تسکین درد, ورم و خشکی مفاصل بیماران آرتروز روماتوئید با این خوراکی ها
به گفته محققان، برخی مواد خوراکی می‌توانند درد، ورم و خشکی مفاصل را تسکین داده، حتی روند پیشرفت بیماری آرتروز روماتوئید را کُند کنند.

خوراکی های تسکین دهنده درد، ورم و خشکی مفاصل بیماری آرتروز روماتوئید:

  • 1- بلوبری
    2- چای سبز
    3- آلو بخارا
    4- انار
    5- غلات کامل
    6- زنجبیل
    7- زردچوبه
    8- روغن زیتون


بیشتر بدانید : روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید چیست؟

بیشتر بدانید : درمان خانگی موثر برای تسکین درد مفاصل و گرفتگی عضلات

بیشتر بدانید : درمان درد آرتروز زانو با چند حرکت ورزشی


ناشی محققان دانشگاه کیت هند عنوان می کنند مصرف بلوبری و یک فنجان چای سبز به روند درمان این بیماری کمک می کند. همچنین آلو بخارا خشک، انار، غلات کامل، ادویه جات نظیر زنجبیل و زردچوبه، و روغن زیتون نیز ممکن است به روند درمان کمک کنند.

به گفته محققان دانشگاه کیت هند، این مواد خوراکی موجب کاهش التهاب و همچنین خشکی و درد در مفاصل می شوند.

بوآنا گوپتا، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: مصرف منظم فیبرهای رژیمی، میوه، سبزیجات و ادویه جات خاص و همچنین حذف برخی عوامل ایجادکننده التهاب و آسیب می تواند به بیماران در کنترل بیماری آرتروز روماتوئیدشان کمک کند.

بیماران مبتلا به آرتروز روماتوئید باید از رژیم های غذایی همه چیز خواری، نوشیدن الکل و سیگار کشیدن به رژیم غذایی مدیترانه ای، گیاهخواری، و حذف برخی خوراکی ها تغییر رویه دهند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم مديترانه اى ،موثرترین و سالم ترین رژیم دنیا!!

به گفته گوپتا، پروبیوتیک های نظیر ماست و مکمل های رژیمی هم شامل *میکروارگانیسم های Microorganism سودمندی است که می توانند کمک کننده باشند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چرا باید مواد غذایی حاوی پروبیوتیک بخوریم؟+ منابع پروبیوتیک

*میکروارگانیسم Microorganism: میکروب، میکروارگانیسم، ریزسازواره یا ریزاندامگان جاندارانی هستند که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شوند. ریزاندامگان‌ شامل باکتری‌ها، ویروس‌ها، آغازیان، و برخی قارچ‌ها هستند. ریزاندامگان‌ها در همه جا، از آب و هوا گرفته تا خاک، روی پوست بدن و مخاط بدن انسان و جانوران به میزان فراوان وجود دارند. به گونه‌ای که زندگی برای جانوران و گیاهان، بدون وجود میکروب امکان‌پذیر نیست. یعنی این میکروب ها فلور نرمال بدن جانوران و موجودات زنده هستند.


 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:mehrnews.com