فواید خوردن نمک قبل و بعد از غذا چیست؟
همیشه توصیه می شود که قبل از غذا کمی نمک یخوریم تا غذا بهتر هضم شود، اما آیا علت آن را می دانید؟ در این مقاله به این مسئله می پردازیم.

خوردن نمک قبل و بعد از غذا به هضم غذا کمک می کند

آیا باید از مصرف نمک طبیعی پرهیز کرد یا نمک همچنان از نیازهای ضروری بدن انسان است و اگر در خوردن آن امساک شود (خودداری شود) باید شاهد امراض دیگر باشیم؟

جالب اینکه بدانیم بیشتر مردم اروپا در پی تهیه نمکهای طبیعی هستند و گرانترین نمک در آنجا نمک طبیعی است.

بهترین نمک طبیعی متعلق به معادن نمک ایران است و اتفاقاً نمک کانی ایران در سمنان و جهرم به‌سبب دارا بودن لایه‌هایی از آهن و مس نیازهای دیگر بدن ما را هم تأمین می‌کند.

فواید خوردن نمک قبل و بعد از غذا چیست؟

امروزه دلیل علمی توصیه به خوردن نمک در ابتدای غذا مشخص شده است؛ آب دهان (بزاق) از چشمه‌هایی به‌نام غدد بزاقی جاری می‌شوند که هرچه با غذا مخلوط شوند، غذا زودتر از گلو پایین می‌رود و زودتر هضم می‌شود لذا ورود نمک به دهان پیش از شروع غذا خوردن، غده‌های اطراف دهان را تحریک می‌کند و به ترشح آنها سرعت می‌بخشد، از این رو، غذا را زودتر هضم و برای فرو بردن حاضر می‌کند.

درباره چرایی لزوم مصرف نمک در انتهای غذا نیز باید گفت خوردن نمک پس از صرف غذا، غدد بزاقی را تحریک می‌کند و باعث زیاد شدن آب دهان می‌شود بنابراین، انسان ناگزیر به فرو بردن یا بیرون کردن آن از دهان می‌شود که در هر دو صورت، چربی یا غذای باقی‌مانده در دهان و بین دندان به‌همراه آب دهان برطرف می‌شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : دچار مشکلات معده هستید؟ قبل از غذا کمی نمک بخورید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : خواص درمانی نمک در هضم بهتر غذا



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: tasnimnews.com