ایمپلنت دندان چیست؟ این افراد ایمپلنت نکنند
 ایمپلنت دندان یک روش برای کاشت جایگذاری دندان مصنوعی در دهان است که در ادامه به طور کامل به معرفی ایمپلنت دندان می پردازیم.

 ایمپلنت دندان چیست؟

منصور ریسمانچیان، رئیس مرکز تحقیقات ایمپلنت اصفهان و عضو هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در آستانه برگزاری چهارمین همایش بین المللی ایمپلنت‌های دندانی اظهار داشتند: ایمپلنت دندانی یک ساختار مصنوعی برای جایگزینی دندان از دست رفته به شمار می رود و زمانی که فرد به دلیل بیماری‌های لثه، پوسیدگی و یا عفونت، دندان خود را از دست می‌دهد به كمک ایمپلنت، دندان او جایگزین می‌شود.

از پایان سن رشد که ۱۸ سالگی است تا سنین بالا تا ۸۵ سالگی در صورتی که شرایط سلامت عمومی فرد اجازه دهد می توان برای آن ایمپلنت انجام داد.

مردم برای انجام ایمپلنت می‌توانند به دندانپزشکان عمومی که دوره‌های ایمپلنت را گذرانده باشند و یا متخصصین فک، صورت و لثه و متخصصین پروتز دندانی مراجعه کنند.


هزینه ایمپلت در ایران

ایمپلنت دندان چیست؟ این افراد ایمپلنت نکنند

بخش عمده هزینه‌ها در ایمپلنت مربوط به پایه آن بوده که هرچه گرانتر شود، هزینه درمان نیز افزایش خواهد یافت ولی متوسط انجام ایمپلنت در دانشکده های دندانپزشکی از ۱ میلیون تا ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.


این افراد ایمپلنت نکنند

اگر این اقدام به درستی انجام گیرد انتظار عوارضی را نداریم ولی به طور کلی افرادی که دیابت کنترل نشده داشته و یا دچار پوکی استخوان شدیدی هستند که تحت درمان قرار نگرفته‌اند نباید ایمپلنت انجام دهند همچنین برخی از افراد دچار بیماری‌های خونی تا زمانی که بیماری شان کنترل نشده باشد نیز انجام ایمپلنت برای آنها توصیه نمی‌شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ایمپلنت های دندانی سرطان زا هستند, واقعیت یا دروغ؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : همه آنچه باید درباره ایمپلنت دندان بدانید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چه کسانی نمی توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند؟

 

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : yjc.ir