درمان کمر درد با 10 عادت مناسب در روز
 کمر درد یک عارضه رایج است که گاهی به راحتی قابل پیشگیری و درمان است. در این مقاله به چند عادت ساده روزانه اشاره می کنیم که به درمان کمر درد کمک می کنند

10 عادت روزانه که به درمان کمر درد کمک می کنند

گرچه تعیین علت کمر درد پیچیده و سخت است، اما فعالیت های زیادی وجود دارد که می تواند به تسکین کمر درد کمک کند یا از بدتر شدن آن جلوگیری کند. این فعالیت ها فشار وارد شده به کمر را کم می کند، از ستون فقرات محافظت می کند و عضلات را تقویت می کند. تغییر برخی عادت های روزانه می تواند برای مدت طولانی کمر درد را کاهش دهد. در ادامه به برخی از این عادت ها اشاره می کنیم.

بیشتر بدانید : کمر درد : حقایق و باورهای غلطی که باید بدانید


1.    درمان کمر درد : در زمان خواب یک بالشت زیر زانوهای خود بگذارید

خوابیدن به پشت فشار زیادی به ستون فقرات وارد می کند. اگر کمی پاهایتان بالا قرار بگیرد، فشار وارد شده به کمر در هنگام خواب کمتر می شود. شما می توانید با قرار دادن بالشت زیر زانوها فشار وارد شده به کمر را نصف کنید.


2.    درمان کمر درد : روی عضلات مرکزی یا درونی  core muscles خود کار کنید

مزیت های بی شمار ورزش را همه می دانیم. تمرینات منظم قدرتی که بر روی عضلات مرکزی یا درونی تمرکز دارند، می توانند خطر بروز کمر درد و آسیب هایی مانند کشش و گرفتگی عضلانی را کاهش دهند. سعی کنید حداقل دو بار در هفته تمرینات تقویتی را وارد تمرینات ورزشی خود کنید تا کمر قوی تر و انعطاف پذیرتری داشته باشید.


3.    درمان کمر درد : میزان مصرف کلسیم و ویتامین D خود را افزایش دهید

درمان کمر درد با 10 عادت مناسب در روز

استخوان های قوی می توانند از بروز پوکی استخوان پیشگیری کنند. پوکی استخوان یکی از رایج ترین علل بروز کمر درد در سنین بالاست. با مصرف کلسیم و ویتامین D فراوان استخوان های ستون فقرات خود را تقویت کنید. منابع کلسیم عبارتند از:

  • شیر
  • ماست
  • سبزیجات برگ سبز
  • مکمل های ویتامین

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کلسیم در چه چیزهایی وجود دارد؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 10 راه پنهانی برای افزایش كلسیم

منابع ویتامین D عبارتند از:

  • چربی ماهی
  • زرده تخم مرغ
  • جگر گاو
  • پنیر

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آشنایی با 12 منبع مفید دریافت ویتامین D

اگر می خواهید بیشتر بدانید : این افراد پوکی استخوان می گیرند!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پوکی استخوان و باید و نبایدهای ورزشی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پوکی استخوان را با این معجون خانگی درمان کنید 


قبل از مصرف هر گونه مکملی همیشه با پزشک مشورت کنید.


4.    درمان کمر درد : کفش های تان را عوض کنید

کفش راحت و پاشنه کوتاه بپوشید تا از بروز کمر درد پیشگیری کنید. پوشیدن کفش راحت فشار وارد شده به کمر را در هنگام ایستادن کاهش می دهد. کفش هایی که پاشنه 2.5 سانتی متر یا کمتر دارند، بهترین نوع کفش محسوب می شوند.


5.    درمان کمر درد : بهبود وضعیت بدن و صاف ایستادن

وضعیت مناسب بدن نه تنها باعث می شود ظاهری مناسب و درست داشته باشید، بلکه از بخش های مختلف ستون فقرات محافظت می کند و سلامت آنها را حفظ می کند تا عملکرد درستی داشته باشند. وضعیت بد بدن فشار به کمر وارد می کند و شکل ستون فقرات را تغییر می دهد. از گرد کردن شانه ها، خمیده شدن به جلو یا به پهلو در زمان ایستادن اجتناب کنید.


6.    درمان کمر درد : روی میز خودتان لم ندهید

وقتی پشت میز محل کار خود هستید، از همان تکنیک وضعیت خوب بدن استفاده کنید که در هنگام ایستادن هم رعایت می کنید. خیلی مهم است که وضعیت خوب بدن را حفظ کنید و از کمر خود در هنگام نشستن محافظت کنید، به ویژه اگر مدت زیادی پشت میز می نشینید. از یک صندلی مناسب استفاده کنید که از قسمت پایین کمر محافظت می کند و مطمئن شوید که در هنگام نشستن زانوهایتان کمی بالاتر از ران هایتان قرار می گیرند.


7.    درمان کمر درد : اجتناب از نشستن های بد فرم

درمان کمر درد با 10 عادت مناسب در روز

چه پشت میز محل کار خود هستید و یا در مهمانی، از نشستن به حالت نامناسب یا ایستادن  برای مدت طولانی اجتناب کنید. در اطراف اتاق راه بروید تا از وارد شدن فشار به ستون فقرات جلوگیری کنید. اگر برای مدت طولانی در یک نقطه بایستید، به ستون فقرات آسیب وارد می شود.


8.    درمان کمر درد : سیگار را ترک کنید

همه ما می دانیم سیگار کشیدن یک خطر جدی برای سلامت محسوب می شود و افراد سیگاری بیش از دیگران در معرض ابتلا به کمر درد هستند. علت اینکه سیگار باعث کمر درد می شود این است که نیکوتین گردش خون را به دیسک های موجود در ستون فقرات کاهش می دهد. این مسئله باعث خشک شدن دیسک ها شده و منجر به ترک خوردگی یا شکستگی آنها می شود. به علاوه سیگار کشیدن میزان اکسیژن موجود در خون را کاهش می دهد که تغذیه عضلات و تاندون های کمر را مختل می کند. کمر ضعیف و ناسالم نسبت به فشارهای تصادفی حساس تر بوده و درد را در پی خواهد داشت.


9.    درمان کمر درد : بار سبک تر حمل کنید

بلند کردن بار سنگین یا نامناسب یکی از شایع ترین علل کمردرد محسوب می شود، اما این اتفاق تنها برای افرادی که جعبه سنگین بلند می کنند، رخ نمی دهد. حمل وسایلی مانند کیف لپ تاپ، چمدان، دوربین یا خریدهایی که از فروشگاه کرده اید، باعث وارد شدن فشار به کمر می شوند. اگر ممکن است وزن باری که حمل می کنید را کاهش دهید و سعی کنید سنگینی ناشی از بار به طور مساوی به هر دو شانه وارد شود و یا حمل بار به وسیله شانه ها را عوض کنید.


10.    درمان کمر درد : حرکات کششی

نشستن، ایستادن یا دراز کشیدن برای مدت طولانی اصلا برای کمر خوب نیست. هر زمان ممکن است برخاسته و قدم بزنید و چند حرکت ساده کششی انجام دهید تا فشار وارد شده به کمر کاهش پیدا کند. به این ترتیب گردش خون به کمر بهبود پیدا می کند. به علاوه انجام حرکات کششی ساده می تواند هر گونه درد ناشی از عدم تحرک را نیز بهبود بخشد.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان کمردرد با یک روش سنتی موثر

اگر می خواهید بیشتر بدانید : برای درمان کمر درد باید به کدام متخصص مراجعه کنید؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کمردرد خود را بشناسید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کمر درد را چگونه درمان کنیم

بیشتر بدانید : علت کمر درد بعد از ورزش و حرکات اصلاحی برای درمان آن

بیشتر بدانید : درد پایین کمر شما, با این حالت های خوابیدن آرام می شود

بیشتر بدانید : ورزش های خوب و بد برای کمردرد



تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ