لاغری سریع با رژیم 7-4-2 ، کاهش وزن 5 کیلویی در یک ماه
شما هم می خواهید با خوردن و در مدت زمان کوتاه و خیلی سریع لاغر شوید؟ تحمل رژیم های سنگین و سخت را ندارید؟ پیشنهاد ما برای شما رژیم 7-4-2 که در آن وعده های غذایی لاغر کننده برایتان تدارک دیده ایم و می توانید به راحتی و به سرعت لاغر شوید.

لاغری سریع با رژیم غذایی 7-4-2

می‌خواهیم رژیمی به شما معرفی کنیم که می تواند برای 4 وعده روزانه شما غذاهای لاغر کننده تدارک ببیند؛ آن هم فقط در مدت 7روز. در این مدت به راحتی میتوانید 3تا5 کیلوگرم وزن کم کنید. در ادامه شما را با رژیم 7-4-2 آشنا می کنیم.

یعنی 2 وعده‌ی غذایی(ناهار و شام)، 4 میان‌وعده‌ی روزانه به مدت 7 روز. در این رژیم شکلات سیاه و مواد نشاسته‌ای نیز گنجانده شده است.هدف این روش این است که با شیوه‌ای به دور از افراط و سختگیری و با رعایت اعتدال در مصرف مواد غذایی سالم و خوشمزه فرد را چند کیلوگرم لاغر کند. در فاز اول این رژیم در عرض یک ماه می‌توان بین 3 تا 5 کیلوگرم وزن کم کرد.

این رژیم پیشنهادات خوبی برای لاغری طولانی مدت دارد در صورتیکه سخت‌گیری رژیم‌های دیگر را ندارد.
میان‌وعده، ارفاق‌ها و جایزه‌ها باعث شده است که این رژیم برای افراد مختلف، مناسب و ساده باشد. بهتر است بعد از رژیم نیز عادت‌های خوب غذایی آن را دنبال کنید تا لاغری‌تان طولانی مدت شود. اگر عادت‌های بد غذایی زیادی دارید، نمی‌توانید از مواد غذایی دلخواهتان دست بکشید یا سر ساعات مشخصی غذا بخورید این رژیم چندان به دردتان نمی‌خورد. البته منظورمان این است که مدت زمان رعایت آن طولانی‌تر خواهد بود. شما نیاز دارید که هر هفته حداقل 3 ساعت ورزش کنید و یا اینکه روزانه یک ورزش سبک ماننده پیاده روی، انجام کارهای منزل، باغچه کاری و غیره انجام دهید تا راحت‌تر به وزن دلخواهتان برسید.


فاز 1 برای لاغری سریع، برنامه‌ی غذایی را تقسیم کنید

دو وعده‌ی غذایی ناهار و شام باید شامل گوشت پرندگان، ماهی، تخم مرغ، گوشت قرمز کم چرب(120 تا 200 گرم برای خانم‌ها و 150 تا 250 گرم برای آقایان) و سبزیجات(حداقل 150 گرم برای هر وعده‌ی غذایی) و همچنین میزان بسیار کمی مواد چرب(یک قاشق غذاخوری کره یا ترجیحا روغن زیتون یا روغن کلزا) باشد. می‌توانید یک پیش غذای ساده مانند سالاد یا سوپ بدون ماده‌ی چرب و بدون مواد غذایی نشاسته‌ای(سوپ یا خوراک بدون سیب زمینی) به برنامه‌ی غذایی اضافه کنید.

در این رژیم رساندن طعم شیرین با مصرف میوه یا ماست طبیعی تامین می‌شود. بنابراین در ساعات 10 صبح، 4 و 7 بعد از ظهر و حدود 10 شب برای جلوگیری از گرسنگی احتمالی باید میان‌وعده ای شامل میوه یا ماست میل کنید.

این میان‌وعده ها باید سر ساعت مشخصی صرف شوند.
می‌توانید میزان میان‌وعده‌ها را بر حسب نیازهایتان کاهش دهید.توجه داشته باشید که تقسیم بندی برنامه‌ی غذایی به لاغری کمک می‌کند به خاطر این که باعث کاهش انسولین ترشح‌شده می‌شود به این ترتیب دخیره‌سازی کالری‌ها کاهش پیدا کرده و روند لاغری به راحتی سپری می‌شود.


گنجاندن مواد نشاسته‌ای در لاغری سریع با رژیم 7-4-2

همانطور که گفته شد این رژیم جزو رژیم‌های سختگیرانه نیست و ارفاق‌های مناسبی دارد. به این ترتیب که می‌توانید 4 مرتبه در هفته 150 گرم مواد غذایی نشاسته‌ای پخته میل کنید. بهتر است سراغ آن‌هایی بروید که شاخص گلیسمی Glycemic Index یا به اختصار GI پایینی دارند و باعث سیری طولانی مدت می‌شوند مانند پاستاهای تهیه شده از آرد کامل، حبوبات(عدس، لپه و غیره) سیب زمینی پخته شده با پوست و برنج. اگر این مواد غذایی را مصرف می‌کنید از خوردن نان بپرهیزید. این مواد غذایی را با سالاد و سبزیجات فراوان میل کنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : نمایه گلیسمی نشان دهنده چیست؟ و چه استفاده ای دارد؟


گنجاندن شکلات سیاه در لاغری سریع با رژیم 7-4-2

می‌توانید در طول هفته تا 100 گرم شکلات میل کنید. بهتر است این 100 گرم را تقسیم کرده و در طول هفته میل کنید نه به یک باره. البته می‌توانید به جای آن بیسکویت میل کنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : راهنمای مصرف شکلات تلخ 


فاز 2 برای لاغری سریع: پاداش می گیرید 

لاغری سریع با رژیم 7-4-2 ، کاهش وزن 5 کیلویی در یک ماه

 مواد غذایی پیشنهاد شده در فاز 1 به قوت خود باقیست. رژیم 7-4-2 اجازه می‌دهد که بعد از فاز اول، هر هفته ‌یکی از  جایزه‌های  زیر را به فاز یک اضافه کنید. به عنوان مثال در هفته‌ی بعد از فاز یک می‌توانید علاوه بر رعایت اصول گفته شده صبحانه‌ی جایزه را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. برای هفته‌ی بعد می‌توانید همین جایزه را ادامه دهید و یا جایزه‌ی دیگری انتخاب کنید.

1.بعد از هفته‌ی اول می‌توانید به جای 4 مرتبه در هفته، هر روز مواد غذایی نشاسته‌ای میل کنید. در واقع روزانه 200 گرم مواد نشاسته‌ای پخته شده مجاز می‌شود.

2.نان را به وعده‌ی ناهار یا شام اضافه کنید(80 گرم در روز). حتما از نان‌های تهیه شده از آرد سبوس‌دار استفاده کنید.

3.می‌توانید روزانه تا 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون نیز به برنامه‌ی غذایی تان اضافه کنید.

4.مصرف روزانه 30 گرم پنیر نیز مجاز می‌شود.

5.در فاز دوم می‌توانید صبحانه را نیز شروع کنید.
برای این وعده می‌توانید بین 40 تا 80 گرم نان، به اضافه‌ی 10 گرم کره یا دو تا سه قاشق چایخوری عسل یا مربا میل کنید.

6.دو بار در هفته ‌یک غذای سنگین مانند سرخ کردنی ها، غذاهای حاوی سس و غیره را به فاز اول اضافه کنید. سعی کنید این غذاها را با سبزیجات فراوان بخورید و در کنار آن ها نان و پنیر قدغن است.

7.دو روز یکبار می‌توانید یک عدد شیرینی یا یک تکه‌ی کوچک کیک میوه‌ای مصرف کنید. 


 فاز 3 برای لاغری سریع: مرحله‌ی تثبیت

 بعد از اینکه چند کیلو لاغر شدید باید وارد مرحله‌ی تثبیت شوید:

 

تهیه صبحانه

می‌توانید نان یا غلات، یک ماده‌ی لبنی، یک عدد تخم‌مرغ، یک واحد میوه میل کنید. از لبنیات کم چرب استفاده کنید. به جای نیمرو تخم‌مرغ آب پز میل کنید. توجه داشته باشید اگر بعد از بیدار شدن احساس گرسنگی ندارید لازم نیست خودتان را مجبور به خوردن کنید. تا ساعت ده صبر کنید و همان میان‌وعده‌ی فاز اول را میل کنید.

 

تدارک ناهار و شام  

سبزیجات و پروتئین و یک سهم مواد نشاسته‌ای را تکرار کنید. حواستان باشد که بیشترین حجم بشقاب‌تان به سبزیجات اختصاص داده شود. اگر داخل غذایتان مواد نشاسته‌ای داشتید مانند سیب زمینی یا حبوبات و غیره از خیر نان بگذرید. اگر دلتان می‌خواهد غذایتان را با نان میل کنید از خیر مواد نشاسته‌ای بگذرید. طبق همان فاز اول می‌توانید پیش غذای ساده‌ای برای خود تدارک ببینید.

اگر همچنان گرسنه بودید می‌توانید یک پیاله ماست یا یک واحد میوه میل کنید. در غیر اینصورت صبر کنید تا زمان میان‌وعده‌تان برسد. شما همچنان می‌توانید ارفاق‌های فاز یک و جایزه‌های فاز دو را دنبال کنید.


بیشتر بدانید : چه ورزش و رژیمی برای لاغری موضعی شکم, پهلوها و ران ها مناسب است؟

بیشتر بدانید : لاغر کردن پاها با این روش های موثر

 اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم لاغری ای که ملیکا شریفی نیا 20 کیلو وزن اش را کم کرد!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم لاغری 7 روزه ای که 8 کیلو وزن تان را کم می کند

 اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم لاغری چرخشی، یک رژیم موفق برای لاغر شدن

اگر می خواهید بیشتر بدانید : یک رژیم 3 روزه با 4.5 کیلوگرم کاهش وزن! 



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ

seemorgh.com/health
منبع : alodoctor.ir