افزایش قدرت بدنی
به دنبال افزایش قدرت بدنی خود هستید؟ به شما می گوییم قبل و بعد از ورزش چه باید بخورید تا قدرت بدنی خود را افزایش دهید

قبل و بعد از ورزش چه باید بخوریم تا قدرت بدنی خود را افزایش دهیم؟

چه اهل دوچرخه سواری در فضای بیرون باشید یا بخواهید در جلسات تمرینی دوچرخه ثابت شرکت کنید به محض تصمیم گرفتن متوجه می شوید که باید این تمرین را دامه دهید، زیرا یک ورزش موثر و سنگین کاردیو است و حتی ممکن است عاشق انجام این ورزش شوید. نکته ای که بین همه شرکت کنندگان در کلاس های دوچرخه ثابت مشترک است، این است که می خواهند تا حد ممکن به خودشان سختی بدهند. به گفته هانا گرانت (Hannah Grant) اولین سرآشپز زن در Tour De France، به همین دلیل باید برای قبل و بعد از ورزش برنامه ریزی داشته باشید.

اولین قاعده این است که یک و نیم ساعت قبل از کلاس باید چیزی بخورید. خوردن خیلی نزدیک به شروع کلاس به این معنی است که در طول ورزش در حال هضم غذایی هستید که خورده اید که همین امر جلوی سنگین تر کردن ورزش تان تا حدی که می توانید را می گیرد. از سوی دیگر، ورزش با معده خالی ( یا بدون پر شدن از مخلوط مواد مغذی درست) می تواند منجر به اصطلاحی بین دوچرخه سواران به نام بونکینگ (bonking) شود. یعنی به قدری خسته می شوید که از نفس افتاده و قادر به ادامه بیشتر نخواهید بود.

بیشتر بدانید : عضله سازی بعد از ورزش با این خوراکی ها

بیشتر بدانید : تاثیر صبحانه قبل از ورزش برای کاهش وزن

چیزی که بعد از کلاس می خورید هم به همان اندازه اهمیت دارد. اگر به بدن تان سوختی که برای بازسازی بعد از یک کلاس سنگین دوچرخه ثابت نیاز دارد را ندهید، قادر نخواهید بود خودتان را برای جلسه تمرینی بعدی آماده کنید. در این مقاله بهترین انتخاب های غذایی ممکن برای اضافه کردن به رژیم غذایی روزانه تان قبل و بعد از دوچرخه سواری برای بدست آوردن بهترین نتایج بعد از یک جلسه عرق ریختن روی دوچرخه ثابت را با شما به اشتراک می گذاریم.

خوراکی هایی که باید یک ساعت و نیم قبل از رسیدن به کلاس ورزش برای افزایش قدرت بدنی بخورید

خوراکی هایی که باید یک ساعت و نیم قبل از رسیدن به کلاس ورزش برای افزایش قدرت بدنی بخورید

  • ماست یونانی. یک میان وعده ایده آل برای قبل از سوار شدن بر دوچرخه ترکیبی از پروتئین بدون چربی و کربوهیدرات دیرهضم است و یک سرو ماست یونانی که از شیر کامل تهیه شده باشد، این دو را به شما می دهد. کربوهیدرات های ماست یونانی جلوی از نفس افتادن شما را می گیرد و محتوای پروتئین آن به سوخت رسانی به عضلات تان کمک می کند تا بتوانید واقعا خودتان را تحت فشار قرار دهید.

  • کراکر گندم کامل و کره بادام. این ترکیب غنی از فیبر و کربوهیدرات (در کراکر) و پروتئین (در کره بادام) برای حفظ انرژی شما ایده آل است، بنابراین می توانید سختی تمرین را بالا ببرید.

  • تخم مرغ اسکرامبل شده** (Scrambled) با نان تست گندم کامل. صبح ها دوچرخه سواری می کنید؟ شاید وسوسه شوید که بعد از بلند شدن از خواب فورا لباس پوشیده و مستقیم به باشگاه دوچرخه سواریتان بروید، ولی زودتر بیدار شدن و خوردن یک صبحانه سبک در طولانی مدت ارزشش را خواهد داشت. روی یک برش نان تست سبوس دار (که به کندی کربوهیدراتش را آزاد می کند) مقداری تخم مرغ اسکرامبل شده (منبعی عالی از پروتئین) گذاشته و صبحانه ای سبک و کامل آماده کنید. اگر تخم مرغ نداشتید می توانید روی نان تست کره آجیل بکشید.

  • پرک جو دوسر به همراه آجیل. یک وعده غذایی یا میان وعده عالی برای قبل از دوچرخه سواری، جو دوسر است که به کندی کربوهیدراتش را آزاد می کند و آجیل غنی از پروتئین که سوختی بهینه برای یک ورزش سخت را به بدن تان می رساند. نکته حرفه ای: برای شیرین کردن جودوسر میوه به آن اضافه نکنید. قند طبیعی که در اغلب میوه ها وجود دارد به محض هضم، قند خون را بالا برده که نتیجه آن سقوط ناگهانی قند خون حین ورزش می شود.

*تخم مرغ اسکرامبل شده:ابتدا تخم مرغ ها را در داخل یک کاسه شکانده، سپس خامه را به آن اضافه می‌نماییم و کامل هم میزنیم. سپس کره را روی یک تابه با حرارت ملایم قرار می‌دهیم. قبل از آنکه کره به صورت کامل آب شود، ظرف حاوی مخلوط تخم مرغ و خامه را به داخل تابه میریزیم. پس از گذشت چندثانیه لازم است که مخلفات داخل تابه را زیر و رو نماییم. آنقدر باید زیر و رو نمایید تا تخم مرغ شما در کمال نرم بودن،کاملاً پخته باشد.سپس می‌توانید میل نمایید. این نکته را در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان نباید در تمامی مراحل پخت، تخم مرغ رنگ طلایی کم رنگ خود را از دست داده و رو به کدری برود، در غیر این صورت این غذای رژیمی مزه خودش را از دست خواهد داد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : وعده‌های غذایی پیش از ورزش

حدود نیم ساعت قبل از کلاس ورزش برای افزایش قدرت بدنی بخورید

حدود نیم ساعت قبل از کلاس ورزش برای افزایش قدرت بدنی بخورید

یک عدد موز. یک انرژی بار عالی طبیعی است که در یک بسته بندی زیبا به شما تحویل داده می شود. یک عدد موز به اندازه کافی، قند طبیعی برای انفجار انرژی به شما می دهد که به سخت تر ورزش کردن تان کمک خواهد کرد.

بیشتر بدانید : فواید مصرف موز

بیشتر بدانید : موز برای این افراد ممنوع !

نیم ساعت بعد از کلاس ورزش بخورید

نیم ساعت بعد از کلاس ورزش بخورید

یک اسموتی شیر-آجیل.انتخاب خوبی است، چون سرشار از کربوهیدرات و پروتئین است. یک ترکیب فوق العاده برای کمک به بازسازی سریع ماهیچه ها که معده شما را پر کرده و جلوی پرخوری بعد از کلاس را هم می گیرد. اگر کمتر از 2 ساعت دوچرخه سواری کرده اید، بعد از اتمام، نیازی به خوردن خوراکی زیادی نخواهید داشت. افراد زیادی هستند که به اشتباه بعد از یک کلاس سنگین دوچرخه سواری چون گرسنه شده اند، کربوهیدرات زیادی مصرف می کنند. یک اسموتی پروتئینی گرسنگی شما را خاموش می کند و از پرخوری بعدی جلوگیری خواهد کرد.

بیشتر بدانید : قبل از ورزش چه بخوریم؟ بهترین میان وعده قبل از تمرین

بیشتر بدانید : بخور نخورهای قبل و بعد از ورزش

اگر می خواهید بیشتر بدانید : وعده های غذایی پس از ورزش

اگر می خواهید بیشتر بدانید : قبل و بعد از تمرینات ورزشی چه بخوریم؟

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ