قهوه را با این خوراکی ها بخورید تا موثرتر باشد
 قهوه یک نوشیدنی موثر و پرطرفدار است که در میزان و چگونگی مصرف آن باید دقت زیادی کرد تا بیشترین تاثیر را از آن گرفت. در این مقاله خوراکی هایی معرفی می شوند که تاثیر قهوه را تقویت می کنند.

قهوه را با چی بخوریم تا قوی تر باشد؟

کاپوچینو ممکن است طعم خوبی داشته باشد اما شکر زیادی به آن افزوده می شود( که حاوی مقدار زیادی شیرین کننده می باشد) و در نتیجه سطح قند خونتان را افزایش می دهد. زمانی که قند خون پایین بیاید، شما حتی خسته تر از زمان مصرف کاپوچینو خواهید بود.

به گفته ی انجمن قلب آمریکا، شکر اضافه شده ممکن است خطر مرگ براثر حمله ی قلبی را افزایش دهد. به یاد داشته باشید حتی عسل نیز همینطور است، معمولا لازم نیست در مورد آنها نگران باشید مگر اینکه دریافت کالری خود را محدود کنید. یعنی حتی اگر قهوه تان شیرین نباشد!
یک راهکار این است بدون اضافه کردن شکر یا خامه بتوانید از طعم آن لذت ببرید.

تحقیقات نشان می دهند افرادی که مرتب قهوه می نوشند، کمتر در معرض خطر بیماری های قلبی، تنفسی، سرطان، دیابت و بیماری کلیوی قرار می گیرند. با درست کردن یکی از این شش طعم قهوه انرژی روزانه ی خود را تامین کنید:


1. مصرف قهوه با دارچین

بیایید با یک روش قدیمی شروع کنیم: یک بسته شکر را با یک قاشق غذا خوری دارچین مخلوط کنید ولی سعی کنید زیاد دارچین به آن اضافه نکنید زیرا باعث تلخ شدن آن می شود. اطمینان حاصل کنید که از پودر دارچین استفاده می کنید، یا در نظر داشته باشید که دانه های قهوه را با کمی دارچین برای عطر آن استفاده می کنید.

دارچین طبیعی حتی بیشتر در قهوه مخلوط می شود. براساس یافته های مرکز تحقیقات تغذیه ی بشر، مصرف یک دوم قاشق ادویه در روز، می تواند حساسیت سلول هایتان به انسولین را کاهش دهد. این نتیجه ی متضاد شکر افزوده شده است که می تواند به مقاومت انسولین کمک کند.


2. مصرف قهوه با پودر کاکائوی بدون شکر

مخلوط کردن پودر کاکائو در قهوه، یکی از آسانترین روش ها برای کسب مزایای فلائونید های شکلات، آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند با آسیب محیطی سلول ها مقابله نمایند و جریان خون را در مغز و قلب بهبود بخشد. قهوه همچنین برخلاف شربت، به شما طعم سرشار از شکلات خالص بدون شکر می دهد. به دنبال محصولی باشید که شیرین نشده و 100 درصد حاوی پودر کاکائو باشد.


3. مصرف قهوه با عصاره ی وانیل

اگر نوشیدنی وانیلی می نوشید، مجبور نیستید طعم مورد علاقه ی خود را مورد بررسی قرار دهید. به خاطر داشته باشید که فقط شکر طعم دهنده نیست، بنابراین به ریشه ی نی شکر چند قطره عصاره ی وانیل آغشته به شکر در شربت طعم دار با یک قطره از آن برای طعم دادن شروع کنید.


4. مصرف قهوه با جوز هندی

 قهوه را با این خوراکی ها بخورید تا موثرتر باشد

فقط یک دوم قاشق از این نمونه ی پاییزی به شما گرمای مورد نیازتان را می بخشد خصوصا اگر مقداری دارچین و هل همراه آن باشد. برای ساختن یک قهوه ی حاوی ادویه، مقداری هل به دانه های قهوه اضافه کنید، همه ی آنچه نیاز دارید مقداری جوز هندی است: طبق بررسی های صورت گرفته در دانشگاه کلمبیا؛ دو قاشق غذا خوری جوز هندی مانند ماری جوانا از عوارض جانبی مانند تهوع، تنگ شدن دریچه های قلب و توهم برخوردار است.پس در مصرف آن احتیاط کنید.


5. مصرف قهوه با مغز نارگیل

از مغز نارگیل با طعم گرمسیری در قهوه ی خود استفاده کنید. آن را با دانه های قهوه مخلوط کنید. استفاده از یک فنجان از این ترکیب سالم تر از مصرف شکر است. پوسته ی نارگیل یک جایگزین خوب برای روغن نارگیل است. به توصیه ی انجمن قلب آمریکا، مصرف روغن نارگیل به دلیل برخوردار بودن از میزان بالای چربی اشباع شده باید محدود شود.


6. مصرف قهوه با آب پرتقال

آب پرتقال با اسپرسو محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. این ترکیب عجیب و غریب با نام های مختلف در کافی شاپ ها سرو می شود. آب پرتقال حاوی ویتامین c و دارای شیرینی طبیعی است که رنگ اسپرسوی شما را روشن می کند، به علاوه فقط سه چهارم آب پرتقال به شما می دهد و 155 درصد از ویتامین C روزانه تان را تامین می کند. اگر کاملاً برای مخلوط کردن اسپرسوی خود با آب پرتقال آماده هستید، چند قطره آب پرتقال برای بهتر کردن طعم قهوه خود به آن اضافه کنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : فواید قهوه تلخ برای سلامتی و همچنین لاغری

اگر می خواهید بیشتر بدانید : قهوه سرد برای قلب ضرر دارد + خواص قهوه از دیدگاه طب سنتی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : مضرات نوشیدن قهوه با معده خالی!



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : yjc.ir