این غذاها به رفع کم آبی بدن کمک می کند
 کم آبی بدن یکی از مشکلاتی است که هم در زمستان و هم در تابستان باعث آسیب رساندن به بدن می شود. علاوه بر نوشیدن آب برخی میوه ها و سبزیجات هم می توانند آب بدن را به خوبی تامین کنند که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم.

 غذاهایی که به رفع کم آبی بدن کمک می کنند

گر چه آب آشامیدنی بهترین راه برای رفع کم آبی است، شما می توانید بدن خود را با خوردن غذاهای خاص هیدراته یا آبرسانی کنید که در ادامه به چند مورد از این غذاها اشاره می کنیم.


1. رفع کم آبی با ماست

یک بسته ماست ساده حاوی ۸۵ تا ۸۸ درصد آب است. بعلاوه این که مصرف آن نیاز به کلسیم و برخی از ویتامین های گروه B مانند ویتامین B 12 و ریبوفلاوین Riboflavin یا ویتامین B 2 را برطرف می کند. برای خرید ماست، مطمئن باشید که نوع پروبیوتیک آن را برای حفظ سلامت گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن انتخاب می کنید.


2. رفع کم آبی با سالاد سبز

دو فنجان سالاد حاوی سبزیجات سبز، حاوی ۱۵ کالری و ۹۰ درصد آب است. این سبزیجات غنی از مواد مغذی مانند فولات، ویتامین C، فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند و به حفظ سلامت چشم و پوست نیز کمک می کنند.


3. رفع کم آبی با توت فرنگی

این غذاها به رفع کم آبی بدن کمک می کند

توت فرنگی غنی از ویتامین C، فولات و ویتامین B برای رشد سالم سلول های جدید است. توت فرنگی ۹۱ درصد آب، زغال اخته ۸۵ درصد آب و تمشک نیز ۸۵ درصد آب در هر فنجان دارد.


4. رفع کم آبی با هندوانه

تقریبا ۹۲ درصد از یک هندوانه را آب تشکیل می دهد. هندوانه منبع خوبی از ویتامین C است و لیکوپن و آنتی اکسیدان موجود در آن به محافظت در برابر سرطان و بیماری های قلبی کمک می کند.

* لیکوپن Lycopene: یک رنگدانه کاروتنوئیدی قرمز است که پیش ساز ویتامین A و یک آنتی اکسیدان قوی می‌باشد و به فراوانی در گوجه فرنگی یافت می‌شود.

5. رفع کم آبی با اسفناج

اسفناج غنی از فیبر است. همچنین ۹۲درصد آب دارد. اسفناج شامل آنتی اکسیدان بوده و مصرف یک فنجان از آن در روز، ۱۵ درصد از میزان نیاز به ویتامین E را برطرف می کند.


6. رفع کم آبی با گوجه فرنگی

در هر زمان از سال وجود دارد. یک کاسه گوجه فرنگی را می توانید همراه با پنیر، و ریحان به عنوان میان وعده مصرف کنید. گوجه فرنگی ۹۴ درصد آب دارد و بهترین انتخاب برای رفع تشنگی در طول روز است.


7. رفع کم آبی با خیار

این غذاها به رفع کم آبی بدن کمک می کند

۹۵ درصد از یک فنجان خیار خرد شده را آب تشکیل می دهد. خیار حاوی فیبر و برخی از ویتامین ها از جمله ویتامین C است و مصرف یک فنجان از آن، ۶ درصد از میزان نیاز به این ویتامین را در روز برطرف می کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چه طور می‌توان علائم هشدار دهندۀ کم آب شدن بدن را تشخیص داد؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پیشگیری از کم آبی بدن در هوای گرم با این خوراکی ها

اگر می خواهید بیشتر بدانید : نشانه ی کم آبی بدن چیست؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کم آبی شدید بدن با خوردن این خوراکی ها

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کم آبی بدن و 10 بیماری ناشی از آن

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تاثیرات وحشتناک کم آبی بر مغز



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: avayesalamati.com