برای بهبود متابولیسم این ادویه را به قهوه اضافه کنید
قهوه نوشیدنی خوشمزه و پرطرفداری است اما متاسفانه نوشیدن قهوه با خامه و شکر باعث ناسالم شدن آن می شود. برای جبران این حالت ماده ای به قهوه خود اضافه کنید.

بهبود متابولیسم با قهوه و دارچین

اکثر ما نمی توانیم بدون نوشیدن یک فنجان قهوه صبحگاهی عملکرد خوبی در طول روز داشته باشیم. و خوشبختانه برای افرادی که به خوردن قهوه عادت کرده اند، این نوشیدنی محبوب دارای مزیت های زیادی است، از جمله بهبود حافظه و کمک به طول عمر.

اما قبل از اینکه فنجان خود را با دومین یا سومین عامل کمک کننده در روز پر کنید، بهتر است این هشدار را به شما بدهیم: خامه و شکری که برای طعم دادن به قهوه خود استفاده می کنید، بر روی دور کمر شما تاثیر می گذارد. گاهی نوشیدن قهوه با این افزودنی ها بیش از 1000 کالری به رژیم غذایی روزانه شما اضافه می کند.

اما این ها به معنای کنار گذاشتن قهوه نیست. می توانید قهوه خود را بدون شکر و تلخ بنوشید. شاید قهوه تلخ را دوست نداشته باشید و نخوردن قهوه هم باعث بروز خستگی شود، محققان دریافته اند افزودن یک ترکیب ساده به قهوه می تواند سوخت و ساز را بهبود بخشیده و از هر گونه افزایش وزن جلوگیری می کند.

برای بهبود متابولیسم این ادویه را به قهوه اضافه کنید

طبق پژوهشی که در موسسه علوم زیستی دانشگاه میشیگان انجام شده، افزودن مقداری دارچین به قهوه می تواند به بدن کمک کند چربی ها را سریع تر بسوزاند. زمانی که محققان نمونه های سلول های چربی انسان را با سنامالدئید cinnamaldehyde – ترکیباتی که باعث طعم و بوی دارچین می شود – درمان کردند، سلول ها شروع به تولید ژن ها و آنزیم هایی کردند که به بهبود سوخت و ساز کمک می کنند و چربی ها را بیشتر می سوزانند تا اینکه باعث ذخیره شدن آنها شوند.

اینکه مصرف دارچین به کاهش چه میزان وزن کمک می کند به تحقیقات بیشتری نیاز دارد، اما برای جلوگیری از خراب شدن رژیم غذایی تان توصیه می کنیم مقداری دارچین به قهوه روزانه خود اضافه کنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کدام قهوه راحت تر هضم می شود؟ لایت light یا دارک dark؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چرا تمایل به نوشیدن قهوه در برخی افراد بیش از دیگران است؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : مضرات نوشیدن قهوه با معده خالی!



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ