خوراکی هایی که در ماه رمضان پوست شما را خراب می کنند
 خوراکی هایی که در ماه رمضان پوست شما را خراب می کنند زیاد به چشم می خورند چرا که در این ماه آب بدن کم شده و تمایل افراد به سمت خوراکی های با طبع گرم است.

 مراقبت از پوست در ماه رمضان

حسن اکبری متخصص طب سنتی در خصوص جوش صورت و راه‌های درمان آن، اظهار کرد: علت جوش، میکروب بی هوازی در پوست به اسم پرپیونی باکتر است؛ این میکروب در مکان‌هایی با حرارت و رطوبت بالا رشد می‌کند.

میکروب پرپیونی باکتر برای رشد نیاز به اکسیژن ندارد، این باکتری به دلیل رطوبت خواه بودن در هر نقطه‌ای از بدن رشد می کند و در جوانان  هم به دلیل اینکه رطوبت بدن بالایی که دارند، بیشتر مستعد جوش زدن هستند.


اصلی ترین علت جوش زدن افراد چیست؟

یکی از اصلی ترین دلایلی که افراد جوش می‌زنند، سیستم ایمنی نامناسب است، افراد اول از همه باید سیستم ایمنی بدن خود را تنظیم کنند همچنین از مواد غذایی استفاده شود که رطوبت بدن و گرمای آن را متعادل نگه دارد.

افراد در ماه رمضان بیشتر سراغ مواد غذایی با طبع گرم می روند. خرما جز مواد غذایی است که رطوبت و حرارت بدن را افزایش می‌دهد؛ افراد برای آنکه بتوانند در ماه  رمضان خرما مصرف کنند و جوش نزنند باید اول سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند.

افراد در وعده‌های غذایی  ماه رمضان نباید بیش از اندازه آب بنوشند و برای تامین آب بدن می‌توانند شربت عسل مصرف کنند، به این ترتیب که یک قاشق عسل را با یک لیوان آب جوشیده ولرم مخلوط کرده و آن را در زمان سحر یا افطار مصرف کنند.

هر ماده غذایی، بسته به طبع و مزاج خود، وقتی وارد بدن می‌شود موجب تولید نسبتی از اخلاط چهارگانه در بدن می‌شود؛ ماست را نباید به تنهایی مصرف کرد و حتما در کنار آن باید از مصلحات استفاده کرد، مانند فلفل سیاه، زنیان، پودر نعنا، پودر گل محمدی، پودر آویشن و پودر کنجد مکمل‌های ماست‌ هستند و افراد در صورت استفاده از این ماده باید حتما این مواد را با آن مخلوط کنند و بعد از آن مصرف نمایند.

افراد دوغ را نباید بیش از اندازه مصرف کنند، زمانی که دوغ زیاد از حد مجاز مصرف می‌شود، انرژی سلول‌های ایمنی کم شده؛ در این صورت باید مانند ماست از مواد مصلح استفاده کرد فلفل سیاه، زنیان، پودر نعنا، پودر گل محمدی، پودر آویشن و پودر کنجد ترکیبی قوی است که افراد باید در کنار لبنیات از آن استفاده کنند.


بستنی زعفرانی فراموش نشود!

در ماه رمضان تمایل به مصرف بستنی افزایش پیدا می کند، افراد بعد از صرف افطاری علاقه دارند تا از بستنی استفاده کنند، اما اغلب به نوع آن توجه نمی‌کنند و دچار مشکل می‌شوند؛ بستنی حتما باید با مصلح آن مصرف شود مانند هل، دارچین و زعفران، باید نوع بستنی‌ به نحوی انتخاب شود که این سه دسته مواد در آن به کار رفته باشد همچنین از مصرف بستنی میوه ای خودداری شود چرا که  یکی از عوامل جوش زدن، بستنی‌های میوه‌ای با قند بالاست.

افراد باید برای تنظیم سیستم ایمنی خود مواردی را رعایت کنند، این موارد شامل اصلاح تغذیه، مصرف داروهای گیاهی، حجامت و زالو درمانی است که با رعایت تغذیه مناسب و استفاده از داروهای گیاهی سیستم ایمنی بدن تنظیم و بیماری‌ها به حداقل کاهش می یابد. 


درمان جوش صورت با حجامت

Ramadan-skin-care01.jpg

افرادی که جوش می‌زنند، باید در سال 9 مرحله حجامت (ماهی یکبار) انجام دهند؛ افرادی که بسیار جوش می‌زنند در مرحله اول باید زیر چانه خود را حجامت کنند  و در مرحله بعدی درمان  بین دو کتف هر سه ماه یکبار در 9 مرحله  حجامت انجام می شود، با این روش درمانی تعداد جوش‌ها به مرور کم شده و کاملا درمان خواهد شد.

افراد از محلول سرکاب برای درمان جوش صورت خود استفاده کنند؛ این محلول ترکیبی  است از 50 درصد سرکه محلی انگور و 50 درصد آب که برای درمان باید هر شب قبل از خواب این محلول روی صورت مالیده شود.


جایگزینی مناسب برای خرما چیست؟

افراد باید روزی سه تا هفت خرما مصرف کنند؛ اگر افراد به دنبال جایگزینی برای خرما هستند بهتر است کشمش را جایگزین این میوه کنند چراکه  هر هفت دانه کشمش معادل یک دانه خرما است.

افراد باید در طول زندگی خود سیستم ایمنی خود را متعادل نگه دارند و باید در طول زندگی خود همیشه به مثلث سلامت اهمیت دهند؛ جوان‌ها می‌توانند با نوع تغذیه مناسب و حفظ رطوبت و گرمای بدن از جوش زدن جلوگیری کنند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : هر آنچه باید در مورد تغذیه ماه رمضان بدانید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : مبتلایان به آسم و آلرژی چگونه ماه رمضان را پشت سر بگذراند



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : yjc.ir