صبحانه ای که باعث کالری سوزی در تمام روز می شود
 صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است که با انتخاب یک صبحانه مناسب به سلامت جسمی و کاهش وزن خود کمک کنید.

صبحانه ای برای کالری سوزی

تاکنون همه ما در مورد اهمیت صبحانه زیاد شنیده ایم و می دانیم که صبحانه مهم ترین وعده غذایی است. تحقیقات نشان داده اند که سوخت رسانی به بدن قبل از اینکه از خانه بیرون بیایید می تواند به بازدهی بهتر در طول روز کمک کند و حتی در برخی موارد به کاهش وزن هم کمک می کند.

اما مراقب باشید، صبحانه انتخابی شما ممکن است باعث چاقی شما شود. خوردن شکلات یا کیکی که سرشار از قند فراوان است می تواند باعث افزایش دور کمر شما شود. دکتر جنیفر استگ Jennifer Stagg جو دو سر یا اوتمیل را برای صبحانه توصیه می کند. یک کاسه جو دو سر حاوی مقدار زیادی پروتئین سالم و فیبر است و بافت این غذا طوریست که باید به طور کامل جویده شده و به همین دلیل به آهسته غذا خوردن کمک می کند.

زمانی که بدن این کربوهیدرات ها را به انرژی تبدیل می کند، متابولیسم بدن با ظرفیت کامل انجام می شود و در این فرایند کالری سوزی نیز انجام می شود. این فرایند به کاهش وزن کمک زیادی می کند.

صبحانه ای که باعث کالری سوزی در تمام روز می شود

این تمام مزیت های جو دو سر نیست. دکتر استگ در این باره می گوید: افرادی که کربوهیدرات خوب مانند جو دوسر می خورند، انرژی بیشتری دارند، قند کمتری مصرف می کنند، در کاهش وزن موفق تر هستند و حتی حرکات روده آنها منظم تر خواهد بود.

مقداری جو دوسر بدون افزودنی و اشباع نشده را با مقداری میوه تازه یا آجیل مخلوط کنید. این یک صبحانه سالم و فوق العاده است.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : صبحانه چه بخوریم چه نخوریم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : یک صبحانه سالم و کامل از نظر متخصصین تغذیه چیست؟



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ