قبل و بعد از پیاده روی چه بخوریم؟
پیاده روی به عنوان یک ورزش ساده و موثر در نظر گرفته می شود اما در عین حال تغذیه در زمان پیاده روی اهمیت زیادی دارد. آیا می دانید قبل و بعد از پیاده روی چه چیزهایی باید بخورید؟

تغذیه قبل و بعد از پیاده روی

بسیاری از افراد ورزش پیاده روی را برای ورزش کردن انتخاب می‌کنند. مطالعات اخیر نشان داده است که تنها 10 ‌دقیقه پیاده روی در روز باعث افزایش طول عمر می‌شود و بر سلامت نیز تاثیرگذار است. با این حال پیاده روی باید با تغذیه مناسب همراه باشد. اگر پیاده روی شدید و طولانی انجام می دهید انرژی زیادی می سوزانید، بنابراین باید بعد از پیاده روی انرژی از دست رفته را تامین کنید.

خوردن کربو هیدرات و پروتئین کافی می‌تواند به تامین انرژی کمک کند.
برای تامین کردن کربوهیدرات بدن می‌توان سیب زمینی یا برنج قهوه‌ای مصرف کرد و برای تامین پروتئین مصرف نخود، عدس و غلات توصیه می‌شود. می‌توانیم همچنین ماست یونانی ، تخم مرغ، ماهی سالمون یا مرغ مصرف کنیم.

متخصصان ورزشی مصرف تخم مرغ را بعد از ورزش توصیه کردند. تخم مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین است که آمینو اسیدهای لازم را نیز دارد. اگر که گیاه خوار هستید می‌توانید پروتئین بدن را با مصرف دانه‌ها مانند آجیل و لوبیا تامین کنید. مطمئن شوید که به اندازه کافی پروتئین بعد از ورزش دریافت می‌کنید، زیرا مصرف پروتئین بر روی ریکاوری عضلات تاثیر گذار است.

پیاده روی,زن و شوهر در حال پیاده روی,پیاده روی دختر و پسر

کسانی که پیاده روی را برای کاهش وزن انجام می‌دهند می‌توانند با مصرف پروتئین انسولین بدن را کنترل کنند، زیرا انسولین باعث پایین آمدن سرعت هضم غذا می‌شود. برخی‌ها تصور می‌کنند که درست بعد از ورزش باید مواد غذایی لازم را دریافت کنند، اما شما پانزده ‌دقیقه بعد از ورزش تا سه ساعت بعد از ورزش می‌توانید مواد غذایی را دریافت کنید.

اگر می‌خواهید قبل از پیاده روی یک میان وعده سبک مصرف کنید می‌توانید موز، ماست یونانی و چند میوه دیگر بخورید. بهتر است از زیاده روی در خوردن خودداری کنید، زیرا در هنگام پیاده روی بدن نباید زیاد مشغول هضم غذا شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : برای لاغر شدن چگونه پیاده روی کنم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بهترین زمان برای پیاده روی چه زمانی است ؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : فواید پیاده روی منظم روزانه برای سلامت

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کاهش وزن راحت تر را با پیاده روی بیشتر



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : isna.ir