میل جنسی خود را با خوردن این صبحانه ها تقویت کنید
رژیم غذایی مناسب نه تنها به سلامت  جسمی کمک می کند و از بروز بیماری های مختلف پیشگیری می کند، بلکه باعث تقویت قوای جنسی می شود. در این مقاله چند صبحانه موثر برای تقویت قوای جنسی به شما معرفی می شوند. 

تقویت میل جنسی با منابع ویتامین دی

پزشکان معتقدند که با رژیم غذایی مناسب می‌توان تا حد زیادی میل جنسی را در افرادی تقویت کرد که احساس می‌کنند از این نظر دچار مشکلند. متخصصان تغذیه نیز خوراکیهایی را پیشنهاد داده‌اند که با مصرفشان می‌توان در این راه گامی موثر برداشت.

عوامل متعددی در میزان میل جنسی مؤثرند و سبب کم و زیاد شدن آن می‌شوند؛ موضوعاتی از قبیل استرس و خستگی بشدت توانایی جنسی را کاهش داده، ایجاد مشکل می‌کند. از سوی دیگر، رژیم غذایی نیز رابطه مستقیمی با هورمون‌هایی دارد که در ایجاد تمایل برای برقراری رابطه مؤثر است.

متخصصان تغذیه بر این باورند که با انتخاب مواد غذایی صحیح بویژه در وعده صبحانه و مصرف خوردنی‌های غنی از ویتامین دی می‌توان میل جنسی از دست رفته را تقویت کرد.

breakfast01.jpg

نقش ویتامین دی در تقویت میل جنسی

معمولا اکثر افراد از کمبود ویتامین دی رنج می‌برند. کاهش این ویتامین باعث کم شدن میزان ترشح استروژن در زنان و کاهش تستوسترون در مردان می‌شود. آمارها حاکی از آن است که از هر ۵ فرد بالغ، یک نفر دچار کمبود ویتامین دی است که بیشتر به دلیل کمبود دریافت نور خورشید بروز می‌کند.

توصیه محققان برای کسانی که نمی‌توانند در معرض نور خورشید قرار گیرند، خوردن قارچ، غلات مخصوص صبحانه، ماهی و تخم‌مرغ در وعده صبحانه است که همگی به بالا رفتن میزان ویتامین دی کمک می‌کنند. بیشتر ویتامین‌های بدن از غذایی که می‌خوریم تأمین می‌شوند اما ویتامین دی با بقیه متفاوت است و تنها از طریق مواد غذایی جذب بدن نمی‌شود. مواد غذایی ویتامین دی کمی دارند؛ با وجود این، منبع اصلی این ویتامین در روغن ماهی، قارچ و تخم‌مرغ یافت می‌شود و نیز می‌توان با گنجاندن غلات صبحانه و مارگارین از این ویتامین بهره‌مند شد.

بریتانیایی‌ها از جمله ملت‌هایی هستند که کم‌ترین ویتامین دی را دریافت می‌کنند زیرا در ماه‌های سرد سال کم‌تر از ۱۰ ساعت از روز بهره‌مندند و مدت استفاده‌شان از نور آفتاب محدود است و به دلیل محدودیت‌هایی که برای دریافت ویتامین دی وجود دارد، مصرف مکمل‌های این ویتامین الزامی است. محققان توصیه می‌کنند که افراد روزانه باید حدود ۱۰ میلی‌گرم ویتامین دی دریافت کنند.


تقویت میل جنسی با روغن ماهی

ماهی منبعی غنی از ویتامین D شناخته می‌شود و در این میان روغن ماهی‌هایی چون سالمون نوعی معجزه از نظر دربرداشتن این ویتامین به شمار می‌رود. ماهی ماکرل در هر وعده ۳۶۰ واحد ویتامین D دارد در حالی که ماهی سالمون بیش از ۶۸۵ واحد از این ویتامین دارد.


تقویت میل جنسی با غلات صبحانه

غلات صبحانه از جمله موادی است که معمولا با لبنیات، شیر سویا و آبمیوه‌ها غنی می‌شود. غلات، حاوی ویتامین D خوبی است.


تقویت میل جنسی با تخم‌مرغ

بیشتر پروتئین موجود در تخم‌مرغ در سفیده آن وجود دارد، اما ویتامین‌ها و موادمعدنی در زرده آن یافت می‌شود. زرده تخم‌مرغ از ۱۸ تا ۳۹ واحد ویتامین D تشکیل شده که خیلی غنی به نظر نمی‌رسد. با این حال، ویتامین D موجود در تخم‌ مرغ‌هایی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند، ۳ تا ۴ برابر بیشتر از تخم‌مرغ‌های معمولی است. مرغ‌هایی که با مواد غذایی غنی شده با ویتامین D تغذیه شده‌اند، بالاتر از ۶ هزار واحد ویتامین D به ازای هر زرده تخم‌مرغ دارند.


تقویت میل جنسی با قارچ

قارچ در میان مواد غذایی غنی شده تنها منبع گیاهی حاوی ویتامین D است. قارچ دارای ویتامین D2 نیز هست در حالی که مواد غذایی حیوانی حاوی D3 هستند. ویتامین D2 به بالا رفتن ویتامین D خون کمک می‌کند در حالی که ویتامین D3 تأثیری بسزا در افزایش این ویتامین در خون ندارد.

قارچ منبع خوبی از ویتامین D2 به شمار می‌رود. برخی انواع قارچ‌ها به ازای هر ۱۰۰ گرم بیش از ۲۳۰۰ واحد ویتامین D دارند. قارچ‌های تجاری به دلیل این که در تاریکی رشد می‌کنند، ویتامین D کم‌تری دارند. با قرار دادن قارچ‌ها در معرض نور UV می‌توانید به تولید بیشتر آنتی‌اکسیدان ویتامین D کمک کنید.

محققان معتقدند قارچ‌هایی که کلاهک دکمه‌ای سفید رنگ دارند، فاقد ویتامین D هستند اما با قرار دادن آنها در معرض نور می‌توان تا ۸۲۴ درصد نیاز روزانه ویتامین D بدن را تأمین کرد.


تهیه و ترجمه: گره سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamatonline.ir