وقتی بدبینی مانع رسیدن به ارگاسم می شود
وقتی زوجی یا یکی از آنها از نظر جنسی منفعل باشد، رابطه زناشویی به خوبی پیش نمی‌رود.
«همسرم مدت 6 ماه است به علت بدبینی شدید نسبت به من ارضا نمی‌شود. با اینكه تمایل جنسی او زیاد است و روزی 2 تا 3 بار رابطه زناشویی داریم، ارضا نمی‌شود. لطفا در این مورد راهنمایی‌ام كنید. آیا این مشكل قابل‌درمان است؟»

قبل از پاسخ به این پرسش باید به این مقدمه اشاره کنم که ارگاسم و فرایند رسیدن به آن از مراحل مهم در رابطه زناشویی است ولی به دلایل مختلف، ممکن است رسیدن به آن ناممکن یا بسیار سخت شود. بخشی از این دلایل به مراحل قبلی، یعنی داشتن میل جنسی به اندازه کافی، برانگیختگی، تحریک جنسی و برخی دیگر به روابط بین‌فردی، عاطفه و صمیمیت بین زوج كه در مواردی ممكن است وجود نداشته باشد، مربوط است. علاوه بر اینها، استرس، اضطراب یا سایر کارکردهای جنسی فرد (مشکل در نعوظ و انزال و...) هم در این زمینه تاثیرگذارند. کیفیت رابطه زناشویی نیز بسیار مهم است. مثلا وقتی زوجی یا یکی از آنها از نظر جنسی منفعل باشد، رابطه زناشویی به خوبی پیش نمی‌رود. باید عوامل مشكل‌ساز در رسیدن به ارگاسم را شناخت.

اشاره كرده‌اید همسرتان از بدبینی شدید رنج می‌برد. این مساله نشان‌دهنده روابط بین‌فردی آسیب‌دیده شما یا تعارض‌های زناشویی است که بر روابط زناشویی هم تاثیر می‌گذارد. پیچیدگی موضوع در روابط زناشویی متعدد روزانه (2 تا 3 بار در روز) همسر و نرسیدن به ارگاسم است که به بررسی‌های تخصصی‌تر نیاز دارد. واقعیت این است که هر چیزی می‌تواند کیفیت رابطه و رسیدن به ارگاسم یا سایر مراحل رابطه زناشویی را مختل کند بنابراین مهم‌ترین مساله، شناسایی و بررسی دقیق این عوامل و نحوه تاثیرگذاری آنهاست که به مراجعه به متخصصان و بررسی‌های جامع و تخصصی نیاز دارد. برای پیشگیری از بروز مشكلات و لطمه دیدن روابط بین‌فردی و زندگی زناشویی‌تان، حتما به متخصص مربوط مراجعه كنید تا این مشكل هرچه زودتر حل شود.

دكتر غلامحسین قائدی، روان‌پزشك، دانشیار دانشگاه شاهد و عضو گروه پژوهشی خانواده و سلامت جنسی

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamat.ir

مطالب پیشنهادی:
ارتباط جنسی و 13 فایده آن
غذاهایی برای داشتن رابطه جنسی بهتر
6 روش ایجاد تنوع در ارتباط جنسی
یکی از مهم ترین فواید رابطه جنسی
آیا رابطه جنسی برای بیماران قلبی ممنوع است؟