این چیزها را درباره رابطه جنسی نمی دانید!
زوج هایی که حداقل یک بار در سال با هم به مسافرت می روند زندگی جنسی بهتری دارند.

برخی از حقایق مربوط به رابطه جنسی از جمله این که یک رابطه جنسی سالم از شروط لازم برای یک رابطه زناشویی موفق است را همه ما می دانیم. اما به احتمال زیاد خیلی از اطلاعاتی که این مقاله به شما می دهد را تا به حال نشنیده اید و حتی برخی از آنها ممکن است نشان دهند که بعضی از اطلاعاتی که درباره رابطه جنسی دارید اساسا غلط هستند. تحقیقات جالبی در رابطه با این زمینه صورت گرفته و اطلاعاتی را برای ما فراهم کرده اند که تا کنون چیزی درباره آنها نمی دانسته ایم. دانستن نتایج این تحقیقات به شما کمک می کند که رابطه جنسی سالم تری داشته باشید.

 

1. احتمال ابتلا به اختلالات نعوظ در مردهایی که همسرانی با درآمد بالاتر دارند بیشتر است

پول بیشتر، دردسر بیشتر؟ طبق گفته شماره ماه فوریه سال 2013 خبرنامه «روانشناسی شخصیتی و اجتماعی» که اینطور است. در مطالعه ای که بر روی بیش از 200 هزار زوج صورت گرفته است نشان داده شده است که امکان ابتلا به اختلالات نعوظ در مردهایی که حتی به میزان اندک درآمدی کمتر از همسرانشان دارند بیشتر است. این تفاوت در درآمد زنانی که بیشتر از همسرانشان حقوق می گیرند را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. آنها بیشتر از سایر زنان از بیخوابی و نگرانی رنج می برند. اما چه دلیلی پشت این یافته ها وجود دارد؟ با وجود بالا رفتن درصد زنانی که درآمدی بیش از مردان دارند، این هنجار اجتماعی که مردان باید نان آور خانواده باشند تاثیر خود را بر سلامت جسمی و روانی طرفین حفظ کرده است.

 

2. مردانی که در خانه بیشتر کار می کنند رابطه جنسی کمتری دارند

هرچند ممکن است داشتن همسری که در کارهای منزل به شما کمک کند یک ویژگی بسیار خوب به نظر برسد. اما به گفته مجله «بررسی جامعه شناختی آمریکا» این همسرها در رابطه جنسی به اندازه انجام کارهای خانه فعال نیستند. بر اساس تحقیقاتی که روی 4500 زوج صورت گرفته است، رابطه جنسی در زوج هایی که مرد بیشتر در انجام کارهای خانه که به طور سنتی وظایف زنان هستند (مثل پختن غذا و شستن ظرف ها) مشارکت دارد کمتر از زوج هایی است که تقسیم وظایف بر اساس جنسیت و به طور سنتی صورت می گیرند. دلیل؟ مردانگی در مردی که لوازم خانه را تعمیر می کند بیشتر از مردی که لباس می شوید حس می شود. البته قبل از این که دست به هر اقدامی بزنید در نظر داشته باشید که آمار گیری برای این تحقیق از 20 سال پیش شروع شده است. همچنین تحقیقات صورت گرفته فقط درباره تعداد دفعات رابطه است و در مورد کیفیت آن اطلاعی به دست نمی دهد.

 

3. زوج هایی که با هم سفر می کنند رابطه جنسی بهتری دارند

سفر کردن به اندازه کافی لذت بخش است و همچنین مطالعه ای که در فوریه 2013 صورت گرفته نشان می دهد که زوج هایی که حداقل یک بار در سال با هم به مسافرت می روند زندگی جنسی بهتری دارند. از 1100 نفری که مورد بررسی قرار گرفتند، 77 درصد از زوج هایی که با هم به سفر می روند از زندگی جنسی خود راضی بوده اند در حالی که 66 درصد از آنهایی که اهل سفر نیستند این میزان رضایت را دارند. همچنین سفرهای آخر هفته 83 درصد بیش از هدایای کوچک باعث نزدیکی بین طرفین می شوند. پس بهتر است برای جشن گرفتن تولد و یا سالگرد ازدواجتان بیخیال کادو شده و یک سفر کوتاه دو نفره ترتیب دهید.

 

4. بی بند و باری جنسی در اوایل جوانی با اعتیاد به مواد مخدر و الکل در بزرگسالی ارتباط مستقیم دارد

آمار به دست آمده در تحقیقاتی که بر روی 1000 نفر که در دهه هفتاد میلادی متولد شده اند در جریان است و در مجله «آرشیو رفتار جنسی» نیز چاپ شده است، نشان داده است آنهایی که در سال های اول جوانی رفتار جنسی بی بند و باری داشته باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که با بالا رفتن سنشان به اعتیاد به الکل و مواد مخدر روی بیاورند. آمار سوء مصرف مواد به ویژه بین 7 تا 17 برابر در زنان بالاتر است. محققان معتقدند ارتباط بین بی عفتی و اعتیاد به این دلیل است که هر دو وابسته به میزان ریسک پذیری در فرد هستند.

 

5. رابطه جنسی سردرد را کاهش می دهد

اگر از آن آدم هایی هستید که برای رهایی از سر درد همه راه ها را رفته اید بد نیست این را هم بدانید . چنین فرضیه ای از قدیم وجود داشته است. اما مطالعه ای که بر روی 800 نفر از مبتلایان به سر درد و 200 نفر از بیماران میگرنی انجام شده این فرضیه را به صورت گسترده تری مورد بررسی قرار داده است. علائم بیماری در مبتلایان به میگرن پس از رابطه جنسی تا 60 درصد و در کسانی که سردرد داشتند تا 37 درصد بهبود یافت. دلیل اصلی کاهش درد پس از رابطه جنسی ترشح مسکن اندورفین در زمان نزدیکی است.

 

6. میانگین کالری مصرفی در زمان رابطه جنسی 21 کالری است

بر خلاف این تصور که رابطه جنسی باعث کم کردن وزن می شود، اصلا با این بهانه نمی توانید از رفتن به باشگاه شانه خالی کنید. طبق نتایج تحقیقاتی که در مجله پزشکی نیواینگلند منتشر شده است، این باور که با هر بار رابطه جنسی 300-400 کالری می سوزانید کاملا اشتباه است. با هر بار نزدیکی شما 21 کالری می سوزانید، این میزان برابر است با انرژی ای که با 2.5 مایل پیاده روی صرف می کنید. پس بهتر است این باور غلط را دور بیندازید و خیلی زود به برنامه عادی ورزشی پیش از ازدواجتان برگردید.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : مجله زندگی ایده آل