فانتزی جنسی یا فتیش چیست و آیا داشتن فانتزی جنسی بد است؟
در علم سکسولوژی به  فانتزی های جنسی، فیتیش می­ گویند که در هر فرد به شکلی دیده می شود. فانتزی جنسی یعنی تفکراتی که مردان و زنان را تحریک می­ کند تا در رابطه­ جنسی آن اعمال و رفتار را بکار بگیرند. اما آیا داشتن فانتزی جنسی بد است؟

فانتزی جنسی یعنی چه؟ در زنان بیشتر است یا مردان؟

فانتزی جنسی به اعمال و رفتاری گفته می ­شود كه، در مورد رابطه جنسی در ذهن افراد شكل می ­گیرد. این اعمال و رفتار  بیشتر جنبه  روانی دارد. در علم سکسولوژی به  فانتزی ­های جنسی، فیتیش می­ گویند که، در هر فرد به یک شکلی دیده می شود. معنی ساده­ ترش می­ شود، تفکراتی که مردان و زنان را تحریک می­ کند تا در رابطه­ جنسی آنها را به کار بگیرند.بعضی از خانم ­ها از تفکرات فانتزی که همسرشان نسبت به مسائل مختلف دارند، گله می­ کنند، اما این تفکرات تا آنجا که به کسی ضربه­ ای وارد نکند، مشکلی ندارد. دکتر شیخ الاسلامی توضیحات و تعاریفی در این خصوص دارد که، در ادامه آنها را می­ خوانید.

 

اینکه مردی فانتزی جنسی داشته باشد، چیز بدی است؟

داشتن فانتری­ های جنسی چیز غیر طبیعی و عجیبی نیست و هر كسی می تواند فانتزی جنسی داشته باشد. گاهی اوقات تصورات فانتزی­ایی در ذهن اشخاص  وجود دارد که برای خودشان و اطرافیان­ شان خطرآفرین است، در این موارد می­ شود  با مداخله­ پزشکی و روانشناسی این مسائل را حل کرد، اما هر فانتزی به نوبه­ خودش مشکل آفرین نیست. در ضمن، این مسئله فقط مختص به مردها نیست، بعضی از زنان هم فانتزی­ های جنسی دارند.

 

چطور می­ شود این فانتزی­ ها را مطرح کرد تا مشکلی پیش نیاید؟ اگر همسرمان بفهمد چه فانتزی‌هایی داریم چه احساسی پیدا می‌کند؟

لزومی ندارد این مسائل را با همسرمان در میان بگذاریم، این تصورات در ذهن خودمان است و نمود بیرونی ندارد که لازم باشد برای کسی توضیحش بدهیم و بگوییم الان در سرمان چه می ­گذرد. می ­توانیم آنها را در سر خودمان نگه داریم و به واسطه­ اش از رابطه­ ای که داریم لذت ببریم. گاهی اوقات در رابطه­ جنسی بهتر است دیوار حیا را کوتاه کنیم و درباره­ رابطه ­مان حرف بزنیم. این کار ممکن است به رابطه­ جنسی ما در مواقعی کمک کند. اگر هم همسری متوجه­ این فانتزی­ ها شد، نباید فکر کند همسرش به فساد افتاده یا از زندگی جنسی ­شان ناراضی است و مسائلی از این دست.

 

چرا بعضی افراد از تصورات و فانتزی‌های جنسی بیشتر لذت می‌برند تا رابطه­ واقعی؟

اینطور نیست که آنها از فانتزی شان لذت می­ برند و رابطه­­ جنسی ­شان اصلا برای­شان مهم نیست. برعکس، آنها برای تحریک بیشتر و لذت مضاعف بردن از رابطه­ جنسی­شان این فانتزی­ ها را در سر می­ پرورانند



گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:niniban.com