این 19 نوشیدنی را قبل از خواب مصرف کنید و مانند یک کودک بخوابی
اگر ناامیدانه در تلاشید تا علی رغم صدای گریه کودک، اثرات جانبی داورهایتان، استرس کاری و یا مهمانی های آخر شب به خواب بروید . درمانهای طبیعی وجود دارد که با مصرف آنها می توانید به خواب خوش بروید

خوراکی ها و نوشیدنی های طبیعی خواب آور

 شیربادام

bbpffz9.img.jpg

بادام منبع غنی منیزیوم است. ماده معدنی که برای خواب راحت ضروری است و طبق تحقیقی که در مجله طب جایگزین مولکولی Journal of Orthomolecular Medicine منتشر شد زمانی که میزان منیزیوم در بدن خیلی پائین باشد فرد نمی تواند بخوابد و از بی خوابی رنج می برد.

راه حل؟

قبل از خواب شیر بادام بنوشید. اگر یک لیوان شیربادام خیلی بی مزه است سعی کنید آن را با مقداری آب آلبالو و یک قاشق چایخوری عسل مزه دارد کنید. این کار خواب شما را به وضعیت نرمال برمی گرداند.


چای نعناع گربه‌ای Catnip

نعنای گربه ای ( یک گونه از تیره نعناعیان است)  فقط برای گربه ها نیست. این گیاه مواد ضد اضطرابی دارد که می تواند ذهن را آرام کرده شما را به خواب عمیق ببرد. چای تی پی دریمزTeepee Dreams از شرکت چای آمریکا Native American Tea Company را امتحان کنید.


بابونه

bbpfsoj.img.jpg

بابونه همراه با اسطوخودوس یکی از معروفترین و متداولترین درمانها به شکل چای برای خواب است. به این دلیل که خوب عمل می کند, طعم عالی دارد و با افزودن مقداری عسل برای شیرین شدن آن ( عسل همچنین موجب تحریک گیرنده های خواب می شود) کاری راحت برای مبتدی هاست. دانشمندان هنوز نمی دانند چرا بابونه اثرات آرام بخش و خواب آور دارد اما در بسیاری افراد تاثیر داشته و به خوبی با اسطوخودوس ، بادرنجبویه و ریشه سنبل الطیب  ترکیب می شود.

بیشتر بدانید : بابونه، مقوی معده و آرامبخش


نوشیدنی تخم شربتی Chia 

امروزه تخم شربتی جزء گروه خوراکیهای فوق العاده قرار دارد. اما اقوام آزتک و مایاها تصور می کردند که تخم شربتی دارای خواص شفابخش شگفت انگیزی است. آنها سرشار از تریپتوفان هستند که موجب خواب می شود . می توانید به جای نوشیدن آب خالی قبل از خواب به آن تخم شربتی اضافه کنید.

بیشتر بدانید : خواص تخم شربتی از عضله سازی تا کاهش وزن و سلامت دستگاه گوارش!

شیرنارگیل

bbpffzy.img.jpg

فرهنگهای کهن در هند برای قرن ها می دانستند که زردچوبه  ادویه ای قدرتمند است که می تواند به درمان التهاب، آرتروز و بسیاری از بیماریها کمک کند زمانی که زردچوبه با یک منبع غنی از منیزیوم مثل شیر نارگیل ترکیب می شود به یک نوشیدنی دلچسب که به خواب کمک کرده و باعث می شود سرحال از خواب بیدار شوید تبدیل می شود. این چیزی است که افراد پرمشغله بدان نیاز دارند.

بیشتر بدانید : خواص شیر نارگیل و تاثیر آن بر درمان سنگ کلیه

آب نارگیل

bbpfnh3.img.jpg

آن را با شیر نارگیل که از فشردن میوه نارگیل به دست می آید اشتباه نگیرید. آب نارگیل کمی تیره ، اندکی شیرین و برای سهولت استفاده هم اکنون در بسته بندی وجود دارد فقط مراقب باشید که از انواع بدون شکر افزوده، مواد نگهدارنده و رنگ استفاده کنید. می توانید آن را به تنهایی یا همراه با سایر میوه ها مثل موز که غنی از پتاسیم یعنی یکی  دیگر از مواد معدنی مورد نیاز برای خواب است مصرف کنید.


چای سبز

bbpfnh6.img.jpg

چای سبزیکی از بهترین منابع ال تیانین L-theanine است. یک قوری چای سبز دم کنید، بگذارید خنک شود و آن را به معجون موز و عسل خود قبل از خواب اضافه کنید یا آن را داغ هنگام خواندن یک کتاب خوب قبل از خواب بنوشید. در چین یکی از بهترین انواع چای سبز چای لانگ چینگ Lung Ching است که به چای دراگون ول dragonwell نیز معروف است به این دلیل که برگهای چای را روی آتش خشک می کنند. از نظر کیفیت ، سهولت استفاده و عطرآرامبخش چای دراگون ول شما را ناامید نمی کند.

بیشتر بدانید : چای سبز برای چه افرادی مضر است ؟

بیشتر بدانید : چرا چای سبز بنوشیم؟ چه زمانی و چه مقدار چای سبز بنوشیم؟

Hops

اگر چه آب جو و الکل برای خواب خوب مناسب نیستند اما هاپس که یک ماده اصلی در تهیه آبجو است و دارای خواص ضد درد ملایمی می باشد می تواند به خواب کمک کند بخصوص اگر مثل آلمانیها آن را به همراه ریشه سنبل الطیب مصرف کنید. به دلیل تلخی چای هاپس معمولاً آن را با گیاهان دیگر مثل بابونه یا بادرنجبویه مخلوط می کنند تا طعم آن بهتر شود.


اسطوخودوس

lavender.jpg

از پیش از قرون وسطی اسطوخودوس به عنوان یک آرامبخش مورد استفاده بوده است. تحقیقات رایح درمانی نشان داده حتی بوییدن اسطوخودوس می تواند باعث رهایی از تنش، بهبود خلق و خو و تغییر امواج مغز شود. بهترین نوع اسطوخودوس متعلق به مناطق مدیترانه خصوصاً پرووانس Provence (یکی از شهرهای جنوب شرقی فرانسه )است. وقتی نوبت به لذت از رایحه خوش آن برسد خیساندن چند برگ آن به اندازه چای اسطوخودوس خوب و آرامبخش است.

بیشتر بدانید : فواید اسطوخودوس و خواص روغن اسطوخودوس برای مو

چای فرنجمشک و لیمو Lemon Balm Tea

bbpfpqi.img.jpg

این چای موجب خواب آلودگی نمی شود اما به دلیل طعم و بوی لطیف لیمو و نعنا به آرامش و کاهش اضطراب کمک می کند. اگر به دنبال راهی طبیعی برای کاهش استرس هستید چای سنتی بادرنجبویه برای شما جادو می کند و پر از طعم لیموی تازه و نعنا است. اما درصورت استفاده از داروهای پرکاری تیروئید از خوردن آن خودداری کنید.


نوشیدنیهای حاوی پودر منیزیوم

bbpfkee.img.jpg

دونده ها، ورزشکاران یا افراد معمولی می توانند از خواص و آسانی استفاده پودرهای منیزیوم برای تقویت مواد معدنی مورد نیاز برای خواب خوب بهره ببرند. می توان این پودرها را فقط با آب مخلوط کرد یا در چای سبز بریزید و برای خواب آماده شوید.


شیر

bbpfspb.img.jpg

ممکن است شیر گرم آمینو اسیدها یا موادی که موجب خواب می شود نداشته باشد اما گرمای آن که دربدن شما پخش می شود خاصیت آرامبخشی دارد و نظریه هایی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه گرمای شیر ما را به یاد دوران نوزادی که با شیر گرم تغذیه می شدیم می اندازد.


چای شبانه(نوعی نوشیدنی که با گیاهان آرامبخش و خواب آور پر می شود)

bbpfcxn.img.jpg

علاوه بر چای ها و جوشانده هایی که حاوی یک نوع محصول هستند باید کمی هم از چایهای مخلوط استفاده کنید. این چایها طیف وسیعی از طمعها و در مانهای موثر را به شما عرضه می کند و حاوی موادی هستند که موجب خواب می شود. آنها با قدرت اثرهای متفاوتی عرضه می شوند که می توانید مناسب با شرایط و میزان خستگی خود یکی از آنها را انتخاب کنید.


اووالتین Ovaltine

bbpfpqu.img.jpg

 اووالتین یک طعم دهنده شیر است که از عصاره مالت تهیه می شود. بیشتر افراد بالای 40 سال با اووالتین آشنا هستند یک نوشیدنی صبحانه که قدمت آن به اوایل دهه 1900 در برن سوئیس باز می گردد اما در انگلستان و ایالت متحده نیز تولید می شده است. این پودر باپایه مالت است که برای تهیه نوشیدنی به شیر افزوده  می شود اما به عنوان جایگزینی برای لبنیات می توانید آن را با شیر بادام مصرف کنید و میزان منیزیوم شیر بادام را بدین ترتیب به دو برابر افزایش دهید. آن را قبل از نوشیدن کمی گرم کرده مثل شکلات داغ قبل از خواب بنوشید.


گل ساعتی

bbpfnhb.img.jpg

گل ساعتی یک مسکن مورد توجه آزتکها (آزتک‌ها، یک تمدن سرخ‌پوستی در مکزیک) بوده است و در طول تاریخ به دلیل اینکه بی خوابی را کاهش داده و یک مسکن ملایم است توسط درمانگرها مورد استفاده قرار می گرفته است.


خواب

bbpfsox.img.jpg

بله اسم این نوشیدنی واقعاً خواب است و هر شیشه آن محصول شرکت نوروNeuro هیچ رنگ و طعم مصنوعی نداشته و 35 کالری انرژی دارد. این محصول گیاهی است و گواهی OU Kosher certified نیز دارد و در سه طعم عرضه می شود (هلو زردآلو،  طالبی انبه و رویای نارنگی) این سه نوشیدنی حاوی موادی مثل تیانین، ملاتونین و منیزیوم هستند که به خواب کمک می کنند پس می توانید قبل از رفتن به رختخواب آن را بنوشید و هیچ زحمتی برایتان ندارد چون مواد آن از قبل مخلوط شده اند.


آب آلبالو

bbpfi7p.img.jpg

آب آلبالو حاوی میزان زیادی ملاتونین، هورمون تنظیم کننده خواب است. مخلوط آب آلبالو با وانیل و عسل نوشیدنی خوش طعمی می شود که به خواب شما کمک کرده رادیکالهای آزاد را از میان می برد.

بیشتر بدانید : خواص آلبالو

ریشه سنبل الطیب

bbpfnhn.img.jpg

یونانیان و چینیان باستان از ریشه گل سنبل الطیب برای آرام کردن معده، از بین بردن اضطراب و ایجاد خواب عمیق و اصلاح الگوی خواب استفاده می کرده اتد. متداول است که آن را به صورت گرم تنها یا مخلوط با سایر گیاهان می نوشند اما قرص، عصاره و شربت آن نیز در دسترس است.  اثرات قوی دارد پس با احتیاط آن را مصرف کنید.


 معجون گردو

bbpfnho.img.jpg

برای کسانی که به آجیل حساسیت ندارند گردو منبع فو ق العاده تریپتوفان است می توانید آن را قبل از خواب مصرف کرده یا روی تکه های موز خرد کنید و با شیر بادام به صورت معجون شبانه تهیه کنید و خواب جزایر استوائی و باغ بهشت را ببینید.


بیشتر بدانید : دمنوش های گیاهی که از هر قرص خواب آوری بهتر هستند!

بیشتر بدانید : بهترین دمنوش ها برای کاهش کلسترول

بیشتر بدانید : بهترین و بدترین نوشیدنی ها برای سلامت بدن

بیشتر بدانید : نوشیدنی های مفید و مضر برای سلامت، از آب تا قهوه

بیشتر بدانید : نوشیدنی هایی که کالری بیشتر از نوشابه دارند



تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ