میل به خوردن شیرینی را با این خوراکی ها سرکوب کنید
یکی از بهترین روش های برای کاهش علاقه و میل خود به مصرف قند و شیرینی انتخاب مواد غذایی سالم است.

کاهش میل خوردن شیرینی با این خوراکی ها

آمریکایی ها عاشق شیرینی هستند. در این کشور تقریبا 97 درصد زنان و 68 درصد مردان گزارش داده اند که دارای میل شدید به مصرف شیرین و شکر دارند. این در حالی است که احتمالا به دلیل جذب کالری اضافی، مصرف شکر به ‌سادگی منجر به افزایش دور کمر می ‌شود. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می ‌دهد مصرف زیاد قند  شیرینی منجر به بروز سایر مشکلات، مانند دیابت و بیماری ‌های قلبی و عروقی می ‌گردد.

با این حال گام های ساده ای وجود دارد برای این که بتوانید علاقه خود به مصرف شیرینی و شکر را کاهش دهید. یکی از این گام ها، انتخاب مواد غذایی سالم است:


میل به خوردن شیرینی را با این خوراکی های سرکوب کنید، توت ها

یک انتخاب عالی و مغذی برای توقف هوس مصرف قند هستند. توت ها اگرچه طعم شیرین دارند، اما به دلیل محتوای بالای فیبر به حفظ وزن در محدوده سالم کمک می کنند. علاوه بر این، توت ها دارای ترکیبات گیاهی هستند که خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارند. مصرف توت ها منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماریهای مزمن مانند بیماری های قلبی و دیابت می شود.


میل به خوردن شیرینی را با این خوراکی های سرکوب کنید، شکلات تیره

یکی از گزینه های غذایی است که مصرف کنندگان آن گزارش کرده اند، میل شدید به مصرف شکر را کاهش می دهد. شکلات تیره حاوی بیش از 70 درصد کاکائو است و ترکیبات گیاهی سالم مانند پلی فنل ها را دارد. برخی مطالعات نشان داده اند که اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی پلی فنل ها به بهبود شاخص های سلامت قلب کمک می کند.


میل به خوردن شیرینی را با این خوراکی های سرکوب کنید، دانه های چیا

منبع خوبی از مواد مغذی مهم از جمله اسیدهای چرب امگا 3ف فیبر غذایی محلول و ترکیبات گیاهی سالم هستند. در واقع 40 درصد از دانه های چیا را فیبرهای محلول تشکیل می دهند. دانه های چیا همه کاره هستند بنابراین اگر می خواهید یک دسر مفید برای تسلط به هوس شیرینی داشته باشید، می توانید پودینگ چیا را امتحان کنید.


میل به خوردن شیرینی را با این خوراکی های سرکوب کنید، حبوبات

حبوباتی مانند عدس و نخود فرنگی حاوی منابع گیاهی مانند فیبر و پروتئین هستند. در واقع یک فنجان عدس به شما 18 گرم پروتئین و 16 گرم فیبر می رساند. هر دوی این مواد مغذی میل شدید به مصرف شکر را کاهش می دهد. مصرف عدس همچنین به کاهش وزن کمک می کند.


میل به خوردن شیرینی را با این خوراکی های سرکوب کنید، ماست

میل به خوردن شیرینی را با این خوراکی ها سرکوب کنید

یک میان وعده سالم حاوی پروتئین بالا و کلسیم است. علاوه بر این برخی مطالعات پیشنهاد کرده اند که ماست می تواند یک میان وعده مفید برای تنظیم اشتها و میل به مصرف شکر باشد. ماست یونانی کم چرب در میان انواع ماست، انتخاب سالم تری است.


میل به خوردن شیرینی را با این خوراکی های سرکوب کنید، خرما

حتی نوع خشک آن سرشار از فیبر، پتاسیم، آهن و ترکیبات گیاهی مفید است. مصرف چند عدد خرما به جای نوشابه ها و آب نبات ها می تواند میل شدید شما به مصرف شکر را مهار کند.


میل به خوردن شیرینی را با این خوراکی های سرکوب کنید، سیب زمینی شیرین

سرشار از کربوهیدراتها، فیبر و تعدادی از مواد معدنی و ویتامین ها از جمله ویتامین آ، ویتامین سی و پتاسیم است. کربوهیدرات های سالم موجود در سیب زمینی شیرین پخته شده راهی سالم برای مهار مصرف شیرینی است.


میل به خوردن شیرینی را با این خوراکی های سرکوب کنید، آلو

سرشار از فیبر و مواد مغذی است و طعم بسیار شیرینی دارد. محتوای بالای فیبر آلو و سوربیتول های طبیعی موجود در آن به کاهش یبوست کمک می کند. سوربیتول نوعی قند طبیعی است که به آرامی در روده جذب می شود.


میل به خوردن شیرینی را با این خوراکی های سرکوب کنید، تخم مرغ

پروتئین بالای آن میل شما به مصرف شکر را کاهش میدهد. تحقیقات نشان داده است که مصرف یک صبحانه با پروتئین بالا گرسنگی را کاهش می دهد و هورمون گرسنگی یعنی گرلین را مهار می کند


اگر می خواهید بیشتر بدانید : این میوه ها قند زیادی دارند، احتیاط کنید + معرفی میوه هایی با قند کم

اگر می خواهید بیشتر بدانید : میزان مجاز مصرف قند در روز چقدر است؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : گیاهی در سبزی خوردن که باعث كاهش قند خون می‌شود



گردآوري : گروه سلامت سيمرغ
seemorgh.com/health
منبع : iec.behdasht.gov.ir