با بی اشتهایی عصبی آشنا شوید
آیا برای کاهش وزن در رژیم غذایی خاصی به سر می‌برید؟ اگر جوابتان مثبت است باید بگوییم که در این وضعیت میزان حساسیت شما نسبت به اختلالاتی مانند بی اشتهایی عصبی بیشتر می‌شود و اگر این اختلال را درمان نکنید، می‌تواند تأثیرات مصیبت باری بر دی‌ان‌ای شما داشته و در کل آن را تغییر دهد

اثرات بی اشتهایی بر سیستم عصبی

محققان طی تحقیقاتی دریافته اند که هرچه مدت زمان اختلالات غذایی در فرد بیشتر باشد، احتمال بروز تغییر در متیل دار شدن دی‌ان‌ای آن فرد و مشکلات مربوط به آن بیشتر خواهد بود. وقتی فرآیند متیل دار شدن دچار تغییر شود، انتشار ژن هم تغییر کرده و ویژگیهایی که توسط این ژن‌ها کنترل می‌شوند به شکلی منفی تحت تأثیر این تغییر قرار می‌گیرند. به عبارت دیگر، تغییر در فرآیند متیل دار شدن می‌تواند منجر به بروز تغییراتی در واکنشهای احساسی، عملکرد فیزیولوژیکی و رفتار‌ها شود.

تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که دچار بی اشتهایی عصبی هستند، مزمن بودن بیماری در آن‌ها با تغییرات فرآیند متیل دار شدن در ژنهایی که مسئول تشویش، رفتارهای اجتماعی، عملکردهای مختلف سیستم مغزی و عصبی هستند، بیشتر و بارز‌تر است. 

 

یافته های جدید نشان می‌دهد اختلالات غذایی ناشی از نگرانیهای ظاهری، با تصویر بدن یا نتایج حاصل از الگوهای نامناسب رژیمی ارتباطی ندارد. آن‌ها گویای تأثیرات بیولوژیکی محیطی در افراد مبتلا است که متعاقبا مجبور می‌شوند مدام رژیم بگیرند. 

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: alodoctor.ir