چند نکته در مورد تغذیه سالم در طب سنتی
 طب سنتی نکات زیادی در مورد تغذیه و سلامت ارائه می دهد که در این مقاله به چند نکته مهم در مورد تغذیه سالم در طب سنتی اشاره می کنیم.

 نکاتی مهم در مورد تغذیه در طب سنتی

محمد‌علی زارعیان، دستیار تخصصی طب ایرانی، چند نکته مهم در رابطه با تغذیه درست در طب سنتی بیان کرد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

سالاد تهیه شده از کاهو, یک قاشق روغن زیتون و کمی دارچین, میخک و هل مکمل درمانی مناسبی برای کمک به بهبود بی‌خوابی سالمندان است.


اگر اشتها خوب باشد اما اثر غذا خوردن در بدن ظاهر نشود, یکی از تشخیص‌ها این است که غذا بیش از نیاز مصرف می‌شود و فرد قادر به هضم آن نیست.

از مکمل‌های درمانی مناسب برای کاهش وزن، خوردن ماست بدون نان است به این ترتیب که 200 گرم ماست با یک قاشق غذاخوری زیره سیاه مخلوط و خورده شود.

از مکمل‌های درمانی مناسب برای درمان موضعی کهیر، ترکیبی از گلاب و سرکه با نسبت 3 به 2 است که به‌صورت موضعی روی نواحی مبتلا به کهیر اسپری شود.

چند نکته در مورد تغذیه سالم در طب سنتی

مداومت در خوردن تخم کتان به‌صورت خام به دلیل دارا بودن اجزایی با خاصیت آنتاگونیستی* antagonist در ارتباط با ویتامین "B6" می‌تواند علایم کاهش این ویتامین را ظاهر سازد.

* آنتاگونیست Antagonist : گاهی اوقات جذب یک عنصر غذایی مانع جذب بعضی عناصر دیگر می گردد ، این پدیده را آنتاگونیسم یا رقابت کنندگی گویند و ماده ای که دارای این خاصیت باشد را آنتاگونیست می نامند. 

از توصیه‌های ساده و مؤثر برای بهبود آفت دهان، مضمضه کردن (در فضای دهان چرخاندن) رب انار است مطالعات نشان داده که مصرف آب انار در بهبود جریان خون و کاهش میزان خستگی ناشی از فعالیت‌های بدنی نقش مؤثری دارد.

اسانس گل محمدی اثر محرک بر مغز دارد و سبب ایجاد آرامش مطلوبی در انسان می‌شود همچنین در مطالعات بالینی اثر آن در رفع افسردگی مشخص شده است.



تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: tasnimnews.com