خطر انتقال ویروس درمان ناپذیر تبخال تناسلی را جدی بگیرید، حتما بخوانید
دو سوم افراد در سرتاسر دنیا، 3.7 میلیارد از افراد زیر 50 سال، ویروسی که عامل تبخال است را دارند. این آمار  سازمان بهداشت جهانی، تکان دهنده است. بخصوص اگر بدانید تبخال تناسلی درمان ندارد

عامل اصلی انتقال ویروس درمان ناپذیر تبخال تناسلی چیست؟

ویروس‌های هرپس سیمپلکس، از مهمترین ویروس‌های بیماریزای انسانی هستند. ویروس هرپس سیمپلکس موجب تبخال تناسلی می‌شود. این ویروس‌ها بسیار شایع و مسری می‌باشند.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : (GENITAL HERPES ) تبخال دستگاه تناسلی چیست؟

 

این ویروس‌ها، سلول‌های عصبی را الوده می‌سازند و ممکن است بطور مخفی در سلول‌های عصبی به حالت خفته درآیند. بر اثر تحریک مانند فشارهای عصبی و احساسی، ویروس از حالت خفته به حالت فعال در می‌آید. ویروس از طریق آکسون‌های عصبی به پوست برمیگردد و در آنجا تکثیر پیدا کرده و ایجاد تب خال می‌کند.

 سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که سکس دهانی در حال تبدیل شدن به شیوه اصلی انتقال فرد به فرد این ویروس درمان‌ناپذیر است.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : علت تبخال تناسلی و نشانه های آن در زنان و مردان

 

محققان سازمان بهداشت جهانی در ژورنال PLoS One نوشتند: «بار جهانی عفونت HSV-1 عظیم است. تخمین زده می‌شود که 140 میلیون نفر از افراد 15 تا 49 ساله در سال 2012 به عفونت HSV-1 تناسلی مبتلا بودند.»

در بین امریکایی‌ها، 49 درصد زنان (178 میلیون) و 39 درصد مردان (142 میلیون) به HSV-1 مبتلا هستند و بنابر گفته سازمان بهداشت جهانی پایین‌ترین آمار را دارند. به گزارش اخبار NBC این مقدار در افریقا 87 درصد و در آسیای جنوب‌شرقی 60 درصد است.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تبخال تناسلی خطرناک در زنان

 

یک نوع دیگر از ویروس هرپس، HSV-2، همان ویروسی است که اکثر مردم آن را بیماری مقاربتی می‌دانند. این مطالعه نشان می‌دهد که هر دوی این ویروس‌های درمان‌ناپذیر، عامل تعداد زیادی از عفونت‌ها و بیماری های مربوطه هستند.



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: jamejamonline.ir