آن‌ها نمی‌گیرد.


3. برای جوان ماندن پروتئین گیاهی بخورید

قرار نیست با کباب کوبیده خداحافظی کنید، اما اگر بیشتر از قبل، سبزیجات بخورید، نه روی پوست‌تان چروکی پیدا می‌شود و نه مغزتان کند و کم‌کار می‌شود. به باور محققان، پروتئین گیاهی، هم عمر را طولانی می‌کند و هم مانع دچارشدن به مشکلات کلیوی می‌شود. برنج، سویا، گندم و گیاهانی از این دست، می‌توانند در بسیاری از وعده‌ها، جای گوشت را بگیرند و قلب و دستگاه گوارش شما را سالم نگه‌دارند.


4. برای جوان ماندن هویج بخورید

فقط برای محافظت از چشمان‌تان نیست که باید سراغ هویج بروید. این گیاه نارنجی‌رنگ، یک اکسیر جادویی برای افزایش طول عمر است. هویج، سرعت پیرشدن سلول‌های بدن را کاهش می‌دهد و به باور پژوهشگران، می‌تواند شما را جوان‌تر از آنچه که شناسنامه‌تان می‌گوید، نشان دهد.


5. برای جوان ماندن قزل آلا بخورید

به جای گوشت قرمز و حتی مرغ، تا آنجا که می‌توانید ماهی مصرف کنید. ماهی‌های چرب مانند قزل آلا، سرشار از امگا۳ و اسیدهای چرب غیراشباع (اسیدهای چرب غیر اشباع یا اشباع نشده بر خلاف اسیدهای چرب اشباع شده برای بدن ضروری اند) هستند و سلول‌های بدن‌تان را جوان نگه می‌دارند. محققان می‌گویند ماهی‌دوست‌ها، کمتر به آلزایمر یا سرطان دچار می‌شوند و حتی ظاهرشان هم جوان‌تر از کسانی می‌ماند که هر روز گوشت قرمز می‌خورند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : امگا 3 در چه خوراکی هایی وجود دارد؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تاثیر فوق العاده امگا3 بر بدن

اگر می خواهید بیشتر بدانید : یافته های جدید درباره آلزایمر و روش های پیشگیری از آلزایمر


6. برای جوان ماندن نارگیل بخورید

میوه‌های گرمسیری مثل نارگیل، به طولانی‌شدن عمر مغز کمک می‌کنند. نارگیل، سرشار از اسیدهای چرب مفید است و از مغز و حتی دیگر سلول‌های بدن‌تان در برابر آسیب‌های ناشی از بالارفتن سن محافظت می‌کند.


7. برای جوان ماندن ماست بخورید

اگر به بدن‌تان باکتری‌های پروبیوتیک برسانید، دیر‌تر پیر می‌شوید. این باکتری‌های مفید که در ماست به وفور وجود دارند، به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک کرده، با سرطان مبارزه و روند پیرشدن سلول‌ها را کند می‌کنند. به همین دلیل است که متخصصان، ماست را یکی از مفید‌ترین میان‌وعده‌ها می‌دانند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 11 منبع پروبیوتیک خوشمزه و تاثیرشان بر روده و هضم غذا در بدن شما

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پروبیوتیک و 7 نکته ای که قبل از مصرف پروبیوتیک باید بدانید


8. برای جوان ماندن انار بخورید

میوه‌های قرمز یا بنفش‌رنگ مانند انار، آلوسیاه و انگور، سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند. این میوه‌ها با رادیکال‌های آزادی که به بدن حمله‌ور می‌شوند، مبارزه می‌کنند و مسئولیت کندکردن روند پیری و کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر و سرطان را برعهده دارند. از نظر متخصصان، این میوه‌ها مثل گوجه‌فرنگی، جوان‌کننده‌های طبیعی هستند و هم مغز و هم ظاهر شما را از پیری زودرس، مصون نگه می‌دارند.



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: atiyehnoweekly.ir