آب لیمو را با آب سرد مخلوط کنیم و یا آب گرم
اکثر مردم به دلیل مزایای زیادی که از آبلیمو شنیدند، تمایل به خوردن آب لیمو دارند. در این مطلب به شرح این مزایا و همچنین نحوه مصرف آن می پردازیم.

فواید آبلیمو چیست؟

آب لیمو از نوشیدنی هایی است که خوردن آن توصیه می شود، زیرا خواص و فواید بی شماری برای سلامتی دارد، از جمله کاهش وزن، تقویت دستگاه ایمنی بدن، پاک سازی دستگاه گوارش، کم کردن التهابات بدن، افزایش نیروی بدن، تأثیرگذاری مثبت بر فرآیند متابولیسم و سوخت و ساز بدن و...اما اگر نکاتی را در مصرف آب لیمو در نظر نگیریم، ممکن است مضراتی برایمان داشته باشد.

اسید موجود در آب لیمو، ممکن است باعث از بین رفتن مینای دندان شود. استفاده بیش از اندازه از آب لیمو، باعث خورده شدن مینای دندان شده و آن را از بین می برد. به طور کلی زیاده روی در خوردن موادی که حاوی اسیدهای خوراکی هستند، دندان ها را در مقابل آب سرد یا گرم حساس می کند.اگر دقت کنید متوجه خواهید شد، افرادی که در خوردن آب لیمو زیاده روی می کنند برای مثال در خوردن ماده سردی مثل بستنی دچار مشکل می شوند.

 

آب لیمو را با آب سرد بخورید

توصیه می شود، آب لیمو را با آب سرد مخلوط کرده و میل کنید، زیرا گرما باعث تسریع واکنش های شیمیایی موجود در آب لیمو شده و قدرت مخرب آن را بر روی دندان ها افزایش می دهد. آب لیموی طبیعی را با آب سرد مخلوط کنید و از ریختن آن در چای داغ و ...بپرهیزید.

 

بعد از خوردن آب لیمو مسواک نزنید

بعد از خوردن آب لیمو بلافاصله مسواک نزنید، زیرا باعث منتشر شدن اسید آب لیمو در دهان میشود و با فشار مسواک بر دندان ها، مینای دندان آسیب می بیند. بنابراین، تا یک ساعت پس از مصرف آب لیمو مسواک نزنید و سعی کنید با جویدن یک تکه آدامس یا خوردن یک عدد خیار تعادل مواد را به دهان خود بازگردانید. از این روی، بهتر است آب لیمو را همراه سالاد مصرف کنید.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:tabnak.ir