فلفل دلمه ای و زخم معده
فلفل دلمه‌ای منبع غنی ویتامین C است، همچنین فلفل دلمه ای شما را از زخم معده محافظت می کند.

فلفل دلمه چطور به پیشگیری از زخم معده کمک می کند؟

دکتر لادن گیاهیمتخصص تغذیه، گفت: فلفل دلمه‌ای سرشار از ویتامین C است و به درمان سرماخوردگی کمک می‌کند. همچنین فلفل دلمه‌ای به پیشگیری از زخم معده، بیماری‌های عفونی و سرطان کمک می‌کند.

سال‌ها است كه گیاه شناسان در غرب از خواص درمانی فلفل استفاده می‌كنند. فلفل خاصیت تحریك‌كنندگی دارد از این‌رو به جریان خون، تحریك سیستم عصبی، تحریك اشتها، درمان سوءهاضمه و افزایش تعریق كمك می‌كند. خاصیت ضد باكتریایی فلفل باعث شده است تا به طور سنتی از آن برای درمان سرماخوردگی و گلو درد استفاده كنند.

بسیاری از گیاه شناسان چینی استفاده از غذاهای تند را یك هفته قبل از شروع قاعدگی برای كاهش درد، به زنان توصیه می‌كنند. در پرو از فلفل برای درمان دندان درد به طور مستقیم استفاده می‌كنند. در شرق و غرب نیز از فلفل برای درمان آرتریت‌ها، روماتیسم، رگ‌های واریسی و از بین بردن زگیل استفاده می‌كنند.

بیشتر بدانید : مهم ترین علامت زخم معده چیست؟

بیشتر بدانید : خواص فلفل دلمه های رنگی باهم فرق دارد؟

بیشتر بدانید : درمان زخم معده با یک فرمول غذایی

فواید خاص فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای و زخم معده

مطالعات انجام شده بر روی جوامع مختلف نشان داده است كه كاپسایسین با افزایش جریان خون بافت مخاطی معده و افزایش ترشح موکوس توسط سلول‌های دیواره معده، افراد را از ابتلا به زخم معده محافظت می‌كند. لازم به ذكر است نتایج برخی تحقیقات نشان داده‌اند كه مصرف 20 گرم فلفل، 30 دقیقه قبل از مصرف 600 میلی‌گرم آسپرین، باعث كاهش عوارض شایع آسپرین از قبیل تخریب معده و دئودنوم می‌شود. مطالعات طولانی مدت دیگر نیز نشان داده‌اند که فلفل باعث کاهش تخریب دیواره معده توسط الکل می‌شود.

فلفل دلمه‌ای و بیماری‌های عفونی

فلفل، اسید معده را تحریك می‌كند و باعث افزایش اسیدیته می‌شود و به از بین رفتن باكتری‌های مضر کمک می‌کند. به همین جهت از غذاهای پر فلفل و تند برای مبارزه با بیماری‌های عفونی مثل وبا و اسهال میکروبی استفاده می شود. آزمایش‌های انجام شده بر روی عصاره كاپسایسین نشان می‌دهند که این ماده گیاهی احتمالا به تقویت عملكرد سیستم ایمنی و مبارزه با عفونت‌ها كمك می‌كند.

فلفل دلمه ای و سرطان

مطالعات نشان داده‌اند كه كاپسایسین خاصیت سم‌زدایی علیه دامنه وسیعی از مواد شیمیایی سرطان‌زا را دارد. از این رو برخی محققین اظهار می‌كنند كه فلفل موجود در رژیم غذایی می‌تواند به كنترل سرطان كمك كند.

فلفل دلمه ای و سرماخودگی

فلفل دلمه‌ای منبع غنی ویتامین C است. بنابراین مصرف منظم آن باعث كاهش مدت و شدت علائم سرماخوردگی می‌گردد.

نکته مهم: یك فلفل متوسط حداكثر 160 گرم وزن دارد. و سه برابر ویتامین C روزانه یك فرد بالغ را تامین می كند.

بیشتر بدانید : انواع فلفل دلمه ای چه خواصی دارند؟

بیشتر بدانید : فواید فلفل دلمه ای

بیشتر بدانید : علائم زخم معده که بهتر است بدانید!

بیشتر بدانید : عواملی که علائم زخم معده را تشدید می کنند

گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:zendegionline.ir