دلایل جوش زدن شما این خوراکی ها
حتما شما هم شنیده اید که این خوراکی را نخور جوش می زنی. در این مطلب خوراکی هایی را که می توانند یکی از دلایل اصلی جوش زدن شما باشند، معرفی می کنیم.

آیا تغذیه می تواند باعث جوش زدن شود؟

یکی از مراجعینم در حالی که از شدت خشم برافروخته بود گفت: من کلی پول خرج کرم های گران قیمت کردم و به توصیه های متخصص پوستم برای تمیز کردن برنامه غذایی نیز عمل کردم. متاسفانه چیزی که او از آن خبر نداشت این بود که غذای سالم هم ممکن است باعث جوش زدنش باشد. حقیقت تلخی است اما برخی غذاها که ما آنها را سالم می پنداریم می توانند منجر به مشکلاتی نظیر آکنه، پسوریازیس و دیگر مشکلات پوستی شوند. در ادامه نگاهی می کنیم به غذاهای سالمی که می توانند برای پوستتان دردسر ساز شوند.

 

1- کم چرب ها

کمپانی های مواد غذایی پس از حذف چربی سعی کردند با اضافه کردن طعم که معمولا همراه با قند است جای خالی آن را پر کنند. به عبارت دیگر کم چرب یا بدون چربی همیشه برابر است با قند بالا. تحقیقات نشان داده آسیب های قند شامل صدمه رسیدن به فیبرهای کلاژن، از بین بردن قابلیتشان برای ترمیم و پیری پوست می شود.

تغییر ساده: غذاهای کم چربی که طعم دار شده اند را مصرف نکنید ( مثلا شیر و ماست طعم دارد ) و به سراغ چربی های سالم تقویت کننده سلامت پوست مانند آجیل ها، دانه ها و ماهی های آزاد بروید.

 

2- شیر خامه گرفته و رقیق

یکی از بزرگترین و طولانی ترین تحقیقات درباره سلامت زنان 77.761 پرستار را طی 12 سال تحت نظارت قرار داد. کسانی که در نوجوانی شیر بیشتری نوشیده اند نسبت به کسانی که کمتر شیر استفاده کرده اند بیشتر در خطر آکنه هستند. تاثیر شیر کم چرب در این موضوع از شیر پر چرب بیشتر است. در کنار لاکتوز محققان گمان می کنند حضور هورمون ها و مولکول های زیست فعال در شیر می تواند باعث ایجاد شرایط نامطلوب برای پوست شود.

تغییر ساده: اگر فکر می کنید شیر عامل خراب شدن پوستتان است می توانید آن را با شیر نارگیل یا بادام جایگزین کنید.

 

3- روغن گیاهی

برخی چربی ها هستند که باید از آنها پرهیز کنید، مانند چربی های ترانس و اسید چرب های غیر اشباع امگا 6 که در روغن های گیاهی مانند ذرت و سویا فراوان وجود دارند. اینگونه روغن ها در برنامه غذایی مدرن غربی فراوان یافت می شوند و باعث افزایش خطر بیماری های قلبی می شوند. این روغن ها در کنار صدمه ای که به سلامت می زنند باعث بدتر شدن اوضاع پوست هم هستند. تحقیقات نشان داده اند آکنه یکی از بیماری های التهابی است.

تغییر ساده: از روغن زیتون و روغن نارگیل استفاده کنید.

 

4- نان گندم

غلات کامل از غذاهایی هستند که برای سلامتمان مفیدند، اما کمپانی های محصولات غذایی از این برچسب استفاده می کنند تا آسیب گلوتن را پنهان کنند. گلوتن برا افرادی که از بیماری سلیاک رنج می برند و کسانی که مشکل عدم تحمل گلوتن دارند شرایط را سخت می کند و باعث بیماری پسوریازیس می شود.

تغییر ساده: افرادی که با گلوتن مشکل دارند باید به دنبال محصولات بدون گلوتن باشند و در کل کربوهیدرات ها را با جایگزینی گیاهی عوض کنند.

 

5- اسموتی میوه

درست است که در خود مواد مغذی دارند ولی این پایان مفید بودنشان است. اسموتی ها معمولا قند بسیار بالایی دارند. بیشتر این قند از فروکتوز ها می آید تا بر قند میوه غالب شود. تحقیقات روی موش ها نشان داده برنامه غذایی سرشار از فروکتوز باعث پیری، پراکسیداسیون و دیگر مشکلات پوستی می شود.

تغییر ساده: با استفاده از سبزیجات و کلم ها برای خود اسموتی درست کنید و با مقداری میوه و لیمو هم به آن طعم دهید. اسموتی سبزیجات می تواند به تقویت سلامت پوستتان کمک زیادی بکند.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:kermany.com