برای معده درد چه بخوریم؟
معده درد مشکلی است که حتما تاکنون به آن دچار شده اید. مواد غذایی که می خورید بر روی تسکین معده درد تاثیر زیادی دارد. در ادامه مواد خوراکی را معرفی می کنیم که برای معده درد خوب هستند.

برای معده درد این خوراکی ها را مصرف کنید

بسیاری از افراد برای درد معده یا مشکلات سیستم گواشی خود از درمان ‎های خانگی بهره می ‎برند و در بسیاری از مواقع این درمان‎ ها تا حد زیادی می تواند موثر واقع شود.


درمان معده درد با شیرین بیان، رازیانه و زیره سیاه

این سه گیاه حاوی روغن‌هایی هستند که عضلات دستگاه گوارش را شل می ‌کنند و به هضم غذا کمک خواهند کرد. هر زمانی دچار معده درد شدید، می‌ توانید از این دانه‌ های گیاهی برای التیام معده درد خود استفاده کنید.


درمان معده درد با زنجبیل

زنجبیل یک گزینه مفید برای تسکین معده درد است. زنجبیل به افزایش تحرک دستگاه گوارش کمک می ‌کند، در نتیجه موجب حرکت مواد غذایی به سمت پایین دستگاه گوارش می ‌شود و احساس تهوع را کاهش می ‌دهد. برای تسکین معده درد می‌ توانید زنجبیل را در چای دم کنید و بنوشید.


درمان معده درد با پاپایا

پاپایا یک میوه گرمسیری و البته حاوی آنزیمی به نام پاپایین است که به فرایند هضم کمک می ‌کند. مصرف این میوه برای تسکین معده درد توصیه می شود اما اگر میلی به خوردن پاپایا ندارید، می ‌توانید قرص آنزیمی پاپایین را خریداری کنید تا معده درد شما تسکین یابد.


درمان معده درد با نعناع

برای معده درد چه بخوریم؟

این سبزی معطر منجر به آرام کردن عضلات معده و بهبود فرایند هضم می شود. نعناع در واقع یک گیاه ضد اسپاسم عضلات دستگاه گوارش است. اگر از معده درد رنج می برید، می توانید در پایان وعده های اصلی غذایی چای نعناع بنوشید. قرص های نعناع نیز تاثیر مفیدی روی تسکین درد معده دارند.


درمان معده درد با کربوهیدرات شیرین

دستگاه گوارش به آسانی می‌ تواند برنج سفید، ماکارونی، بیسکویت و سبوس جو را تجزیه و هضم کند. همچنین این مواد غذایی حتی در مواقعی که معده درد دارید نیز به آسانی هضم می ‌شوند و تسکین دهنده‌ های خوبی هستند.


درمان معده درد با موز

الکترولیت‌های موجود در موز به بدن کمک می ‌کنند تا آب از دست رفته خود را، مجددا به دست آورد. به خصوص اگر دچار تهوع و اسهال شده ‌اید و مقداری از آب بدن شما از دست رفته است و یا معده درد شدیدی دارید، بهتر است موز بخورید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : با درد معده از خواب بیدار شده اید؟ راه حل تسکین درد را بخوانید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : معده درد بعد از غذا خوردن و بیان 4 علت اصلی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان معده درد با 11 دستور موثر طب سنتی



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : avayesalamati.com