برخی مواد در افزایش كارایی برنامه‌های رژیم‌های غذایی، بسیار موثر هستند. این مواد به‌گونه‌ای هستند كه با روند طبیعی بیومكانیكی، چربی‌های بدن را حذف می‌كنند. عملكرد این مواد چیزی شبیه به لیپوساكشن داخلی است.
 
این مواد مزایای زیادی دارند و وقتی همراه با خوردن این غذا‌ها به‌طور مرتب ورزش كنید، نتیجه بسیار بهتری می‌گیرید.
این مزایا شامل افزایش سوخت و ساز، افزایش نظم، انرژی بیشتر، كاهش اشتها، ارزش غذایی بالا، وجود ویتامین، مینرال (مواد معدنی) و آنتی اكسیدان است.
این 15 ماده غذایی علاوه بر اثر لیپوساكشن داخلی، سوخت و ساز بدن را بسیار افزایش می‌دهد، زیرا بدن برای هضم این مواد از انرژی زیادی استفاده می‌كند. كالری موجود در این مواد به مراتب كمتر از مقدار انرژی و كالری لازم برای تجزیه و هضم آنهاست.

برای مثال 450 گرم كنگر حدود 85 كالری دارد ولی بدن برای هضم آن 250 كالری مصرف می‌كند. همان‌طور كه خودتان متوجه شدید این موضوع باعث می‌شود بدن برای تامین كالری اضافه از چربی‌های ذخیره شده در بدن استفاده كند و این باعث لاغری شما می‌شود. البته جالب نیست كه فقط 450 گرم كنگر میل كنید. بهتر است 100 گرم از آن را با غذایی دیگر تركیب كنید و بخورید و اثر فوق‌العاده آن را ببینید. این 15 ماده غذایی شامل كنگر، توت، كلم، گل كلم، جو، لوبیا، بروكلی، خیار، بادمجان، لوبیا سبز، كاهو، خربزه یا هندوانه، قارچ، اسفناج و تره است.

این فهرست غذایی كامل نیست و بسیاری غذاهای دیگر مزایا و كاربرد مشابهی دارند.

این نكته مهم را بدانید كه باید این مواد چربی سوز را با پروتئین كم چرب و غلات تركیب كنید و میل فرمایید. شاید تعجب كرده باشید كه این فهرست معجزه آسا تنها شامل میوه و سبزیجات است. این مواد، چربی بدن را با متابولیسم‌های طبیعی و سالم حذف می‌كنند.

پروتئین گیاهی كامل نیست زیرا تمام آمینواسیدهایی كه در پروتئین حیوانی موجود است را ندارد. این رژیم برای موفق شدن، نیاز به مكمل‌های غذایی دارد كه برخی از این مكمل‌ها عبارتند از انواع غلات مانند برنج، جو، گندم، ذرت، نشاسته و انواع آجیل مثل تخم كدو تنبل، تخمه سیاه، دانه كنجد، گردو، بادام و... شما می‌توانید از مكمل‌های گیاهی دیگری نیز استفاده كنید.
 

با خوردن این مواد و نوشیدن آب كافی و انجام ورزش مداوم، وزن مطلوبی را كم می‌كنید. چربی‌ای كه در بدن شما ذخیره شده چیزی بیشتر از انرژی است كه شما لازم دارید در نتیجه باید كالری كمتری را دریافت كنید تا از شر این چربی‌های اضافی خلاص شوید و آنها را بسوزانید. استفاده از این 15 ماده غذایی همراه ورزش تاثیر بسزایی در كاهش وزن دارد.
 
گردآوری :گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : jamejamonline.ir
 
مطالب پیشنهادی :
میوه های چربی سوز
آشنایی با 7 ماده غذایی چربیسوز
غذاهای چربی سوز؟!
سوزاندن چربی با خوراکی!
میوه ای برای کاهش چربی خون