نکروفیلیا یا مرده خواهی چیست و چه علائمی دارد؟
 نکروفیلیا یا مرده خواهی نوعی بیماری جنسی کمیاب است که فرد مبتلا تمایل به برقراری رابطه جنسی با اجساد مردگان دارد. نکروفیلیا انواع دارد که در ادامه به معرفی انواع آن می پردازیم.

نکروفیلیا Necrophilia یا مرده خواهی : نوعی انحراف جنسی مرده پرسی

نکروفیلیا Necrophilia ، که نام های دیگر آن necrophilism ، necrolagnia ،  necrocoitus ، necrochlesis و thanatophilia می باشد، نوعی فعالیت و تمایل جنسی با اجساد است. این بیماری توسط انجمن روانپزشکی امریکا نوعی اختلال جنسی در نظر گرفته شده است.

محققان در سال 1989 اطلاعات مربوط به 34 مورد مبتلا به نکروفیلیا را بررسی کردند و انگیزه افراد را برای این رفتار به این صورت توضیح دادند: این افراد در 68 درصد موارد تمایل به داشتن یک شریک جنسی دارند که هیچ مقاومتی از خود نشان ندهد و هرگز آنها را پس نزند، در 21 درصد موارد مجددا با یک شریک جنسی رابطه عاشقانه برقرار می کنند، در 15 درصد موارد از لحاظ جنسی جذب اجساد می شوند و یا اینکه در 12 درصد موارد با ابراز قدرت نسبت به یک جسد به دنبال اعتماد به نفس هستند.

اصطلاح نکروفیلیا توسط پزشک بلژیکی به نام جوزف گیسلین Joseph Guislain در سال 1850 معرفی شد. همانطور که بیان شد نکروفیلیا به عنوان یک اختلال جنسی در نظر گرفته می شود که فرد مبتلا تمایل به برقراری رابطه جنسی با اجساد پیدا می کند. این اختلال به اشکال مختلف ظاهر می شود که در ادامه به انواع نکروفیلیا اشاره می کنیم.


انوع نکروفیلیا

1. نکروفیلیا و نقش بازی کردن

نکروفیلیا یا مرده خواهی چیست و چه علائمی دارد؟

فرد مبتلا به نکروفیلیا در حالت نقش بازی کردن در طول فعالیت جنسی خود و در زمان تحریک شدن وانمود می کند که شریک جنسی وی مرده و بی جان است.


2. نکروفیلیا از نوع رمانتیک

فرد مبتلا در این حالت به شریک جنسی فوت شده خود همچنان عشق می ورزد و پایبند هستند.


3. نکروفیلیا همراه با خیال پردازی

فرد نسبت به رابطه جنسی با جسد خیال پردازی می کند در حالیکه هرگز واقعا با جسد تجربه رابطه جنسی نداشته است.


4. نکروفیلیا از نوع لمسی

نکروفیلیا یا مرده خواهی چیست و چه علائمی دارد؟

در این نکروفیلیا فرد با لمس کردن یا نوازش کردن جسد و بدون برقراری رابطه جنسی تحریک می شود.


5. نکروفیلیا فتیشیستیک Fetishistic یا بت واره

در این نوع نکروفیلیا فرد مبتلا یک شی مربوط به مرده (به عنوان مثال لباس زیر مرده ) و یا یکی از اعضای بدن آن (به عنوان مثال آلت تناسلی یا یکی از انگشت های مرده ) را با هدف ارضا جنسی و بدون مقاربت جنسی از جسد جدا می کند.


6. نکروفیلیا همراه با خودارضایی Necromutilomaniacs

در این حالت فرد مبتلا با جسد بازی می کند و سعی در تحریک جسد دارد و در همین حال اقدام به خودارضایی می کند، بدون اینکه درگیر رابطه جنسی شود.


7.  نکروفیلیا و فرصت طلبی

در این شرایط فرد هیچ تمایلی به برقراری رابطه جنسی با جسد ندارد، اما در صورت ایجاد یک فرصت اقدام به برقراری رابطه جنسی با جسد می کند.


8. نکروفیلیا از نوع مداوم

فرد مبتلا به این نوع نکروفیلیا به طور منظم با اجساد رابطه جنسی برقرار می کند و ترجیح وی برقراری رابطه با اجساد است و نه فرد زنده.


9. نکروفیلیا همراه با قتل Homicidal necrophiliacs یا نکروسادیست Necrosadists

در این شرایط فرد مبتلا برای برقراری رابطه جنسی با جسد دست به کشتن قربانی می زند و مرتکب قتل می شود.


10. نکروفیلیا منحصر به فرد

فرد مبتلا به این نوع نکروفیلیا علاقه خاصی به برقراری رابطه جنسی با اجساد دارد و نمی تواند این رابطه را با شریک جنسی زنده داشته باشد.

علاوه بر این ها جرم شناس لی ملور Lee Mellor نکروفیلیا همراه با قتل Homicidal necrophiliacs را به چهار گونه مختلف تقسیم کرد که بر اساس رفتار فرد بیمار تقسیم بندی شده اند و عبارتند از:

- نوع مخرب : فرد بیمار اندام جسد را به دلایل جنسی جدا می کند.

- نوع نگهدارنده : فرد بیمار آسیبی به جسد نمی رساند.

- نوع سرد : بیمار دو ساعت بعد از قتل جسد را مورد اهانت قرار می دهد.

-  نوع گرم : بیمار زودتر از دو ساعت بعد از قتل به برقراری رابطه جنسی با جسد می پردازد.

نکروفیلیا به عنوان یک اختلال نادر در نظر گرفته می شود، اما اطلاعاتی در مورد میزان رواج آن در بین جمعیت مردم وجود ندارد. برخی مبتلایان بدون هیچ اقدامی فقط خیالپردازی می کنند که هرگز ابتلا به آن مشخص نمی شود. بنابراین میزان شیوع این اختلال ممکن است بیشتر از حدی باشد که تصور می شود.

در تحقیقات انجام شده بر روی نمونه های مشاهده شده، 92 درصد موارد مرد و 8 درصد آنها زن بوده اند.


علت نکروفیلیا چیست؟

فرد مبتلا به نکروفیلیا دارای اعتماد به نفس خیلی پایین است که علت آن به دلیل یکی از موارد زیر است:

-    فرد از اینکه توسط دیگران رد شود به شدت هراس دارد و در نتیجه تمایل به برقراری رابطه با چیزی را دارد که هیچ توانایی برای رد کردن وی ندارد.

-    فرد ترس زیادی از مرده دارد و سعی می کند ترس خود را به یک تمایل تبدیل کند.

گاهی نیز افراد پس از رویارویی با جسد به خیالپردازی هیجان انگیز با مرده می پردازند.



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ