خبری از ویروس ایدز در بدن این دختر نیست!
پس از گذشت 12 سال حالا به نظر می‌رسد هیچ ویروس ایدزی در بدن این دختر وجود ندارد و گویا سیستم ایمنی او توانسته تمام ویروس‌ها را به طور کامل از بین ببرد.

دختری که با ایدز به دنیا آمده بود، حالا دیگر ایدز ندارد

دختر 18 ساله‌ای که با ویروس ایدز متولد شد، حالا دیگر اثری از ویروس در بدنش وجود ندارد. او پژوهشگران را در رسیدن به درمانی جدید برای ایدز امیدوار کرده است.

این دانشجوی 18 ساله از مادری مبتلا به ایدز متولد شد و در 6 سال نخست زندگی درمان‌‌های آنتی‌ویروس دریافت کرد اما بنا به خواسته والدینش، درمان‌های او قطع شد و یک سال بعد، وقتی برای آزمایش مراجعه کرد، متخصصان با تعجب متوجه شدند که ویروس در بدن او کاملا غیرفعال است و تکثیر نشده است.

پس از گذشت 12 سال از این موضوع، حالا به نظر می‌رسد هیچ ویروسی در بدن این دختر وجود ندارد و گویا سیستم ایمنی او توانسته تمام ویروس‌ها را به طور کامل از بین ببرد. محققان می‌گویند دلیل این موضوع احتمالا دریافت زودهنگام داروی ضدایدز بوده که از دوران بارداری مادر آغاز شده و عامل کاهش میزان انتقال ویروس به کودک بوده است و در نتیجه سیستم ایمنی توانسته ویروس را از بین ببرد. این نتیجه در 14 بیمار بزرگسال دیگر که درما‌ن‌ها را از سن پایین آغاز کرده بودند و 8 سال به آن ادامه داده بودند نیز دیده شده است.

محققان می‌گویند این مساله می‌تواند امیدی تازه برای کشف درمان‌های موثر بیماری ایدز باشد.

 

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : salamat.ir