درمان بی خوابی با چای موز و دارچین
از بی خوابی های شبانه و کسالت های روز بعدش خسته شده اید؟ و عوارض قرص های خواب آور را نمی خواهید؟ پس باید چه کنید؟ درمان بی خوابی با خوردن چای موز و دارچین یک راه سالم و بدون عوارض است.

چای خواب آور موز و دارچین برای داشتن خوابی عمیق و آرام

با خواب و استراحت خوب شبانه مشکل دارید؟ گاهی برای همه ما پیش می آید. با عوامل استرس زایی که در محیط مدرن ما وجود دارد، به خواب رفتن، خوب خوابیدن و سرحال بیدار شدن، مشکل شده است. استرس ها و فرکانس های الکترومغناطیسی از تلفن های همراه، کامپیوتر و دیگر لوازم الکترونیکی در این مساله تاثیر گذار هستند. چراغ های روشن و سایر عوامل دیگر می تواند روی سیستم خواب و هورمون های عصبی ما تاثیر گذاشته و در نهایت کیفیت خواب ما را تحت تاثیر قرار دهند.

بسیاری از عوامل مختلف داخلی و خارجی می تواند روی مغز، هورمون ها و سیستم عصبی تاثیر بگذارد که می تواند خواب را کم کرده یا ما را از داشتن خوابی با کیفیت محروم کند.

 

درمان بی خوابی با خوردن قرص خواب آور

ساده ترین کار خوردن یک قرص خواب است اما به نظرتان راه حل مناسبی است؟ شاید در کوتاه مدت موثر باشد ولی در بلند مدت سلامت بدن و توانایی های طبیعی بدنتان را تحت تاثیر قرار می  دهد.

عوارض خوردن قرص خواب آور:

سرگیجه، یبوست، درد معده، مشکل تمرکز، مشکلات حافظه و آسیب رسیدن به سیستم عصبی مرکزی شناختی

 

عوارض بی خوابی و کم خوابی

خواب بسیار مهم است و جای هیچ بحثی در آن نیست. هنگامی که شما از خواب محروم شوید عملکرد مطلوب بدنتان را از دست خواهید داد. مهارت تفکر شناختی شما دچار اختلال شده و مهارت های حرکتی تان کاهش پیدا می کند، انرژی تان افت پیدا کرده و در معرض خطر بیشتر بیماری ها و مشکلات سلامتی از قبیل چاقی، دیابت و سرطان قرار می گیرید.

شما به خواب کامل شبانه نیاز دارید. با داشتن حداقل 8 ساعت خواب شبانه می توانید عملکرد بهتری داشته و از ابتلا به بیماری های بسیاری جلوگیری کنید.

 

شما عوارض قرص های خواب آور را نمی خواهید پس باید چه کنید؟

درمان بی خوابی با خوردن چای موز و دارچین 

موز غنی از پتاسیم و منیزیم است اما آنچه که بیشتر مردم نمی دانند این است که پوست موز پتاسیم و منیزم بیشتری از خود موز دارد ولی اغلب در سطل زباله انداخته می شود.

با این دستور ساده شما می توانید مزایای پتاسیم و منیزم موجود در پوست موز را دریافت کنید. پتاسیم و منیزیم برای سیستم عصبی مفید هستند و برای انبساط و شل شدن ماهیچه ای فوق العاده اند. در واقع منیزیم مهم ترین ماده معدنی برای آرامش عضلات است و می تواند گرفتگی عضلات همراه با دیگر دردهای آن را کاهش دهد.

 

آیا می دانید وقتی تحت استرس قرار می گیرید، اول از همه کدام ماده معدنی از بدن تان دفع می شود؟

درست حدس زدید! منیزیم.

برای مقابله با استرس به منیزیم نیاز دارید. منیزیم به شما اجازه می دهد استراحت کنید و به خواب بروید.

دارچین مهم است زیرا یکی از بهترین گزینه ها برای متعادل کردن سطح قند خون است. هنگامی که سطح قند خون متعادل باشد هورمون های شما عملکرد صحیحی داشته که منجر به داشتن خوابی بهتر می شود. اگر سطح قند خونتان پایین بیاید ممکن است در شب انرژی داشته باشید ولی در طول روز خسته می شوید. پس با استفاده از خاصیت درمانی موز، پوست موز و دارچین برای همیشه از شر بی خوابی و دیگر اختلالات خواب راحت شوید.

 

دستور تهیه چای موز و دارچین برای درمان بی خوابی:

مواد لازم:

یک عدد موز ارگانیک با پوست

یک قابلمه کوچک آب

کمی دارچین در صورت تمایل

 

گام اول:

موز را تمیز شسته و مانند تصویر سر و ته آن را جدا کنید.

موز را تمیز شسته و مانند تصویر سر و ته آن را جدا کنید.

 

گام دوم:

موز را در یک قابله آب در حال جوش قرار دهید

موز را در یک قابله آب در حال جوش قرار دهید. بهتر است آب چشمه یا آب خالص باشد.موز را حدود 10 دقیقه بجوشانید. مقداری داچین رویش بپاشید. در صورت تمایل مقداری استویا (شیرین کننده گیاهی که بیماران دیابتی هم می توانند از آن استفاده کنند) برای شیرین شدن چای به آن اضافه کنید. استویا به تعادل سطح قند خون کمک می کند، و قبل از خواب نباید سطح قند خون بالا برود.

 

گام سوم:

مقداری دارچین به این چای اضافه کرده

در صورت تمایل مقداری دارچین به این چای اضافه کرده و از نوشیدن آن لذت ببرید.

 

یک راه دیگر: اگر تمایل به خوردن چای موز ندارید، شما همچنین می توانید یک موز را آب پز کنید، پوستش را بکنید، کمی دارچین روی موز آب پز بپاشید و بخوریدش. و حتما این موز آب پز را باید در طول روز بخورید نه آخر شب، هنگام خواب. زیرا حتما شما هم نمی خواهید این خوراکی برای هضم شدن در روده تان بماند و تا صبح شما را کلافه کند.

 

 

تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ