خودارضایی قابل درمان است؟
افرادی که تمایل به ترک خودارضایی دارند باید ورزش، فعالیت‌های اجتماعی و پیاده‌روی را در مواردی که دچار برانگیختگی جنسی می‌شوند، جایگزین خودارضایی کنند.

درمان خودارضایی

برخی از افراد، دچار اختلال‌های روانی در زمینه جنسی هستند و برای رفع نیازهای جنسی خود اقدام به خودارضایی می‌کنند. خودارضایی، نوعی بیماری است که دلایل خاصی هم برای ابتلا به آن وجود دارد.

دکتر محمدرضا صفری‌نژاد، اورولوژیست در این باره گفت: «قرار داشتن در موقعیت‌هایی که از نظر فانتزی باعث برانگیخته شدن حس جنسی می‌شوند، می‌تواند شانس علاقه به خودارضایی را افزایش دهد». وی تاکید کرد که برای پیشگیری از خودارضایی، پیش از هر چیزی، اراده شخصی و قوی لازم است.

وی اضافه کرد: «در درجه دوم، فرد باید از موقعیت‌هایی که سبب برانگیختگی جنسی او می‌شود (مثل دیدن، خواندن، شنیدن و افکار فانتزی) پرهیز کند». این جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری یادآور شد که در بعضی از موارد که خودارضایی شدت خیلی زیادی پیدا می‌کند، می‌توان با تجویز داروهای خاصی، به بیمار کمک کرد تا این رفتار را ترک کند اما لازمه این نوع درمان، پذیرفتن بیماری از سوی بیمار و همکاری او برای درمان است.

صفری‌نژاد ادامه داد: «افرادی که تمایل به ترک خودارضایی دارند باید ورزش، فعالیت‌های اجتماعی و پیاده‌روی را در مواردی که دچار برانگیختگی جنسی می‌شوند، جایگزین خودارضایی کنند. ورزش، یکی از بهترین راه‌های درمان و دوری از خودارضایی است».

 

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : salamatnews.com