دیابت و مدیریت تغذیه با نمودار غذایی دیابت
کلید موفقیت در مقابله با دیابت، مدیریت مواد غذایی است که ما مصرف میکنیم. ما یک نمودار غذایی برای کمک به بیماران دیابتی طراحی کرده ایم، که می تواند موجب حفظ قند خون نرمال آن ها شود

دیابتی ها باید تغذیه مواد غذایی شان را مدیریت کنند

کلید مدیریت بیماری در دیابت چیست؟ مواد غذایی که ما مصرف میکنیم، مهمترین عامل بیماری دیابت است، ما یک نمودار غذایی دیابت، برای کمک به بیماران دیابتی طراحی کرده ایم که باعث حفظ قند خون نرمال آنها می شود، که ما آن را یک برنامه غذایی دیابتی کم  کربوهیدرات می نامیم .

• مواد غذایی که واقعا با دیابت مشکلی ندارند

• غذاهای روزانه ای که فرد دیابتی  می تواند از آن تغذیه کند

• مواد غذایی، برای جلوگیری از  بروز بیماری

 

diabet-nutrition.jpg

 

 مواد غذایی چارت دیابت، به شرح زیر میباشد و بسیاری از آنها آزمایش شده و ثابت شده که برای کمک به بیماران دیابتی مفیدند. اگر این جدول غذایی دیابتی را  دنبال کنید، به شما کمک خواهد کرد تا  قند خون خود را کاهش دهید.

 

نمودار غذایی دیابت

توجه: پایین هرم گسترده تر است، این قسمت شامل مواد غذایی است که بدن شما  نیاز بیشتری به خوردن آن ها دارد و همینطور که به سمت بالای هرم می روید، باید از میزان کمتری از مواد توصیه شده، استفاده کنید.

 

• مواد غذایی پایه

گوشت! تمام گوشت ها برای خوردن خوب هستند. گوشت، سنگ بنای برنامه غذایی دیابتی ها را تشکیل می دهد و چربی آن  به برنامه  شخصی فرد بستگی دارد  و در نتیجه اساس این جدول غذایی هستند. گوشت شامل تمام گوشت ها مانند گوشت گاو، مرغ، ماهی و غذاهای دریایی می شود.

توجه: برخی از گوشت ها و غذاهای دریایی (مانند صدف) می تواند قند خون را بالا ببرند، به طوری که با خوردن مقادیر کمی از آن، باید  قند خون خود را تست کنید.

 

• تخم مرغ

هرچقدر می خواهید، تخم مرغ بخورید، به طور متوسط ​​می توانید تا 12 تخم مرغ در هفته بخورید. تخم مرغ چربی مفید از جمله کلسترول خوب دارد. تخم مرغ به راحتی می تواند در جدول مواد غذایی دیابتی ها قرار گیرد.

 

• انواع پنیر

پنیر قند خون را  افزایش نمی دهد، به طوری که پنیر ها را می توان در  هر زمانی مصرف کرد. انواع پنیر را مصرف کنید فقط مراقب بالا رفتن وزن خود باشید.

 

• چربی ها و روغن

فقط روغن طبیعی مصرف کنید، گاهی اوقات از کره واقعی، روغن نارگیل و روغن زیتون با کیفیت بالا استفاده کنید

توجه داشته باشید: از مصرف روغن های گیاهی هیدروژنه، شامل مارگارین و روغن ذرت و غیره اجتناب کنید.

 

• سبزیجات

خوردن سبزیجات با برگ سبز در وعده های غذایی، برای بدن شما لازم است، کلید موفقیت این برنامه غذایی، محدود کردن استفاده از کربوهیدرات ها به 30 گرم یا حتی کمتر در هر روز و استفاده از سبزیجات است. بنابراین، توصیه می شود که 10 فنجان سبزیجات در روز مصرف شود .

 

• آجیل

دانه ها (آجیل ها)، مغذی، سالم و مفید هستند، با این حال، بسیاری از آنها می توانند قند خون شما را بالا ببرند. اگر شما می خواهید آجیل مصرف کنید، تنها خوردن تعداد چند عدد در روز، مجاز است

 

• میوه ها ی پر فیبر

آووکادو و انواع توت ها، مانند تمشک و زغال اخته و ... میوه هایی مفید اند، ولی باید به میزان کم خورده شوند، چون بهرحال شیرینند و می توانند قند خون شما را افزایش دهند. فرقی نمی کند این شیرینی به خاطر  عسل و انواع توت ها باشد یا یک کاسه شکر.

 

نمودار غذایی بالا را دنبال کنید. تا زمانی که کل کربوهیدرات مصرفی شما به کمتر از 30 گرم  در روز برسد. مصرف کربوهیدات ها، مانند قند خون شما، باید شروع به کاهش کند. به طور معمول، تنها با خوردن گوشت، سبزیجات برگ دار، تخم مرغ، کره و روغن نارگیل، قند خون شما در محدوده طبیعی قرار می گیرد.

ما به شما  فقط یک نمودار تغذیه مواد غذایی دیابتی ارائه کرده ایم. بقیه  ماجرا به شما بستگی دارد. شما می توانید با رعایت این هرم غذایی قند خون نرمال خود را حفظ کنید.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: shafajoo.com