یک صبحانه سالم و کامل از نظر متخصصین تغذیه چیست؟
 صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی است که انتخاب نوع صبحانه نیز اهمیت زیادی دارد. در این مقاله نظرات یکی از متخصصین تغذیه را در مورد یک صبحانه سالم و کامل بیان می کنیم.

 صبحانه سالم و کامل همراه با نان و پنیر و شلغم

سیدضیاءالدین مظهری، متخصص تغذیه، در ارتباط با خواص تغذیه‌ای شلغم اظهار داشت: شلغم یکی از شگفتی‌های فصل زمستان به شمار رفته و دارای ترکیباتی بوده که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، ریزمغذی‌های بدن را نیز تأمین می‌کند.

شلغم دارای روبیدیوم Rubidium (روبیدیوم یکی از عناصر شیمیایی جدول تناوبی است که نماد آن Rb ) بوده که سبب افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماری‌های ویروسی می‌شود. همچنین می‌توان این ماده خوراکی را به صورت خام و پخته استفاده کرد.

البته افرادی که دچار کمبود دریافت ید یا کم‌ کاری تیروئید هستند، نباید مواد خوراکی همچون شلغم خام، کلم، تربچه، ترب و پیاز خام بخورند و لذا مصرف آش شلغم و شلغم پخته برای آنها توصیه می‌شود.

شلغم یک آنتی‌بیوتیک گیاهی به شمار می‌رود که خاصیت میکروب کشی دارد، این ماده خوراکی جزو مواد غذایی فراسودمند بوده که علاوه بر تأمین نیازهای معمولی بدن، خواص بی‌شماری داشته و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. همچنین ترکیبات گوگردی کلم‌ها و شلغم‌ها بدن را در برابر بیماری‌ها می‌توانند واکسینه سازند.

یک صبحانه سالم و کامل از نظر متخصصین تغذیه چیست؟


همچنین افرادی که دچار گلودرد ناشی از سرماخوردگی هستند می‌توانند روی شلغم را سوراخ کرده و یک قاشق عسل داخل آن بریزند، شربت تهیه شده به این روش در درمان این بیماری بسیار مؤثر است.

کلم قمری می‌تواند از نقرس جلوگیری کند. برای صبحانه نیز مصرف نان و پنیر و شلغم علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، از اضافه وزن و یبوست جلوگیری کرده و از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بهترین زمان خوردن صبحانه چه موقع است؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 5 صبحانه خوشمزه و مقوی برای کودکان بد غذا

اگر می خواهید بیشتر بدانید : این مدل صبحانه خوردن چاق تان می کند، مراقب باشید!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بهترین خوراکی ها برای افراد دیابتی در وعده صبحانه



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: farsnews.com